"SUHO HYUNG!!"
Serentak semua orang menoleh walau pada hakikatnya hanya Suho yang dipanggil. Mana tak menolehnya kalau orang yang menjerit tu Chen. Karang kalau tak menoleh boleh jadi pekak sebab dengar Chen menjerit high note nya tu.
"Apa." Kata suho agak marah kerana Chen mengganggu waktu tidurnya.
"Hyung tahu tak-"
"Tak tahu." Balas Suho laju sebelum sempat Chen menghabiskan ayatnya.
"Ish hyung ni tunggulah dulu, Chen nak cerita berita tergempak ni-"
"Cerita? Cerita apa?"Pintas Baekhyun pula sebelum sempat Chen menghabiskan katanya.
"Yahh! Kalau korang asyik menyampuk je macam mana Chen nak habiskan cerita tergempak dia tu."
"Sorry hyung, haa apa cerita tergempak nya." Akhirnya Suho berkata supaya Chen meneruskan ceritanya.
"Hehe.. thanks hyung. Okay macam ni cerita di-"
"HYUNG KITA AKAN PERGI BERCUTI DI MALAYSIA!!"
"WHAT!!"
"Aish maknae ni ... aku baru nak cerita."
"Hehe... nasib baik sempat." Sehun menarik nafas lega .
"WHAT!!"
Serentak semua memandang ke arah satu sama lain untuk mengenal pasti suara siapa yang menjerit untuk kali yang ke dua. Apabila mereka sudah dapat memastikan bukan mereka yang menjerit, mereka semua menoleh ke arah pintu dorm kerana suara itu datang dari arah sana.
"WHAT!!" Kali ini mereka menjerit bukan kerana terkejut akan berita yang disampaikan oleh Sehun tetapi kerana mereka melihat kumpulan yang paling mereka rindui iaitu BANGTAN SEONYEODAN.
"WHAT??" BTS berkerut dahi memandang EXO.
"Hyung tak suka jumpa kitorang ke? Kookie nak baliklah." Nada Jungkook seperti berjauh hati. Baru sahaja dia hendak melangkah pergi ada tangan yang telah menariknya ke dalam pelukan.
"Kookie janganlah pergi... Hun rindulah "
Semua orang sudah mengalirkan air mata melihat mereka.
Akibat sudah tidak tahan melihat mereka Kai berdehem kecil sebelum berkata."Aku tahulah korang dah lama tak jumpa. 6 bulan je pun macam la korang kembar sampai nak sedih menangis bagai. Kalau korang berpeluk ke apa ke lantak korang lah... tapi ajaklah aku sekali-"
"Ish hyung ni tak payah la nak membebel kalau dah rindu tu peluk jelah ni tak... membebel-bebel je kerja." Kata Jungkook sambil memaut bahu Kai dan Sehun.
" Aish korang ni tak swag laa.. Korang ni asyik menangis je ... tengok aku tak menangis it means aku ni Swag... ke korang nak aku terangkan apa maksud Swag... Swag tu maksu-"
Suga tidak sempat menghabiskan kata kata nya apabila perasan bahawa dia bercakap sendirian kerana tidak nampak sesiapa di sekelilingnya.Secara automatik kakinya melangkah ke arah tempat EXO dan ahli BTS yang lain berada.
" Hai hyung, dah habis membebel." Kata Jimin apabila perasan bahawa Suga sedang memerhatikan mereka.
"Belum biar hyung sambung, Swag tu maksudnya orang yang coo-"
" Woi Encik Gula, dah-dah latu nak membebel bagai. Kita semua kan dah lama tak jumpa... bebelan kau tu sambung esok-esok jelah."Kata Xiumin tanpa memandang kearah Suga.
"Eh jap-jap kita semua masih ada kat SM Entertaiment kan?" Tanya Suho.
"Yup." EXO dan BTS mengangguk
" kalau macamtu , macam mana korang boleh ada kat sini korang kan Big Hit?"
"Well, manager kitorang ada urusan kat sini pastu dia suruh kitorang ikut. Simple kan." Kata Rap Mon
"Urusan apa eh agaknya... ?" Suho dan Rap mon berfikir sebentar sebelum Chen dan Sehun teringat sesuatu.
"Haa.. korang ingat tak yang Hun kata kita akan bercuti kat Malaysia tu?" Sehun kini sudah memandang kearah EXO dan BTS.
"Ingat kenapa?" Suho memandang Chen dan Sehun kerana seperti mereka berdua tahu tentang sesuatu.
"Korang berdua takde sorokkan apa-apa kan?" Suho memandang tajam kearah Chen dan Sehun.
"Sebenarnya kita akan bercuti kat Malaysia dengan BTS."
"What !!"
"Tak sabarnya!"
"Mesti best kan!"
"Bila kita nak pergi!"
"Nak sebilik dengan bakkie hyung!"
"Nak sebilik dengan kookie!"
"Boleh tak aku bawak patung penguin aku?"
"Boleh tak aku bawak senduk pink aku ngan kuali pink aku de-"
"YAHH!! SENYAPLAH SIAL SIAL SEMUA AKU NAK TIDO PUN TAK SENANG LAA.." Kata Suga sebelum kembali ke alam mimpi. Cepat betul dia ni tido... baru je kejap tadi nak membebel bagai.
YOU ARE READING
SESAT (EXO x BTS HIATUS)
FanfictionKisah di antara dua kumpulan iaitu EXO dan BTS. Peminat EXO ialah EXO-L manakala BTS pula ialah ARMY.EXO-L dan ARMY adalah musuh. Tak tahulah kenapa tetapi, EXO-L selalu cuba untuk memburukkan nama BTS manakala ARMY mencuba untuk memburukkan nama EX...