Pain

4 1 0
                                    

"Haneul yaaaa,wake up please T_T"jerit jinwoo dalam keadaan dia menangis.Jinhwan cuba untuk menenangkan Jinwoo.Haneul dibawa ke ruang ICU kerana keadaannya yang agak kritikal itu."Jinhwan ya,hyung gagal untuk menjaga Haneul dengan baik.Tengok la keadaan dia sekarang ni, terlantar di wad ICU,"kata Jinwoo dengan perasaan menyesal."Ya Hyung, jangan kata macam tu.Ini semua sudah takdir,"pujuj Jinhwan.Haneul masih lagi di dalam wad kecemasan.Setelah hampir 10 minit,doktor yang merawat Haneul keluar dari wad tersebut."Adakah encik berdua ni waris kepada Cik Kim?"tanya doktor itu."Ya,kenapa doktor?Ada masalah ka dengan adik saya?"tanya Jinhwan."Adik encik masih berada dalam keadaan kratikal dan kami terpaksa menahannya di wad ICU,"kata doktor kepada dua orang jejaka yang risau akan keadaan adik mereka itu."Oh ya,boleh saya berjumpa dengan kamu berdua?"tanya doktor itu."Baiklah doktor,"kata Jinwoo.

Di bilik Doktor...

"Encik Kim,kami ingin meminta kebenaran encik berdua untuk melakukan pemeriksaan lebih lanjut terhadap Cik Kim kerana pihak kami telah mengesyaki bahawa adik encik berdua mengalami penyakit yang agak serius."terang doktor Park mengenai keadaan Haneul."Apa???penyakit serius??"terkejut Jinwoo apabila doktor mengesahkan Haneul menghidap penyakit yang serius."Doktor,lakukan sajalah apa yang patut untuk selamatkan adik perempuan saya ni doktor,"rayu jinhwan kepada doktor Park."Baiklah,jika begitu encik Kim boleh jumpa dengan pihal hospital untuk isi borang kebenaran,"kata doktor Park.

Keesokan harinya...

Haneul telah pun sedar."Haneul ya~" dengan lembut Jinwoo memanggil Haneul."Haneul kamu okay ke sekarang ni.Ada sakit dekat mana mana ka?"."Oppa waeyo...Haneul sihat ja la,tak mati lagi la,"kata haneul sambil melawak dengan Jinwoo."Yaaaaaaaaaa, mati mati jangam main ya sensitif,"marah Jinwoo.

Haneul masih tidak tahu akan keadaannya yang kritikal itu.

Di bilik Doktor Park...

Knock knock...bunyi ketukan pintu di bilik doktor Park.

"Doktor Park,ada apa sehingga doktor panggil saya ni?"."Ouh kamu rupanya Yunhyeong,silakan duduk ya."."Sebenarnya tujuan saya panggil kamu ni tentang seorang patient saya,sekarang ni saya mengesyaki dia menghidap penyakit Ataxia."

Ataxia adalah penyakit yang dapat menyerang otak kecil dan dapat menyebabkan gangguan pada saraf motorik tubuh.penyakit ini menyebabkan penderitaannya perlahan-lahan akan kehilangan kendali dan lambat laun keaadaan tubuhnya akan semakin lemah dan semakin parah.penyakit ini amat bahaya dan sampai kini tiada penawar bagi penyakit ini.

"Prof nak saya handle patient tu ka?Tapi saya masih tidak berapa mahir lagi prof,"ujur Yunhyeong."Doktor Song,kita sebagai doktor tidak boleh mengatakan tidak kepada patient kita.kamu tahu tak mereka sangat berharap bahawa kita ni boleh selamatkan nyawa mereka,"."Kamu mahu ka orang kata benda-benda negatif pada hospital kita ni...hah!!!!".
"Saya nak kamu yunhyeong uruskan pesakit itu juga...tiada tapi tapi pahammm!!!"

Yunhyeong keluar dari bilik Doktor Park dengan segera kerana dia tahu jika doktor Park sedang marah jangan katakan TIDAK kepada dia nanti dia bagi pelajar-pelajar dia markah kurang.

"Haishh!!!Apakah nasib aku ni kena rawat pesakit yang ada penyakit kritikal pahal...hmmm apa kata aku pergi jenguk pesakit tu la,"

Di wad Haneul...

"Oppa,bila Haneul boleh discharged dari hospital ni??Boring la baring atas katil ni ja."adu Haneul kepada Jinwoo.

Jinwoo cuba untuk menahan perit dalam hatinya itu.Dengan nada yang lembut Jinwoo memberitahu bahawa dia tidak tahu bilakah Haneul boleh keluar daripada hospital ini.

"Hai,apa khabar Ha....Haneul???"
"kenapa awak ada di sini,"tanya Yungyeong kepada sahabat baiknya yanv telah lama dia tak berjumpa itu.
'Haneul adakah awak...adakah awak pesakit atiaxa itu'.'tapi kenapa awak,kenapa bukan orang lain'ujur Yunhyeong dalam hatinya itu.

"Ehhh Yunhyeong Oppaaaaa,wahhh tak sangka oppa betul betul jadi doktor,".jerit Haneul yang bangga dengan senior merangkap sababat baik Haneul semasa di high school lagi.

Bersambung....

Thankssssss kepada yang baca semoga anda berminat dengan cerita yang saya ingin sampaikan ini...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 23, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Regretful SinWhere stories live. Discover now