1. Évad 2. Rész

92 3 0
                                    

Hamarosan elérkezett az este. Murádot elindították az uralkodói szoba irányába. Majd bejelentették Hatidzse szultánánál. Murád bement és meghajolt a szultána előtt.
- Hogy hívnak téged., kérdezte fellángolva Hatidzse.
- Murád, szultánám.
- Szólítsál csak Hatidzsének., és megfogta a kezét Murádnak. Murád elveresedett.
- Hova valósi vagy?
- Krím földjéről származok szultánám.
- Drága megboldogult dédanyám a krími tatár kán lánya volt. Na de most beszéljük valami forróbról., és Hatidzse belöki Murádot az ágyba és lassan kifűzi a hálóingjét. Majd hosszú smárolócsata veszi kezdetét. Majd Hatidzse kezdte a nyakát és mellkasát apró csókokkal halmozni, majd hasa tájékát.
Ilyen forrón telt az éjszaka és három napig együtt maradtak. Eközben magához hivatta a válidr szultána Mohammed agát, miután kiderült hogy magas eredményt ért el a tudásmérő vizsgán.
- Szultánám.
- Szóval te vagy Mohammed aga.
- Igen szultánám. Én vagyok.
- Mivel ilyen magas eredményt értél el így a palota iskolájába küldlek hogy kiképezzenek téged egy új háremtisztségviselőnek. Kellenek az új emberek. Ez idő alatt ahoz a Murád nevű kedvenchez nevezlek ki mint agát., ekkor eszébe jut Mohammednek, hogy Murádot ismeri.
Ezután kiküldi Mohammed agát és Cennet kalfa megmutassa neki Muráddal közös szobájukat. A válide megparancsolja Bülbül agának hogy ha Murád kijön akkor azonnal járuljon eléje.
Másnap megtörtént ez.
- Szóval te vagy ez a kedvenc.
- Igen szultánám.
- Tényleg csinos vagy. Bizok a hűségedben. Aki okos az hatalmat szerez. De ajálom neked hogy vigyázz ha szembefodulsz velem, a szultánák szultánájával a Boszporusz mélyén fogod magadat találni.
- Ne féljen szultánám. Hű maradok önhöz.
- Helyes. Mától kedvenc vagy. Első férfi akiből a történelem során kegyenc lett. De vigyázz e kiváltságot el ne veszids. Most elmehetsz.
- Engedelmeddel.
Murád kiment.
- Bülbül aga erősen tartsátok szemmel.
- Parancsára szultánám.
Este új ágyas ment be hozzája, kinek neve Kászim volt, ő görög földről Moreából származott. Eredeti neve Konstantinosz volt.
Két-három nap elteltével fokozódott a válság. A válide titokban összehívta a dívant.
- Tisztulj Válide Mahpejker Szultána érkezik.
- Pasáim foglaljatok helyet. Mint a hogy hallom nagy a baj.
- Igen a felkelők déli irányba mentek és elvágták a szárazföldi utat a diyarbakiri es az egyiptomi beglerbégseg között. Aleppo szandzsákot már elfoglalták. Damaszkuszt is ostromolják., modta helyzetjelentésképpen a második vezír.
- Nem tudom mit tehetnénk. Jaj, várjunk csak, Kapudán pasa. Kérlek küld el az első tengeri flottát Bejrútba hogy akadájozzák meg a tovább terjeszkedést.
- Igen is szultánám. De nem lenne jobb hogy a második flotta is velünk jönne?
- De akkor menjen az is. A fővezír öméltosága most hol állomásozik?
- Malatyanál. De a felkelők úgylátszik körbe fogják gyűrűzni őket.
- Nem tudom mit tehetnénk?, mondta mérgesen a válide.,- Egyelőre ez is elég a 31., 32., 33. és 34. janicsár ezredet helyezzék készenlétbe és a harmadik flottát pedig vigyék Izmirbe hol várják parancsomat. Az ülést berekesztem.
Ami meglepő hogy ismét valaki új Bajazid ment be Hatidzse szobájaba ki úgyszintén három napot töltött el ott, majd Murád került ismét sorra. Hatidzse és Murád kapcsolata kezdett egyre szorosabbá válni.
Majd egy délután Murád és Mohammed együtt teáztak és dumcsiztak.
- Oh, nem tudom hogy legyen., mondta szomorúan Murád.
- Mit csináljunk a válidéval?
- Valami nekem ott gyanús. Hatidzse az uralkodó de az anya lássa el a poziciót. Szerintem mennie kéne.
- Bárcsak első gyereke a szultánának tőled lenne és fiú lenne.
......

Hanyatló birodalom: Hatidzse szultánaNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