BAB 2

6.2K 253 10
                                    

Kringgg...
Semua orang sibuk mengemas buku buku untuk keluar rehat "stand up friend, thank teacher for to teach we today"
Kata azizan merangkap ketua kelas 4 diamond."hai nama saya zara amanda.panggil amanda ja. salam perkenalan.kamu tak nak keluar ke cateria.?"tanya amanda ramah
Diva tersenyum kecuali nadia masih dingin."salam perkenalan juga,tapi kami tak tahu la mana cateria boleh tunjukkan?"tanya syamin."boleh ja.mari la ikut saya.maka amanda dan diva berjalan ke cateria

"Ni la cateria sekolah kita.kamu pergi la dulu, saya nak jumpa kawan saya dulu." kata amanda sambil berjalan meninggal kan diva."thank amanda"teriak trisyia kepada amanda yang berada jauh dari mereka."jom lah guys masuk.nanti takde tempat duduk pula" ajak nina

"Wehy kau dengan nadia duduk situ.aku ngan syamin nak pergi beli makanan dulu.kau orang nak apa?."tanya trisyia kepada nadia dan nina sambil menunjuk ke ara meja makan kosong.
" aku nak red velvet dengan copuccino kau nadia nak apa?" "sama macam kau" kata nadia acuh tak acuh."ok,jom syamin" ajak trisyia sambil menarik tangan syamin

"Kau kenapa ni tiba tiba dingin ni" soal nina kepada nadia."abang aku la, mereka tipu aku, penat tau aku cari kelas kita"kata nadia menahan geram
"Alah mereka nak bergurau la tu ,tapi kan yang mana satu abang kau?" tanya nina.maklum la nadia tidak pernah menceritakan tentang keluarganya masa mereka di new yoni .yang nina tahu cuma nadia tinggal dengan atuk ,nenek dan paksunya ja . mereka berempat tinggal bersama dengan atuk, nenek dan paksu nadia .atuk dan nenek nadia menganggap mereka sebagai cucu sendiri.mereka ke new york semasa 13 tahun untuk belajar disana kerana mereka mendapat keputusan yang cemerlang dan mempunyai pelbagai kebolehan.
Setelah 3 tahun mereka dan paksu nadia pulang ke malaysia kerana syarikat yang didirikan di new york bankrup dan rumah , kereta mereka disita tambahan pula atuk dan nenek nadia telah meninggal dunia.

"Ni makanan korang" kata syamin sambil menghulurkan red velvet kepada nadia dan nina."mana trisyia" "tu" kata nina sambil memuncungkan mulut ke arah trisyia yang membawa dulang air ke arah diva "ni air korang"

Sambil diva enak berjamu selera .mereka mendengar sorakan daripada pelajar perempuan sambil berkurumun pada sekumpulan lelaki dan seorang perempuan sedang berada di sebelah dengan salah seorang lelaki dalam kumpulan itu." wei kenapa tu mereka bersorak tu?"tanya trisyia pada salah seorang lelaki pada cateria itu maklum lah semua perempuan berkurumun dekat sekumpulan pelajar tadi"tu lah dark mereka 4 tu menjadi kegilaan para gadis .mereka tu macam full package la kaya ,pandai ,hensem.korang nampak tak yang tepi dengan perempuan tu nama dia aryan kalau korang nak tahu dia yang paling kaya dalam sekolah ni .yang sebelah dia tu afif .yang belakang tu kembar nama farhan dan faris mereka dua orang nombor dua paling kaya.ni tak tahu lah kenapa mereka turun sebelum ni mereka tak pernah turun."

Aku yang mendengar nama kembar dua ekor tak berguna tu terus mengangkat kepala untuk melihat pelajar yang dikatakan hot sngat tu.hah betul la kembar dua ekor tu."apa dia kata tadi menjadi kegilaan para perempuan puih muka macam nobita hak elah."kata nadia dalam hati.matanya  tajam sambil melihat abang abangnya.kembar itu membuat peach kepada nadia apabila melihat nadia yang berada di hujung cateria" tunggu la kau orang "kata nadia perlahan sambil menahan geram.tapi dapat di dengar oleh nina yang berada disebelah nya"apa kau kata tadi" nadia mengeleng "yang perempuan tu sapa pula gedik semacam ja" tanya syamin pula. "Oh yang tu ayunie tapi orang panggil di minah bimbo tak tahu la sebab apa tapi dia tu memang gedik. Dia kata aryan tu pakwe dia selalulah berkepit dengan aryan tu .tapi aryan tak layan dia pun. Dah la gedik belagak sombong pula tu kalau cantik macam korang tak pa ni macam bontot kuali.dia tu jugak dari kumpulan vitoria yang terdiri daripada ayunie tu , najwa dan ain.mereka ni suka membuli budak budak junior dan budak nerd.mereka tu kejam "terang lelaki tu tentang vitoria dan sempat lagi memuji diva.apa lagi diva kembang semangkuk la bila dipuji cantik.

