Notat: Denne historien er grunnet på en drøm jeg hadde imens jeg så på sesong 2 for første gang, før William og Noora ble sammen engang. Jeg bestemte meg for å utdype om det, håper at dere liker det.
-
LØRDAG
09:38-
Noora følte lakene under seg. De var ikke de lakene som hun var vant til, de var stivere og luktet noen annen. De luktet menns parfyme blant med litt alkohol og røyk.
Rommet var godt lyst nok, med blek sollys skinnende på øyene hennes. Hun ville ikke våkne opp, hodet gjorde vondt og dyna var varm. Kunne ikke hun bare sove litt lenger?
Plutselig merket hun noe. En lyd. En veldig lav lyd som hun hadde gikk glipp av før. Noen som pustet. Øynene til Noora åpnet med en gang og hun satt seg opp i senga. Hun så ved siden av seg akkurat den som hun hadde fryktet seg det hadde vært.
William Magnusson.
Han sov og pustet sakte.I det øyeblikket husket hun alt. En drikk. Et kyss. Og noe som hun angret, men på den samme gangen angret ikke.
Hun så ned på seg. Hun hadde festklær på seg fra i går kveld. En stripete bluse og svarte bukser. Blusen var rynkete, og hun husket akkurat hvorfor. En varm pust mot nakken og lepper mot lepper.
Hun lukket øynene og prøvde å glemme tanken. Hodet gjorde vondt som faen, og munnen var tørk. En følelse begynte å komme opp halsen. Hun måtte rømme før han våknet...
Hun sto opp og begynte å dra. Plutselig sa en lav og dyp stemme. <<Drar du så tidlig, da? Uten frokost eller noe?>>
Noora fryste der hun sto og snudde seg rundt. <<Jeg har mye å gjøre i dag, har ikke tid til å bli her,>> lyvet hun.
<<Ikke vær så jævlig kald.>> svarte William, og åpnet øynene for å se på henne. <<Har ikke i natt forandret noe?>>
Jo.
-
FREDAG
22:54-
Eva var full. Det var ganske klart. Festen hadde kommet til dette punktet, tenkte Noora.
Hun hadde ikke lyst til å være på denne festen. Vilde, Chris, og Eva hadde tvunget henne til komme. Hun måtte komme. De hadde for mange spørsmål om hvorfor hun ville ikke dra til William sin fest. Noora bestemte seg for å komme, men hadde en avtale med seg selv. Hun skulle ikke snakke med William.
Etter hun spilte gitar og sang for han så han for mye av henne, følte hun. Han så under masken. Måten han så på hun var som han kjente henne. Og hun begynte å føle som hun kjente han. Hun måtte holde seg vekk fra han. Hun ville ikke ha de følelsene for han. Så da bestemte Noora å bare late som ingenting på denne festen.
Selv om en del av hun ville bare glemme alle de dårlige ting han hadde gjort, og hvem han var på bunnen, og bare gi etter han.
Uansett så var Penetratorfesten i gang. Hun følte rytmen fra musikken i brystet og luktet på alkoholen i luften.
<<Noora, korfor dansar du ikkje?>> sa Eva høyt. Dialekten hennes var alltid sterkere når hun var full. <<Eg elskar å danske.>> Noora ble trukket ned fra armene til Eva rundt skuldrene sine.
YOU ARE READING
noorhelm // one shots // norsk + english
FanficJust some one shots of Noorhelm because I miss them a lot. Will have each one shot in English and Norwegian. Sorry if my Norwegian isn't perfect, it's not my first language though I lived abroad there for a while. Hope you enjoy, comment requests an...