Milla
"Jag orkar fan inte springa mer" säger jag samtidigt som jag försöker ha jämna andetag men misslyckas helt.
"Din kondition måste vi fan prata om" svarar Erik som inte alls verkar trött.
"Pfft nej" fnyser jag och tar i lite mer. "Men jag har faktiskt skadat mitt knä" fortsätter jag.
"aha sure" skrattar han samtidigt som han stannar.
Äntligen framme, det här va fan värsta motionspasset.
Jag sätter mig på närmsta sten och försöker få kontroll på min andning. När jag inte låter som en flåsande gammal tant längre så tittar jag mig omkring och det ända jag ser är skog, skog, skog och skog.
"Vart i helvete är vi? Vill du att jag ska dö eller?" säger jag med en aning oro i rösten.
Hur ska vi komma tillbaka är det ända jag tänker på och försöker memorera allt jag sett.
"Chilla lite, ser du ängen där borta?" säger han och pekar bort mot en äng lite längre bort.
Den ser lite läskig ut eftersom det är typ midnatt och det ända ljuset som finns kommer från månen som (som tur är) lyser väldigt starkt inatt.
"Ja?" svarar jag sedan och börjar gå dit. Erik är snabbt efter och placerar sin arm runt min axel (hoppas ni fattar).
Erik är min allra bästa kompis för er som inte fattat. Jag har känt honom i säkert tio år och jag har kunnat berätta allt för honom. Han vet mina djupaste hemligheter och jag hans. Han är som en bror för mig.
"Det kan bli vårat ställe" säger han och ler.
Jag kollar förvånat upp mot honom, då han är en aning längre än mig, och ler sedan åt idén.
"Du menar som sånt man gjorde i lågstadiet?" frågar jag och skrattar.
"Ja precis" säger han med en ton av ironi i rösten som gör att jag bara skrattar mer.
*
nästa dagMarcus
Jag bläddrar igenom mitt feed på Instagram för tredje gången då jag inte har något bättre för mig att göra.
"Tjoo"
Jag kollar upp av ren reflex men inser sedan att det inte var någon som hade sagt det till mig. Det var Erik som hade sagt det till hans flickvän. Jag tror iallafall att hon var det. Milla.
Milla är en sån tjej som inte är som alla andra tjejer utan går lite mer sin egen väg. Vilket kan va fett ibland men ibland är hon bara tråkig då hon är så jävla kaxig vilket blir ganska avtändande tillslut.Nämen Marcus
Alla huvudpersoner kommer med tiden som ni kanske märker så don't judge. Martinus & rästen kommer snart ;). Uups spoil.
Puss <34
YOU ARE READING
jag sårade dig, du sårade mig | m.g
Fanfiction/\ "Jag sårade dig, du sårade mig" "antar det" "varför ville du ens vara med mig?" "För att jag älskade dig" "Älskade?" "Mm" /\ m&m är inte kända, alla pratar svenska & allt är tråkigt. haha nej men jo vem försöker jag lura? LÄS iaf :*