Rasa: AMERICAN SADDLEBRED ( Kentucky-, Virginia-, Saddler)
Skrót rasy: Saddler.
Pochodzenie i występowanie: Stany Zjednoczone Ameryki, XVII w. Obecnie konie występują w Kanadzie, USA, Afryce, niektórzy zaczynają hodowlę tych koni w Europie.
Wysokość: ok. 155 cm (zdarzają się wyższe osobniki)
Maść: Wszystkie rasy podstawowe, też ich odmiany; izabelowata, srokata, siwa, bułana, rzadziej dereszowata.
Pokrój: Głowa zazwyczaj duża, z prostym lub garbonosym profilem, osadzona na mocnej i muskularnej szyi. Oczy i uszy małe. Kłąb bardzo dobrze umiejscowiony, powyżej linii zadu. Klatka piersiowa szeroka i lekko skośna, długi i mocny grzbiet kończy się na ściętym, kwadratowym zadzie. Ogon wysoko niesiony, co potęguje wrażenie dostojności (osadzenie ogona uzyskuje się poprzez zabieg chirurgiczny). Kopyta małe, ale długie, dla koni tej rasy stosuje się specjalny rodzaj podków.
Saddlery nie nadają się dla niedoświadczonych jeźdźców i małych dzieci ze względu na swój trudny i wredny charakter. Wystawiane są także w dwóch rodzajach zawodów ( są dwa typy Saddlerów): pierwszego typu są to zawody dla koni poruszających się stępem, kłusem i galopem, drugiego typu są dla koni, które poruszają się dodatkowymi odmianami stępa (slow gait (ang: powolny chód) i rack). Nerwowe i wybuchowe.
Historia: W XVII w. zaczęto krzyżować konie xx i morgany z inochodźcami Narragansett i kłusakami kanadyjskimi głównie w stanach Virginia, Ohio i Kentucky. W końcu po ostrej udanej selekcji uzyskano doskonałego konia, który nadawał się do spokojnej rekreacji jak i na długie dystanse. Dwa ogiery: Tom Hale (in. Narragansett, ur. 1820 r.) oraz Gaines Denmark (xx, ur. 1851 r.) przyczyniły się właśnie do powstania tych dwóch typów koni. W 1891 r. utworzono Związek Hodowlany Saddle Horse Breeders' Association w Louisville w Kentucky.
YOU ARE READING
Rasy koni cz. I
Non-FictionPoradnik dla początkujących i dla zaawansowanych jeźdźców, który z pewnością pomoże wam rozpoznać jedne z bardziej popularnych ras koni, zawiera wyczerpujące opisy ras. W części pierwszej przedstawione zostaną konie gorącokrwiste.