« Isteri Aku Savage »
+++
Kelihatan dua orang gadis terakhir Korea sedang berjalan dengan lemah gemalainya di tepi Sungai Han. Ditambah dengan liuk lentoknya yang mampu mencairkan hati — k tak aku tipu je.
Dua orang gadis yang berperwatakan agak boyish sedang berjalan di pinggir Sungai Han sambil menjinjing beberapa beg plastik. Kedua - dua orang gadis tersebut mengenakan cap di kepala masing - masing. Sorang pakai cap warna putih manakala sorang lagi pakai cap warna hitam di mana kedua - dua cap tersebut tertulis perkataan "Savage".
Mereka kemudiannya duduk di atas rumput. Di hadapan mereka terbentang kecantikan pemandangan Sungai Han dan bandar Seoul. Minuman yang berada di dalam beg plastik dicapai untuk melepaskan haus setelah penat berjalan. Tiba - tiba salah seorang daripada mereka ketawa tak ingat dunia membuatkan orang yang lalu lalang di sekeliling mereka memandang pelik tetapi diendahkan.
“Woiii! Kau dah kenapa gelak macam tu? Kau tengok apa hah? Gila ke apa? Tak sangka aku berkawan dengan orang gila rupanya” kata Ji Hae dengan perasaan jengkel.
“Hahahahahaha adoiii sakit perut aku gelak. Ehh kau ngaku pulak kau berkawan dengan orang gila maknanya kau pun gila sama! Hahahahaha” Eun Young sambung gelak lagi. Ji Hae buat muka disgusting.
“Okay okay aku try stop gelak. Aku bagitau kau kenapa aku tetiba gelak.” Eun Young terus membuka aplikasi You Tube pada iPhone nya lalu sebuah video ditunjukkan pada Ji Hae. Tak lama kemudian Ji Hae pula yang gelak macam orang gila kena sawan. *facepalm*
“Hahahahaha lahh kau tengok video parodi Faiz Roslan ni ke?” Ji Hae dan Eun Young kembali sama - sama sambung ketawa.
“Aku curious betul lah mcm mana dia boleh buat video dari angle macam tu. Yelah dia sangkut camera dia dkt syiling ke? Mungkin dekat lampu atau kipas? Dasar gila. Bila nak taubat mamat ni” tanya Ji Hae.
Sisa ketawanya masih ada. Perutnya dipegang sebab senak gelak banyak sangat.
Apa? Apa kau ingat dekat korea tak sampai ke benda ni semua. Popular tau lagu ni. HAHAHAHA
I Am Me
I Am Me
I Am MeI Am Fun
I Am Pretty
I Am Beautiful
I Am QueenI'm Inspire
Your Desire
I'm A Diva
Living La ----“Dia punya gelek hahahahaha ya ampun serupa perempuan lah. Perempuan pun malu tengok dia”
“Hahahaha sila ninggal ah doh dia dengan geng dia ni”
Come to me
Sayang Sayang Sayang
Say with me
Sayang Sayang SayangI Am Me
I Am Me
I Am MeAyam Mi
Ayam Mi
Ayam Mi
Sayang Sayang Sayang“Stop it stop it adehhh— aku tak tahan sakit perut gelak” Eun Young tekan stop pada video tersebut. Air mineral di sebelahnya terus di minum. Ji Hae yang berada di sebelahnya terus berbaring di atas riba rakan baiknya itu. Masing - masing penat.
Sweet sangat lah konon. *rolling eyes*
“Kau ingat kau ringan?” tanya Eun Young. Ji Hae buat tak tau dan lelapkan mata. Haihh sabo jelah dengan budak sorang ni. Tapi nak kata budak dah kahwin pun. -.-
“Diam lah kau. Nak sweet sekejap pun tak boleh ke? Penat tau penat.” mata Ji Hae masih ditutup dan tangannya di silang ke dada.
“Sweet otak kau! Tau pun penat, aku pun penat. Kau jugak yang ajak main roller blade tadi. Dahlah sebelum tu dah jalan - jalan dekat mall.” bebel Eun Young sambil tangannya ligat mencari tisu di dalam begnya.
“Alaaa dah lama tak main sebab tu aku ajak kau. Nanti dah kerja balik bila nak main? Hujung minggu macam ni jelah dapat”
“K whatever”
“Eunnnn” panggil Ji Hae.
