Profesor Quinz wprowadziła pierwszoklasistów do Wielkiej Sali po czym stanęła obok stołka. Do mównicy podeszła wysoka brązowowłosa kobieta.
- Witajcie w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie! Ja nazywam się Mary Vikiq i jestem współdyrektorką tej oto szkoły! Drugą dyrektorką jest Susan Cane, która przedstawi wam regulamin szkoły - Kobieta odeszła od mównicy, żeby chwile potem na jej miejscu znalazła się szarooka.
- Witajcie, tak jak słyszeliście jestem Susan Cane i przedstawię wam zasady; Pod żadnym pozorem nie można wchodzić do Zakazanego Lasu, nie można także wymykać się do miasteczka Hogsmeade - powiedziała i spojrzała twardym wzrokiem na rudych bliźniaków siedziących przy stole Gryffindoru - Pierwszaki również nie mogą posiadać własnych mioteł. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania można spytać kogokolwiek z kadry nauczycielskiej oraz na korytarzu można zobaczyć pełny regulamin.
- Zanim jednak zaczniemy posiłek Tiara Przydziału przydzieli was do waszych nowych domów! - Dodała pani Quinz.
Już po chwili w sali usłyszeć można było głos Tiary.
- Może nie jestem śliczna,
Może i łach ze mnie stary,
Lecz choćbyś świat przeszukał,
Tak mądrej nie znajdziesz tiary.
Możecie mieć meloniki,
Możecie nosić panamy,
Lecz jam jest Tiara Losu,
Co jeszcze nie zbadany.
Choćbyś swą głowę schował
Pod pachę albo w piasek,
I tak poznam kim jesteś,
Bo dla mnie nie ma masek.
Śmiało, dzielna młodzieży,
Na głowy mnie wkładajcie,
A ja wam zaraz powiem,
Gdzie odtąd zamieszkacie.
Może w Gryffindorze,
Gdzie kwitnie męstwa cnota,
Gdzie króluje odwaga
I do wyczynów ochota.
A może w Hufflepuffie,
Gdzie sami prawi mieszkają,
Gdzie wierni i sprawiedliwi
Hogwarta szkoły są chwałą.
A może w Ravenclawie
Zamieszkać wam wypadnie
Gdzie płonie lampa wiedzy
Tam mędrcem będziesz snadnie.
A jeśli chcecie zdobyć
Druhów gotowych na wiele,
To czeka was Slytherin
Gdzie cenią sobie fortele.
Więc bez lęku, do dzieła!
Na głowy mnie wkładajcie,
Jam jest Myśląca Tiara
Los wam wyznaczę na starcie.
- Vicktoria Black! - Do stołka niepewnym krokiem podeszła brązowowłosa dziewczyna.
- GRYFFINDOR!
- Mary Potter! - Zielonooka z dumnym spojrzeniem ruszyła w kierunku Tiary.
- SLYTHERIN!
- Carmen Wood! - Jasnooka dziewczyna podeszła do Tiary odważnym krokiem.
- GRYFFINDOR!
- Liv Jackson! - Do stołka podeszła dziewczyna o latynoskiej urodzie.
- SLYTHERIN!
- Cora Vento! - Dziewczyna o czarnych włosach podeszła do Tiary.
- SLYTHERIN!
- Mary Black! - Czarne oczy dziewczyny lśniły w blasku pochodni.
- SLYTHERIN!
- Camille Wilson! - Dziewczyna rzuciła wszystkim uczniom aroganckie spojrzenie.
- SLYTHERIN!
- Vivian Black! - Dziewczyna wyłoniła się z tłumu podchodząc do stołka.
- HUFFELPUFF!
- Faranda Asnyk - Oczy dziewczyny zmieniły kolor na zielony.
- RAVENCLAW!
- Noelle Black! - Brązowowłosa uśmiechnęła się do uczniów w około.
- RAVENCLAW!
- Lily Black! - Delikatny wiatr rozdmuchiwał jej czarne włosy.
-HUFFLEPUFF!
- Sara Riddle! - Uczniowie poczuli chłód w sercu kiedy spojrzeli w jej oczy.
- SLYTHERIN!
- Pola Paul! - Dziewczyna z ciężkim oddechem usiadła na stołku.
- SLYTHERIN!
- Amy Snape! - Czarnowłosa dziewczyna wyłoniła się z tłumu.
- SLYTHERIN!
- Alexandra Grimm - Pitch! - Brązowowłosa podeszła szybko do Tiary.
- RAVENCLAW!
- Leila Nixon! - Dziewczyna wyszła z tłumu patrząc na uczniów wrednym spojrzeniem.
- SLYTHERIN!
- Fay Snoad! - Dziewczyna obdarzyła wszystkich ciepłym uśmiechem.
- HUFFLEPUFF!
- Einar Selvik! - Niebieskooki wyraźnie zestresowany sytuacją, usiadł na stołku.
- SLYTHERIN!
- Misza Cox! - Blondwłosy wesołym krokiem chłopak podszedł do Tiary.
- HUFFELPUFF!
- Suzanne Warren! - Czekoladowooka szybkim krokiem udała się na przydział.
- GRYFFINDOR!
- Marcus Florence! - Chłopak z burzą czarnych loków wyłonił się z tłumu.
- SLYTHERIN!
- Alexy Black! - Zielonooki, speszony tak dużym zainteresowaniem jego nazwiskiem usiadł na stołku.
- GRYFFINDOR!
- Alyss Smith - Złote kocie oczy podkreślały bladą cerę dziewczyny.
- GRYFFINDOR!
- Josephine Tonks! -Brązowowłosa otrzymując ostatnie słowa otuchy od swojej siostry ruszyła w stronę Tiary.
- RAVENCLAW!
- Poppy Dauson! - Rudowłosa pożegnała się z Luną i pobiegła do stołka.
- HUFFELPUFF!
- Nicole Williams! - Błękitnooka poprawiła okulary i zasiadła na stołku.
- RAVENCLAW!
- Atria Dawn! - Ciemnooka wyłoniła się z tłumu.
- GRYFFINDOR!
- Nelly Dowson! - Wysoka dziewczyna podeszła do Tiary.
- GRYFFINDOR!
- Varda Ephel! - Dziewczyna o kruczoczarnych włosach podeszła do stołka.
- HUFFELPUFF!
- Marysia Collins! - Dziewczyna, już jako ostatnia, podeszła do Tiary.
- HUFFELPUFF!
Vicktoria
Mary