"Zanim opiszę wam Gatunek nr.1 muszę się wam przedstawić, jestem Prof.Dakate i wraz z ekipą badawczą opisujemy nowo znalezione gatunki powstałe po Wielkiej Katastrofie. Wpisy do dziennika są wstawiane na bieżąco, jeżeli znajdziemy nowy gatunek jego opis powinien znaleźć się w dzienniku"
Gatunek nr.1 (Fenoskoczek) - Gatunek małego ssaka z rodziny kotowatych.
Występowanie:
Występuje zazwyczaj na łąkach lub polanach niedaleko zbiorników wodnych.
Wygląd:
Wyglądem przypomina połączenie kota z królikiem oraz myszą. Osiąga 50-60 cm długości (wliczając ogon niektóre osobniki mierzą ponad metr). Waży od 1,5 do 2 kg. Samce są większe oraz cięższe od samic. Jest pokryty gęstym mięciutkim futerkiem koloru jasnobrązowego, na plecach i głowie ma czarny pasek biegnący od czubka nosa po ogon. Jego łapki, czubki uszu oraz koniec ogona jest ciemnobrązowy. Dorosłe osobniki (w wieku ok. 8 miesięcy) posiadają biały brzuch. Samce występują w ciemniejszych barwach od samic. Posiada 2 pary dużych uszu dzięki którym potrafią słyszeć dźwięki o bardzo wysokich częstotliwościach. Jego długie wąsy są bardzo wrażliwe na zmianę temperatury, wilgotności oraz wiatru. Oczy samic są niebieskie a samców brązowe, młode osobniki mają zielone oczy. Ich przednie łapki posiadają 4 palce i są bardzo delikatne zaś tylne łapki posiadają 3 palce zakończone długimi ostrymi pazurkami i są duże oraz bardzo umięśnione. Posiadają również bardzo długi ogon dzięki któremu utrzymują równowagę, pokrywa go dłuższe futro w porównaniu do całego ciała.
Zachowanie:
Fenoskoczki są bardzo płochliwe i gdy tylko poczują się zagrożone uciekają (najszybszy odnotowany osobnik biegł z prędkością 90km/h). Żywią się głównie jagodami ale z chęcią jedzą również ryby oraz owady. Dźwięki które wydają przypominają piskliwe szczekanie. Porozumiewają się tupiąc o ziemię. Żyją w stadach liczących od 10 do 15 osobników w których większość stanowią samice. Osobniki które w jakiś sposób wyróżniają się z grupy są wysyłane na wygnanie. podczas okresu godowego samce kładą się na ziemi oraz leżą w bezruchu przez kilka godzin, samice w tym czasie zbierają błyszczące kamyczki którymi następnie obdarowują swojego wybranka. Łączą się one w pary na całe życie. Zostały odnotowane przypadki w których udało się oswoić fenoskoczka. Oswojone osobniki są wykorzystywane przez ocalałych do przewidywania pogody.
"Szkic jednego z naszych badaczy"
YOU ARE READING
Jest ich więcej
Science FictionPodczas Wielkiej Katastrofy powstałe nowe gatunki zwierząt i nie tylko. Naszym zadaniem jest je wszystkie opisać. Praca została wykonana we współpracy z Elkatori, twórcą "Metra: Ostatnie Tchnienie".