*****

" ishh.. Benci aku ngan minah ni.kenapa farhan ngan faris ajak aku turun ni.sebab ni la aku malas nak turun." kata aryan dalam hati"wehy kenapa kau orang ajak kami turun dekat cateria ni, kau tengok ni aku dengan aryan berpeluh ni dikerumuni oleh minah minah gedik ni."bisik afif kepada farhan dan faris."saje"jawab farhan pendek.sebenarnya dia ingin melihat keadaan adiknya."apa kau kata saje .tadi kau pujuk kami untuk turun sini macam ada perkara penting sangat .kata urusan hidup dengan mati konon
Tak guna punya kawan."leter afif.

"You nak makan apa I belikan ya" tanya ayunie dengan suara manjanya dekat aryan."wehy aryan je ke kau  tanya. kami kau tak nak tanya ka"kata faris menyampuk."korang beli la sendiri. Aku nak beli dekat my baby aku ja"kata ayunie membuat kan farhan ,faris dan afif membuat muka nak muntah.baby ada ke besar ni.baby expired kot.

"ikut suka kau la" kata aryan acuh tak acuh."ok" ayunie berjalan ke arah penjual makanan."ishh kau lah farhan, faris ajak aku turun rimas tau aku dengan minah gedik tu."kata aryan .
farhan dan faris menghiraukan kata kata kawannya."angah tu kau tengok adik tu , dia tengok kita lain macam dia marah betul la kat kita.aku dapat rasa aura hitam dia,buat peach kat dia."kata farhan sambil membuat peach dekat adiknya"korang buat peach kat sapa tu" afif menyedari kembar membuat peach pada budak perempuan yang berada dihujung cateria." tu bukan budak baru dari new york ka? Yang mereka kata ada banyak kebolehan dan seni mempertahankan diri.betul la kata mereka semua cantik cantik.tambah tambah yang depan tu ".kata afif sambil memuncungkan mulut ke arah nadia" tengok la sapa abang dia" kata faris pelahan tanpa sengaja tapi masih boleh didengari oleh orang yang ada dimeja mereka"apa kau kata is tak dengar la" farhan dan faris terkejut"bodoh lah kau ngah mampus la, pandai pandai la kau
Backup ya faris". Kata farhan dalam hati sambil memberi isyarat mata."aku kata apa mana ada aku kata apa apa kau salah dengar kot fif" kata faris menipu.
"Hmm,mungkin aku salah kot"
Huh ,selamat rahsia tak terbongakar

"Ni makan you aryan I belikan special untuk you"kata ayunie tiba tiba muncul menghulurkan makanan ke aryan" wehy mana yang kami punya?" tanya farhan"pergi beli sendiri la" kata ayunie sambil nak menyuapkan aryan makanan tapi aryan menolak.afif bangun hendak membeli makanan tapi sempat di tahan oleh aryan " tak payah, kau orang ambil yang aku punya ja. ni dah banyak dah ni." aryan memhulur kan pinggan makanan nya ke afif ,farhan dan faris "tapi I belikan untuk you bukan mereka" kata ayunie.berang kerana bukan aryan yang makan makanan yang dibeli oleh nya"aku dah kenyang."jawab aryan pendek.afif dan kembar makan dengan muka tak tahu malu.dah la ambil makanan orang.

*****

"Kenapa dark tengok kita tu?" tanya nina "abaikan ja " jawab nadia ringkas" nina, syamin cepat la sikit lambat la korang makan aku dengan nadia dah berjanggut tunggu korang ni" "kejap la dah nak habis ni"

"Dah habis .jom masuk kelas lepas ni  kelas cikgu syafinah.Amanda kata cikgu tu garang.lewat semenit kelas dia,dia suruh duduk luar. baik kita cepat."

Maka diva bergerak balik ke kelas.

***

"Assalammualaikum class" sapa cikgu syafinah setelah masuk ke kelas. "Waalaikummussalam cikgu syafinah" sambut semua kelas."sila duduk". Maka semua pelajar duduk."hah sebelum cikgu terlupa. cikgu ada dengar kelas ni ada pelajar baru dari new york betul ke" diva berdiri "betul cikgu kami la pelajar baru tu saya nadia sebelah saya nina dibelakang saya trisyia sebelah dia syamin. Salam perkenalan daripada diva cikgu." diva menundukkan sedikit kepala mereka tanda hormat mereka pada cikgu syafinah.cikgu syafinah tersenyum

"Assalammualaikum cikgu, pengetua nak jumpa dengan diva sekarang"kata seorang pelajar tiba² muncul didepan pintu kelas "ok diva kamu boleh pergi sekarang.sebelum tu saya nak tanya kamu ada salah apa apa ka sampai pengetua panggil kamu." diva pantas mengeleng.
Diva perjalan ke bilik pengetua.

Agak agak korang kenapa ya pengetua panggil diva.diva ada buat salah ka???
Tu ya sis akan update lagi .tapi lambat sikit la

            

4 Prince & 4 PrincessWhere stories live. Discover now