1. Évad 3. Rész

64 3 0
                                    

A hetekben Murádnak egyre erősödött a poziciója a hárembe. Egyre többen álltak melléje. Bajazid aki Hatidzse ágyában már megfordult ő is behódolt Murádnak. Kászim akivel jól indult a kapcsolatuk most erősen a mélypontra zuhant. Murád mig megprobálta kaparintani a hatalmat, addig Hatidzse szultána terhes lett és Kászim elment hogy szövetséget szerezzen a nagy válidétől. Eközben egy este, Cennet kalfa által, kezükbe került egy papír ,hogy állítólag a válide kiadta parancsba, hogy unokája megszületésének tizednapján megöljék Hatidzse.
Murád azonnal futott a válidéhez.
- Szultánám.
- Mit akarsz itt Murád ilyenkor.
- Én gondoltam megbízhatok önben de látom csalódnom kellett.
- Ezt most mire érted?
- Arra hogy ön parancsot adott a saját lányanak a kivégezésére.
- Ne nevettes.
- Tessék itt van.
Mahpejker szultána a megdöbbenéstől visszaesett a székébe.
- De tudom rólad Murád hogy összefogtál hogy megbuktasd a birodalmat.
- Ezt honnét veszi? Kászimot támogassa ugye hogy megöljön engemet. Holnapig adok esélyt hogy kérje az uralkodótól hogy átköltözhessen a Régi Palotába.
- Hogy merészelsz engemet megfenyegetni?
Murád szó nélkül kiment a lakosztályból. Ekkor a válide utasította a fővezírt Mahmud pasát hogy másnap reggel mérgezze meg Mohammed agát, Murádot és Sülfikar pasát (a palotaőrség főparancsnoka).
Reggel meg is történt.
Murád alig menekült meg, az volt a szerencéje hogy kicserélték a mérgezett vizet, normális vízre. Mohammed agát megkötözék és ha nem érkezett volna időben Bajazid akkor megölték volna. Sülfikart pedig megmérgezték őt Hümasah szultána mentette meg.
Délután Mohammed aga és Murád kiment a belső kertbe hol beszélgettek.
- Tudod jól Mohammed mi történt ma. Így ma este megöljük a válidét.
- Te megörültél?
- Az egész háremet felforgassuk.
- Ha így parancsolod.
- Cennet kalfa kell megölje Mahpejkert. Te felelsz a hozzá hű lányok és agák haláláért. Amellett egyelőre meghagyjuk a fővezír életét. Mindent meg kell tennünk hogy a családomat az Oszmán házat megvédjük.
- Ahogy parancsolod.
Aznap este meg is történt. Először felbódították a háremet majd a hű embereket megölték majd Murád besétált a válide szobájába hol méregezett kávé volt poharában. Leültek.
- Sohase hittem volna hogy ilyen nagy dolgot leszel képes végig vinni annak ellénere hogy alig egy fél éve vagy itt a hárembe. Ezt a gyűrűt csak azok a szultánák kapják akik nagyon erősen. Ez Hürremnek a gyűrűje. Most már te is megérdemled. Bülbül!, kezdett egyre jobban fuldokolni., Bülbül! Felszabadítalak téged. Szabad vagy!
Ezzel kifújta utolsó lehelletét. Murád amilyen gyorsan lehetett elmenekült a szobából. Mikor Hatidzse megtudta hogy meghalt az anyja vigasztalhatatlanná vált.
Pár napig el se mozdult anyja holtteste mellől. Ez idő alatt Murád szőtte következő tervét. A dívánból a harmadik vezír mellé állt és biztosította támogatásáról.
- Mehmed pasa. Köszönöm hogy ki állsz mellettem. A palota forrong amióta meghalt.
- A legnagyobb probléma még mindig a fővezír Mahmud pasa.
- Majd ő is sorra kerül. Ne félj. De mindent meg kell tennünk az uralkodócsalád érdekében.
- Igen szultánom.
- Amíg értesítelek meg kell tudnod kiben bizhatunk meg a dívánban.
- Igen, szultánom.
- Elmehetsz.
- Engedelmeddel.
Mehmed pasa elment. Egy hét mulva Hatidzse szultána megbízta Murádot hogy vezesse a háremet.
- Úgy gondolom te érdemled meg a legjobban a hárem vezetői tisztségét.
- Köszönöm drágám. Nagyon boldoggá tettél ezzel.
- Menj öltözz át nemsokára beiktatunk az új hivatalodba.
.......

Du hast das Ende der veröffentlichten Teile erreicht.

⏰ Letzte Aktualisierung: Jul 20, 2017 ⏰

Füge diese Geschichte zu deiner Bibliothek hinzu, um über neue Kapitel informiert zu werden!

Hanyatló birodalom: Hatidzse szultánaWo Geschichten leben. Entdecke jetzt