Epilog

80 6 9
                                    

Han släppte det sista brevet, torkade tårarna. Han hade sträckläst alla brev på en kväll. Tårarna kom då han insåg vem det var ifrån.
Tjejen han älskade så mycket. Som han inte släppt, trots att han hade en flickvän. Men hon var mer ett plåster för såren som fanns där.
Snabbt så tog han sin jacka och sprang ut. Han visste att klockan var mycket och nattens mörker hade lagt sig över staden. Han sprang, ända fram till henne. Hennes hus rättare sagt.
Ville göra allt rätt. Ville få tillbaka henne.

Han visste att han inte kunde knacka. Han skulle inte bli insläppt. Så han klättrade upp på garaget och fram till hennes fönster. Knackade tre gånger. Lampan tändes och snart såg han henne. Hon öppnade inte fönstret. Bara stod och tittade på honom med sina rödgråtna ögon. Han antog att hans såg likadana ut. Om inte värre.
Sakta öppnade hon fönstret. Backade bakåt så han kunde klättra in.
"Du läste breven", sa hon med svag röst. Han nickade. Såg på henne. Herregud, han ville bara kyssa henne. Där och då men det fick han inte.
"Förlåt Amelie", svarade han. "Jag skulle stannat." Hon såg på honom med en lidande blick. Hon kanske inte ville ha honom där.
"Jag sa åt dig att gå", mumlade hon.
"Men jag borde stannat ändå", sa han och tar ett steg närmare. "För jag älskar dig. Jag har inte kommit över dig." Hon vände bort blicken och tårarna rann.
"Du har henne", sa Amelie. Han försökte le. Drog bak en av hennes hårslingor bakom hennes öra.
"Jag är en hemsk person jag vet, men hon är bara som ett plåster. Jag älskar dig. Fortfarande." Amelie såg på honom. La hennes ena hand om hans kind och drog honom närmare i en kram.
"Snälla kom tillbaka", viskade hon svagt. Hennes röst bar inte genom den meningen. Vilket bara fick honom att dra henne närmare. Höll om henne hårdare.

"Jag är här nu, kommer inte gå någonstans."

Tack så mycket för ni läst denna bok! Det har varit så kul att skriva denna och läsa vad ni tycker om denna.
Jag kommer lägga upp en till bok snart. (Inte en uppföljare dock.) Skulle vara kul om ni ville läsa den när den är uppe. ♥️
Men tack i alla fall!

Allt Om DigWhere stories live. Discover now