Siapa tidak mengenali Nufais Armada pelajar yang selalu dilabelkan pelajar paling nakal di SMKA Riaz... Pelajar yang paling terkenal dengab sikap nakal, suka menyakat para guru tetapi dia disenangi semua warga sekolah kerana sikap ramahnya walaupun sikap nakalnya itu tidak boleh dibawa kawan kadang kalanya... Dia seorang top 1 student dalam tingkatan... Dan dia juga merupakan pelajar bangsawan iaitu anak Dato' Razen Lawish yang mempunyai kacukkan francis itu...
Kakaknya Nurais Amalin seorang pelajar yang boleh juga dikatakan baik, alim dan merupakan ketua pengawas di sana... Tetapi sikapnya tidak disenangi oleh para pelajar disana kerana kadang kala mulutnya terlampau pedas dengan sindiran... Dia juga agak sombong kerana kepandaiannya...
Farish Fadhullah seorang Ustaz muda yang baru disekolah SMKA Riaz... Ustaz itu merupakan Ustaz ganti dan merupakan pelajar Universiti Jordan yang sedang bercuti Sem... Rupa rupa parasnya persis lelaki arab dan kulit mukanya agak cerah... Dia sering disakat oleh Nufais Armada.... Dan dia juga turut berkenan pada Nurais Amalin...
Tetapi dalam diam Nufais Armada menyukainya... Tetapi Nufais hanya merahsiakan sampai suatu hari Nufais menyatakan isi hatinya... Dia terus ditolak dengan kata-kata agak mengguris...
Dan berbulan Nufais menghilangkan diri berpindah ke negara Turki... Dia melanjutkan pelajaran ke Sekolah disana walaupun tidak begitu fasih dalam bahasa Turki... Negeri Istanbul menjadi pilihannya...
Nurais Amalin kini menjadi seorang yang agak terpesong... Dulunya alim tetapi dia sanggup berkasih dengan Ustaz sendiri... Ustaz itu lalai dengan cinta muda... Sampaikan suatu hari Ustaz itu ditimpa kemalangan ngeri menyebabkan dia memerlukan penderma hati... dan Ustaz itu juga cacat separuh rupa... Menyebabkan Nurais Amalin berpaling menyintai Zulfakar Aziz jejaka tampan dan merupakan ketua pelajar SMKA Riaz...
Berita kemalangan Ustaz Farish itu sampai ke telinga Nufais Armada... Menyebabkan Nufais pulang ke Malaysia dan menjenguk Ustaz Farish...
Apakah kesudahan? Nantikan...
YOU ARE READING
[[Heart Seekers Until End]] - Istanbul Diary
Romance#MalayStory #Vote #Love #Funny #Sad #Friendship