Marcuksen nk
herään aamulla ja amanda ei ole vieressäni. 'Hän on varmaan mennyt jo aamupalalle' mietin. Menen alas ja äiti istuu pöydänääressä kysyn tältä "onks sul havaintoo amandast"."ei ole"saan vastaukseksi. Alan tekemään leipää ja kun etsin pientä terävää veistä sei ole sielä missä sen pitäisi. "Hei äiti oot sä käyttän sitä mustaa pientä veistä"kysyn. "En löytäny sitä itekkää" hän vastaa. Teen leivän sitte ilman kurkkua ja istun syömään sen enempää miettimättä. "Kiitos" sanon syötyäni ja menen ylös. Huoneeni vieressä sijaitsevastaa vessasta kuuluu pientä nyyhkytystä. "Amanda oot sä siel" kysyn. "Mm mä tuun koht" tämä sanoo ja voihkaisee perään. "Hei onks kaikki okei sattuuks sua johonki" kysyn huolestuneena. "Mul on kaikki ihan hyvi...." hän sanoo mutta lause keskeytyy. Alan todella huolestua. Tajuan että ovi ei ole lukossa joten päätän acata oven. Järkytyn nähdessäni näyn mitä en ois uskonu näkeväni. Amanda istuu vessan nurkassa etsimäni veitsi kädessä ja kädessä verisiä viiltoja. "Mitä helvettiä sä teet" suorastaan huudan ja menen ottamaan vetsen pois. Amanda ei sano mitään. Otan paperia ja annan ne amandalle. Nostan amandan molempia hihoja ja tajuan että viiltoja on ranteesta melkein olkapäähän asti mutta ei ihan. "Oot tainnu tehä tät jo pidempää" sanon. Amanda on saanut tyrehdytettyä haavat ja vetää hihat alas. Amanda kuivaa vielä posket kyynelistä ja menee huoneeseeni. Seuraan tätä perässä. "Hei puhu mulle miks teet tätä" kysyn. "Koska mua ahistaa oon ollu koulukiusattu 1lk asti koska oon erilainen ku muut" amanda sanoo vihdoin. "Se äitin kohtaus sai mut ahistumaa ja ku mul on paniikkihöiriö nii sain jonku kohtauksen" hän jatkaa. Hänellä on sama mikä minullakin mutta ilmeisesti vakavampi. "Pliis lopeta toi viiltely sei auta mitään tiiän et se on vaikeeta mut jos ahistaa nii halaa vaikka mua tai löy vaikka seinää mut älä koske veitseen pliis" sanon kyynel silmäkulmassa. Amanda nousee seisomaan ottaa reppunsa mutta ei kerkeä lähteä kun kysyn "mihin sä meet". "Kotiin et haluu olla tämmösen kanssa" hän vastaa. Ryntään ovelle ja suljen oven. "Mä haluan olla sun kanssa älä ees mieti tommosta" sanon. Otan amandan kassin ja laitan sen tuolilleni. Sen tehtyäni otan amandaa kädestä kiinni ja vedän hänet syliini sängylle istumaan. Halaan höntä tiukasti ja toivon hänen pysyvänki siinä. "Mä rakastan sua" amanda kuiskaa. "Nii mäki sua"vastaan. En voisi tällä hetkellä olla enää onnellidempi koska saan pitää vierelläni ihaninta tyttöä.
BINABASA MO ANG
Uusi elämä
Fanfictiontarina kertoo Amanda nimisestä 15 vuotiaasta suomalais tytöstä joka joutuu muuttamaan norjaan Trofors nimiseen kaupunkiin. jaa että miksi? koska Amandan vanhemmat erosivat ja tämän äiti halusi muuttaa norjaan ja ottaa tytön mukaansa.