Martinus
Alla åttor & lärarna som var ansvarig för denna "utflykt" hade samlats på en stor parkering som låg nära en skog där vi tydligen skulle sova i tre nätter.
Jag kollar mig omkring för att se vilka jag kan vara tvungen att tälta med då vi bara kommer hamna med personer som vi typ aldrig brukar hänga med. Alltså personer som jag inte gillar.
"Som vi sagt tidigare, har vi gjort dessa grupper noggrant och lagt ner mycket tid på denna utflykt"
Patrik har ställt sig på en tunna med vatten ,som någon av lärarna tagit med, så att han ska kunna se alla och höras bättre.
"Och vi har gjort så här; ni kommer campa med en som ni känner bra och tre som ni inte brukar umgås med" fortsätter han.
Jag suckar lättat över att jag inte bara kommer va tvungen att vara med främlingar.
"Hade dom tänkt säga grupperna eller?"
Jag vänder mig mot Marcus som står och trampar otåligt med ena foten.
"chilla lite" lämnar Oskars läppar samtidigt som han tar av sig sin ryggsäck och ställer den framför sig.
"Men jag orkar fan inte höra på hans snack om hur dom gjort grupperna. Det enda intressanta är ju fan vilka man hamnar med" säger Marcus otåligt.
"Vilka vill du hamna med då?" frågar jag då jag lärt mig efter 15 år tillsammans med min bror, att frågor brukar få honom att tänka på annat när han är på dåligt humör.
"Nån snygg brud, bra personer" svarar han oberört och rycker på axlarna.
"Nice" svarar jag och vänder blicken mot Patrik igen som fortsatt att babbla på hur det gjort grupperna.
"Men ifall alla hamnar med en som det brukar hänga med, och tre som man inte brukar vara med.." avbryter Erik Patrik.
"Ja?" svara Patrik, inte alls intresserad av att höra fel i sin "utmärkta" planering.
"Det går väll inte ihop? Då blir det ju en över i varje grupp eftersom vi ska vara fem i varje grupp" fortsätter Erik.
Milla som står bredvid honom bildar ett ord med läpparna och flinar mot Erik. Erik bildar ett annat ord med läpparna buffar henne i sidan.
Marcus nästan avskyr Milla men jag diggar henne. Hon är lite speciell, grå/vitt hår som är färgat, alltid med en NY (ni vet det märket) keps på sitt lilla huvud och en ganska soft klädstil. Det är nånting med henne som får mig att vilja veta mer om henne, vad hon gör på kvällarna, hennes morgon vanor, hennes favoritfärg osv. Men hon är trots allt alltid med Erik. Eller snarare bara med Erik.
"I grupp ett kommer följande personer var i.."
Jag kollar upp mot Patrik igen då konversation mellan Erik och han tydligen är slut.
"Milla Présent.."
Bara av att höra hennes namn får mitt hjärta att hoppa över ett slag, varför vet jag inte eftersom jag redan har en tjej, Ida. Men av någon anledning vill min kropp bara till henne, Milla.
"Jacob Jansson.."
Jacob & Milla var tillsammans för några månader sedan men ryktet säger att Milla gjorde slut av en anledning som tydligen var ganska hemsk. Men lärarna hade tydligen inte fattat det.
Milla
Jag möter Jacobs blick. Han ger mig ett snett leende men jag bara ger honom en kall blick tillbaks. Aldrig att jag förlåter honom efter det han gjorde, aldrig.
"Marcus Gunnarsen.."
Jag vänder mig om för att granska Marcus, skolans badboy.
Han suckar besviket och ger mig en mörk blick när han ser mig, samma gör jag. Marcus & jag har aldrig kommit bra överens & kommer aldrig göra. Och något säger mig att den här gruppen bara kommer bli värre.Ja du Milla, det kan vi inte veta än.
Drama på ingång ;))
Iaf saknar såå många rn ://
❤️❤️
YOU ARE READING
jag sårade dig, du sårade mig | m.g
Fanfiction/\ "Jag sårade dig, du sårade mig" "antar det" "varför ville du ens vara med mig?" "För att jag älskade dig" "Älskade?" "Mm" /\ m&m är inte kända, alla pratar svenska & allt är tråkigt. haha nej men jo vem försöker jag lura? LÄS iaf :*