“Hmm apa kau?” Eun Young masih ralit melihat pemandangan di hadapannya.
“Kau dengan suami gula kau tu macam mana? Okay?” tanya Ji Hae. Matanya sudah tercelik tapi masih baring diriba Eun Young.
“Okay macam tu jelah. Gula lah sangat mulut dia kalau bercakap eiii berapi macam cili Vietnam.” Eun Young start buat muka cemberut kutuk suami dia. Geram mungkin.
“Dia buat ayat savage dengan aku, aku apa lagi buat lah balik ayat savage dengan dia. Padan muka” Eun Young tergelak balik tadi cemberut.
“Kau tanya aku. Kau macam mana pulak dengan laki kau? Dah tiga bulan korang kahwin kot.” Eun Young menaikkan keningnya sebelah memandang Ji Hae. Ala ala penyanyi terkenal dari Malaysia tu Ziana Zain.
Ji Hae bangun dari baringnya dan duduk di sebelah Eun Young.
“Dua kali lima je gigi arnab tu dengan gula kau tu. Eyyy geram je aku.”
“Tapi aku pun dua kali lima jugak dengan kau. Kau tau kan perangai aku mcm mana” Ji Hae ketawa dan Eun Young pun turut ketawa bersama.
Hehh
Siapa je yang tak kenal Min Ji Hae ni. Dari sekolah menengah sampai sekarang terkenal dgn mulut dia yang savage bila bercakap.
“Dah jom ahh makan makanan yang kita beli tadi. Laparlah.” ajak Ji Hae.
“Okay jom.”
“Best lah picnic macam ni. Jom buat selalu” Ji Hae pun mengangguk.
Maka bermulalah sesi makan - makan di tepi Sungai Han oleh dua orang gadis itu dengan gembiranya tanpa menghiraukan sekeliling mereka.
+++
“Hyunggggg ~”
“Apa kau pendek” Jimin mendengus geram bila dia dipanggil pendek.
“Ishh hyung ni panggil dia elok - elok pun panggil jimin pendek. Hyung tu pun pendek jugak.” bebel Jimin dengan muka masam.
Ingat comel?
“Dah kau asyik ganggu aku je dari tadi.” jawab Yoongi selamba yang tengah syok main game.
“Oh ya pembetulan hyung tinggi 1cm daripada kau Jimin, so hyung tetap lagi tinggi daripada kau.” sambung Yoongi lagi.
“Alah nak tanya je pun. Takpe lah jimin tanya Tae. Bye”
“Mengadalah kau Jimin!” Yoongi tepuk punggung Jimin selamba.
“Hyungggg!!!” Semua tergelak kecuali Jimin. Bibirnya dimuncungkan tanda tidak puas hati. Sebenarnya mereka bertujuh sedang melepak di sebuah kafe restoran. Biasalah hujung minggu kan.
“Kook, kau dengan bini kau macam mana? Okay?”
“Malaslah nak ingat. Eyy mulut dia tu puaka betul hyung. Ada je benda dia nak menjawab.” Jawab Jungkook sambil mengeluh kecil.
“Isteri hyung? Macam mana? Dah sebulan kan korang kahwin” tanya Jungkook pada Yoongi pula.
“Haihh sama je dengan isteri kau tu. Mulut savage kalah hyung.” jawab Yoongi lalu menghirup kopi di hadapannya sedikit.
Jungkook tergelak.
“Mana taknya hyung dorang savage, dorangkan bestfriend. Otak pun sama jelah. Nasiblah hyung” Jungkook buat muka pasrah.
“Ehh korang sini lah. Hyung dah siap masak makanan yang special ni!” Panggil Jin menyuruh rakan - rakan baiknya makan di restoran miliknya itu. Lalu Yoongi dan Jungkook pun bersama - sama menuju ke arah Jin.
Yang di sana mengutuk laki, yang di sini pula mengutuk bini.
_TBC_
New fanfic kehkeh ♡♥
YOU ARE READING
[CS] Isteri Aku Savage - MYG+JJK
FanficApa jadi kalau si isteri lagi savage daripada suami? "Kau ingat aku suka sangat kau jadi bini aku? Perangai macam orang terencat" - Yoongi "Apa kau ingat aku teringin sangat nak kahwin dengan kau? Muka serupa bapak juon" - Kim Eun Young "Biar betul...