part 3

65 4 3
                                    

De twee uren wiskunde waren eindelijk gedaan. Met een zucht van verlichting nam Liesje haar boeken bijeen en liep praatend met haar vriendinnen naar buiten. Na even had ze haar groepje gevonden. Ze kwam erbij staan en was al snel opgenomen in het gesprek. Zoals altijd had ze superveel plezier met het groepje en na een tijdje dacht ze niet meer aan Ashton. 

Toen de bel na de laatste les ging, haastte Liesje zich snel naar Iene. 'Komaan Iene! We moeten door! Ik ga mijn trein missen anders!' Iene rolde met haar ogen. 'Ja ja, ik ben daar.' Ashton kwam afgelopen. 'Hey Iene.' Hij glimlachte naar Iene en draaide zich toen naar Liesje en keek in haar ogen. "Hey Liesje." Iene keek geamuseerd naar de twee. Voor een moment stonden ze daar gewoon terwijl Ashton in Liesjes ogen keek. Liesje werd verlegen en keek weg. Iene kwam tussenbeide. “Wa is er Ashton?” Ashton keek verstoord naar haar en zei: “Ik moest u dit geven van mevr. Lootens (leerkracht Frans)” Ashton stak een mapje met papieren uit naar Iene. Terwijl Liesje en zij naar de papieren keken, stopte Ashton ongezien een briefje in Liesjes schooltas. Daarna liep hij terug naar zijn groepje. “En? Gelukt?” Luke keek Ashton vragend aan. Hij knikte en glimlachte. ‘Ik hoop alleen dat ze het vindt en het serieus neemt…’ De jongens lachten en ze vertrokken naar huis.

“Mama! Kben thuis!” Liesje liep naar boven om aan haar huiswerk te beginnen. Toen ze haar Engels lesboek uit haar schooltas haalde, viel er een briefje uit.

Moeten praten. Morgen bankje  om 16.00u

x Ashton

 Voor een lange tijd stond Liesje vol ongeloof naar het briefje te kijken.  Daarna legde ze het weg en begon aan haar huiswerk. Voor even kon ze zich concentreren, maar daarna nam ze het briefje weer en dacht aan Ashton.  Ze wist totaal niet wat ze ervan moest denken. Elke keer  opnieuw bedacht ze een nieuw scenario van wat er zou gebeuren. Het maakte haar ongelooflijk in de war en ze besloot haar vriendin te bellen om raad te vragen. “Hallo met Iene?” Liesje glimlachte. ‘Hey Iene. Ik heb een klein probleempje.’ “Hola, ik hoor het al aan komen. Wat is er nu weer mis?” Liesje lachte sarcastisch. “Haha grappig ze! Nee maar even serieus.” ‘Ok. Ik luister.’ Liesje zuchtte. “Ashton heeft me een briefje gegeven.” Er klonk gegil uit de gsm en Liesje moest het een beetje verder van haar oor houden. “Uit gegild?” ‘OMG! OMG! OMG! Dat meen je niet!’ Liesje lachte met Iene. “Ja, echt waar Iene. Het zat tussen mijn boeken.” ‘Dat is gewoon geniaal! En wat stond erin?’ “Dat we moeten praten en dat hij me wil zien aan het bankje om 16.00u.” Het was even stil. ‘En de rest?’ Liesje zuchtte. “Dat was het.” ‘Oh…en ga je gaan?’ “Ik weet het niet Iene. Wat zou ik moeten verwachten?” ‘Ik weet niet Liesje.  Het is nu niet bepaald het liefste briefje dat ik al ooit gelezen heb.’ "Ja dat is waar, maar ik denk dat ik hem gewoon een kans ga geven. Ik ben wel benieuwd wat hij mij te vertellen heeft." 'Ja, je moet zeker naar daar gaan! Wie weet hebben we dan wel een koppeltje!' Liesje lachte met Iene's toon en zei: 'Ja ja het is goed cupido! Allé ik ga u moeten laten want ik heb nog stom wiskunde huiswerk dat ik moet maken." 'Ok, bye!!' "Bye!!" Liesje legde de telefoon toe en deed verder met haar huiswerk. Al snel gaf ze het op, ze kon zich gewoon niet meer concentreren. Ze besloot om gewoon naar bed te gaan en dat huiswerk gewoon te laten voor wat het was.

love at first sightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu