1. Évad 1. Rész

140 4 0
                                    

6510-ben járunk mikor III. Szulejmán szultán halálán volt, és kihalás szélére került az Oszmán dinasztia. Egyedüli reménységük lányuk Hatidzse szultána volt. Az apa állapota egyre súlyosabb lett. Majd 6510. március 29.-én reggel az apa megtért teremtőjéhez. Mintha az egész világ leállt volna. Hatidzsét ébreszették és hivatták az anyacsászárnéhoz Válide Mahpejker szultánához ki az uralkodói lakrészben tartózkodott.
A szultána megérkezett a szobába és odament anyjához, tiszteleltteljesen meghajolt.
- Válidém most mit teszünk?
- Drága lányom, te lépsz a trónra!
Mindenki meglepődött.
- Dehát azt hogy lehet?
- Ideiglenesen. Majd ha fiat szülsz akkor ő lesz a birodalom új szultánja. Te vagy a nép utolsó reménysége.
- Rendben.
- Én a válide szultána átadom az ország feletti uralmat. A mai napon beköszönt a te uralmad, Hatidzse szultána korszaka.
Mindenki meghajolt elötte ezek a szavak után.
Délben a Topkapi palota elötti téren nyilvános dívánülést tarottak. Hol a szultánát az ország urnőjévé iktatták be. Ez idő alatt a kilátó toronyből figyelte az eseményeket a válide szultána, Hümasah szultána (Hatidzse testvére) és a hárem főagája Bülbül aga.
- Remélem jó uralkodónő lesz. Követi parancsaimat., mondta a válide.
- Reméljük., tette hozzá Bülbül.
- Hívjátok össze a dívánt a titkos helyünkre. Te Hümasah gyere velem.
A szultána összehívta a dívánt. Bement a terembe.
- Pasáim, bégjeim, sejhüliszlám effendi. Különleges dolog történt ma. Nő került az állam élére. Ne felejtsük el, ha fia születik ő repül onnét. De mi nem szabad elveszítsük az irányítást felette. Továbbá parancsolom hogy küldje el a 3000 aranyat amivel tartozik az egyiptomi beglerbég. És mi a helyzet a lázadással keleten, Bagdadnál?
- A lázadók elfoglalták már Aleppót és Kelet-Anatóliát benne Diyarbakirral., mondta az anatóliai beglerbég.
- Kell még 1000 janicsárt küldeni hogy kezeljék a helyzetet. Sejhüliszlám effendi?
- Parancsoljon szultánám.
- Írj egy fetvát hogy szent háborút indíthassunk a lázadók ellen.
- Igen is szultánám.
- A mai ülést berekesztem.
Ezzel kiment a teremből a szultána. Valahol a Fekete tengeren eközben úszott egy hajó melyen rajta voltak férfi rabszolgák, köztük volt egy bizonyos Mohammed és egy Murád nevezetű, kik ugyanazon faluból származtak a Krímről és nagyon jó barátok voltak. A hajó lassacskán a főváros, Isztambul közelébe ért. Este tűzjátékkal ünnepelték az uralkodónő beiktatását. Hatidzse és testvére Hümasah együtt ült az uralkodói teraszon.
- Jaj elsem hittem volna hogy uralkodó leszek.
- Senki sem hitte volna.
- Milyen rossz hogy bátyánk Szelim meghalt nemrég pestisben.
- Igen én is sajnálom.
- De örüljünk annak hogy egy ilyen szép napot értünk meg mint ma.
A kikötőbe befutott reggel a hajó. A rabokat egyenesen a palotába szállították, hol Bülbül aga és Cennet kalfa fogadta őket. Ekkor szétválasztották Mohammedet Murádtól. Mohammed szolgáló míg Murád ágyas lett. A friss ágyasokat megfürösztöttek és Muradot is kiválasztottak az esti műsorra. Kellett táncoljanak. A legszebb ment halvetre az uralkodónővel. Murád megbarátkozott Kászimmal ki szintén ágyas volt.
Egész délután a táncra készítették őket fel míg este bementek az uralkodó magánszobájába hol táncoltak. Murád tánca volt a leglenyűgözöbb, tehát ő kapta a lila kendőt így ő ment másnap halvetre.
Reggel találkozott Mohammeddel.
- Szia.
- Szia, képzeld el az uralkodónőhöz megyek este.
- Szép. Én palotai aga lettem. Szolgálnom kell majd valakinél. De egyelőre csak tanonc vagyok.
Eközben kiáltott Cennet kalfa hogy Murád kell menjen a fürdőbe.
......

Hanyatló birodalom: Hatidzse szultánaWhere stories live. Discover now