8. Koń Bawarski

58 4 0
                                    

RASA: KOŃ BAWARSKI

Skrót: baw.

Poch./ Wyst.: średniowiecze, Bawaria/ Anglia, ale w głównej mierze jednak Niemcy (Bawaria, Stadnina Koni w Schwaiganger)

Wys.: 160-170 cm

Maść: gniada kasztanowata, kara, rzadziej siwa.

Pokrój: Podobnie jak konie Badeńsko- Wirtemberskie pochodzą od ciężkich koni roboczych. Podobne do koni hanowerskich. Głowa mała, szyja dość długa i wysoko osadzona. Kłąb dostatecznie uwydatniony. grzbiet mocny, tak jak nogi i zad. Kopyta bardzo twarde i duże. Konie idealne do sportu i codziennej rekreacji. Predyspozycje w szczególności do skoków.

     Spory koń sportowy. Spokojny i wytrzymały, lecz w treningu potrzeba dużo czasu i cierpliwości, a wyniki będą zadowalające.

Historia: Po 1000 r. w Niemczech utworzona konia roboczego (rottaler), a następnie hodowlę ukierunkowano na to, by stworzyć konia dla rycerzy, którą ostro prowadzono przy klasztorach i dworach w rejonie Zweibrücken. Używając koni węgierskich, innych ras niemieckich, angielskich i w dużej mierze hiszpańskiej stworzono konia sportowego. Od 1808 roku działa stadnina państwowa Schwaiganger (stadnina istnieje już od 1016 lat)

     Po wojnie dodano także konie innych ras sportowych, a od 1960 roku używa się nazwy Bawarski Koń Gorącokrwisty zamiast Rottaler.

Rasy koni cz. IWhere stories live. Discover now