Dünyanın Çivisi Çıkmış

49 8 4
                                    

Eğer bunu şuan okuyorsanız belki oturuyorsunuzdur. Mekan eviniz, önünüzde bir televizyon olması olası. Büyük ihtimal içi boş bir dizi açıktır o an. Onu bilemem, ama her akşam herkes duysun diye yayınlanan haberleri elbet izlemişsinizdir. Son zamanlarda taciz, tecavüz ve zorbalık o kadar arttı ki! Olması belli başlı bir sorun iken; midesiz insan denilen mahluklar bunu acımadan 3 yaşında çocuğa bile yapabiliyor. Yetmedi kaçırıyor, öldürüyor.

Artık vicdan diye bir olgu kaldıysa da şu zamanın insanında yok herhalde. Bunu yapan kişi hayvanat bahçesinde yetişse daha insan olur ya!

KENDİMİZE, SEVDİKLERİMİZE SAHİP ÇIKMALI. Çünkü kimseye başkasından yarar gelmiyor.

Bunu okuyan kişi; eğer 13-14 yaşında biriysen kendini korumayı öğren. Neyin ne olduğunu. Taciz, tecavüz ve zorbalık kötü bir şeydir. Hangi biçimde olursa olsun! İster en kötü ister şekerle. Eğer uğruyor ve susuyorsan SUSMA. Derdini anlat. Herkesin kendi özel alanı var.

Eğer okuyan kişi 20 li yaşlarda biriyse kendini korur. Etrafına baksın insanların ne kadar iki yüzlü olduğunu, yeri gelince Kur'an'ın arkasına saklanarak ne pislikler yaptıklarını hatırlayıp eğer şüphe çeken biri varsa onu inceleyip ortaya çıkarsın.

Ben bunu niye yazıyorum, daha 5 dakika önce İnstangram'da bir sayfaya denk geldim. Adı "omerrizm".
(Medyada ekran fotoğrafı var) Bu adamı tanımıyorum ama biyografi kısmında "Sen bana anlat, ben onlara anlatırım" yazıyor.

Eğer sayfaya girdiyseniz başta onlarca ekran fotoğrafı paylaşımı görmüşsünüzdür.(Medyadaki gibi)

Bunların çoğu önceden tacize tecavüze uğrayıp susan veya susmak zorunda bırakılan insanların mesajları. Sayfa sahibi, ona atılan mesajları isimsiz olarak insanlarla paylaşıyor. Bir bakımda onların seslerini duyurmaya çalışıyor.

Bir de görüp mesaj atmayanlar vardır, ondan da öte böyle bir sayfa olduğunu bilmeyen.

Derdiniz varsa paylaşın. Ondan önce kendimizi koruyalım. Bilinçlenelim.
Önceki nesil için elimizden bir şey gelmez ama sonraki nesili vicdani duyguları olan insanlar olarak yetiştirelim.

Önceden (hatta hala) erkek evlat sahibi olmak çok önemliyse onu yetiştirmesi daha önemlidir. Kız evlat evde oturur erkek istediğini yapar anlayışı şimdilerde bölgeden bölgeye mordenize edilmiş şekilde devam ediyor. Ne kadar morden olursa olsun kimse kimseye bir şeyler borçlu olmamalı, boyun eğmemeli.

KİMSE ZORLA BİRİNE BİR SEY YAPMAMALIDIR/ YAPTIRMAMALIDIR.

Güven diye bir şey kalmadı dünyada.

Uzun lafın kısası, insanlar bu sayfayı görünce yazmasına gerek kalmasın. Şiddet görmesin, taciz görmesin kimseden.

Biliyorum ben yazınca  kimse el pençe divan olmayacak.

Ama bunu buraya yazarak bir adım attım. Güçlenmek bizim elimizde.

Adım 1: Karşı koy /Kabullenme

Sen de Susma!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin