Henkilöesittely

25 2 0
                                    

Ilona oli tyttö, joka hoiti kaiken loistavasti, lähes täydellisesti, mutta aina jäi jotain parannettavaa. Hän oli peilikuva jostain, jota hän ei itsekään tiennyt.
▪️
Aamuisin hän haki postin ja keitti kaurapuuroa perheelleen sekä kattoi pöydän ja herätti kaksospojat ja kaksi pikkusiskoaan. Ilona auttoi heidät pukemaan kiireesti vaatteet ylleen ja pakkasi heidän reppunsa.
Ilona oli energinen ja reipas, mutta hieman yksinäinen. Koulupäivien jälkeen hän oikestaan vain teki läksyt, laittoi ruokaa ja auttoi pienempiä sisariaan läksyjen teossa, kun isä oli myöhään töissä eikä jaksanut töiden jälkeen tehdä muuta kuin syödä illallisen ja mennä nukkumaan.
▪️
Hänen elämänsä oli aika mustavalkoista ja pelkkiä samoja rutiineja. Ilona oli koulussa samaa harmaata massaa, eikä hän erottunut mitenkään erityisellä tavalla ihmisväen joukosta. Kun hän saapui koulun ihmisiä täynnä oleville käytäville, kukaan ei hymyillyt hänelle rohkaisesvasti, tervehtinyt tai edes vilkaissut häneen päin.
Useimmiten hän istui yksin seinämällä, joka oli tyhjä ja piirsi luonnoslehtiöihinsä kaikkea mitä mielensä sopukoista keksi.
Ei hän välittänyt, vaikka tytöllä ei ollut yhtään ystäviä. Ei ainuttakaan ystävää, joka olisi halunnut olla hänen kanssaan.
Hän oli niin näkymätön, ettei hänestä edes puhuttu selän takana pahaa. Ilona oli muille pelkkää ilmaa.
Eikä hän tiennyt pystyykö hän laskemaan Aleksia ystäväkseen, vaikka olisi halunnut.
Eikä hän tiennyt välittikö Aleksi hänestä niin paljon kuin hän välitti.

____________________

.
▪️
Aleksi oli poika jonka tunnuspiirteitä olivat
punaisen lakun ja deodorantin tuoksu. Hän oli myös poika, joka auttoi äitiä perunoiden pesemisessä ja siskoa matematiikan kotitehtävissä.
Useimmiten hän tunsi olonsa pidetyksi, sillä kukaan ei tiennyt ihmistä, joka ei olisi pitänyt
Aleksista,
sillä hän oli kaikille ystävällinen ja auttoi muita aina kun he tarvitsivat apua.
Oli myös niitä aikoja, jolloin hän vajosi sängyn pohjalle miettimään syvällisiä kysymyksiä
elämästä tai ajatteli masentavia asioita. Hän osasi hyvin pitää tunteet sisällään ja oikeastaan kukaan ei tiennyt hänen masennuksestaan, jonka hän oli itse diagnisoinut netissä jonkin sivuston masennustestillä.
Vaikka olihan myös mahdollisuus ettei testin tulos ollut oikea, mutta useimmiten hän ei ajatellut niin.
Ja olihan kerran hänen koulukaverinsa huomannut neljä vierekkäistä viiltoa hänen käsivarressaan
joista tihkui verta, mutta hän oli sanonut kissan raapaisseen.
Mitään kissaa ei tietenkään ollut olemmassakaan.
▪️
Joskus hän näki valoa tunnelin päässä, kun teki asioita joista nautti. Ne asiat olivat pesäpallon pelaaminen, jota hän pelasi urheiluseurassa ja häntä hieman nuoremman serkun kanssa.
Kerran uskonnon opettaja kysyi, mikä tekee hänet onnelliseksi ja Aleksi oli vastannut, että hänelle läheiset asiat ja se oli totta. Hän myös taisi pitää hiukan Ilonasta ja siksi nautti erityisen paljon hänen seurassaan olemisesta.
Mutta ujous esti häntä ottamasta selvää olivatko tunteet yksipuolisia.

Kahden tarinaWhere stories live. Discover now