Manakala di rumah A4
IFAH POV
"LIN!!" Menjerit-jerit aku mengejutkan Adelin.'Ish dia ni... tidur mati ke apa' kata ku didalam hati.
"APA!! Aku nak tidurlah. Jangan kacau boleh tak."
'Ish dia ni... ingat aku nak sangat ke hah kejutkan dia... kalau bukan sebab Exo ngan Bts nak datang sini... takde maknanya lah aku nak kejutkan...dahla tidur kat bilik orang... suka suki dia je buat macam bilik sendiri. Tahu tak yang Exo dan BTS nak datang sini! Kalau Exo je memang la kau tak kisah.. tapi ni ... Encik Gula kesayangan kau pun ada!! Tak nak bangun ke!'
"YAHH!! LIN BANGUNLAH!! EXO NGAN BTS NAK DATANGLAH!! I REPEAT IT AGAIN!! BANGTAN SEONYEODAN IS COMING HERE RIGHT NOW!" 'Ni kalau dia tak bangun jugak memang aku simbah dia sebaldi air lah jawabnya'
"What Bangtan seoyeodan is coming!!"
"Exo too!!"
"Aku nak kejutkan Lin korang pulak yang bangun. Okay, aku sebaldi air... tolong ambikkan". 'Aku tak main-main ye Lin, taknak bangun kan..takpe basah jangan salahkan aku'.
"Nah." Aiman menghulurkan sebaldi air kepada ku sebelum dia dan Amirul berundur ke belakang sedikit. 'Nampak sangat korang dua tahu apa yang aku nak buat'.
SPLASH (Bunyi air ye..)
"WTH!!"-aiman
"WTF!!"-amirul
"Okay, aku memang dah give up dengan si Lin ni.."
'Aku dah menjerit kat dia simbah air kat dia goncang dia macam ada gempa bumi pun tak bangun. Takpe kau tidur je lah aku dah give up'.
"Ifah, kau kata EXO ngan BTS nak datang..betulke?" 'Ini lagi sorang nak kene cepuk kepala tu ke apa... aku dah menjerit-jerit diorang nak datang. KAU BOLEH TANYA LAGI!!'
"Mirul... kan dia dah menjerit tadi diorang nak datang yang kau tanya lagi tu apasal?" 'Nasib baik Aiman ni bijak... kalau tak memang aku cekik dia sampai mati la.. kisah apa'.
"Ye, diorang nak datang.. tolong aku boleh tak?"
"Tolong apa Fah?"
"Mirul, kau tolong ambik selimut pastu bungkuskan si lin ni..Aiman pulak.. lepas je Mirul bungkuskan si lin tu.. tolong heret dia keluar dari bilik aku.." 'Habis basah cadar aku..'
'Lantak kau la Lin.. nak tidur ya... tidurlah...aku dah tak tahu nak buat macam mana lagi...'
*********************************
AMIRUL POV
"Woi Mirul!!... tolong lah aku!" 'Takde maknanya aku nak tolong kau ingat senang ke hah aku nak 'balut' si Lin tu...bersyukurlah sikit... kau kene heret dia keluar je pun... tarik ajelah apa susah.'
"Hoi! Mirul! Tolonglah aku!!! Nak letak dia atas sofa ni!! Tolonglah aku!!" 'Baik aku pura-pura tidur..'
"Jangan pura-pura tidur!! Bangun cepat tolong aku!" 'Ish yelah-yelah sabar sikit'
"Lambat betul! Kalah siput!" 'Eh dia ni... aku dah tolong pun kau nak membebel... baik aku takyah tolong macam tu...dahla kata aku lagi lambat dari siput... bersyukurlah sikit aku dah tolong... kalau siput tu.. memang tak bergerak-gerak faham tak.'
"Hah dah siap kan..jadi aku nak tidur babai..." 'Bapak ah...berapa berat si Lin tu sebenarnya... sakit belakang aku ni...'
Yun: Apalah... muda muda dah sakit belakang.
Mirul: Kau senyap!
Exo x BTS: Dah latu.. bila kitorang nak masuk ni..
Yun: Sabar boleh..."Wahh! Selesa pulak aku rasa baring kat sofa ni..." 'Over betul... tahulah penat...tapi takyahla terlalu over berlakon...baik aku tidur makin sakit pulak belakang aku ni..'
****************************
Manakala situasi EXO dan BTS
SEHUN POV
'Hehe.. kesian pulak aku kat diorang... padan muka... sape suruh buat... kan dah kene marah...'
"Sehun."
'Kalau nak buat tu pun bagi lah menjadi ini tak....'
"SEHUN!"
'Tapi padan muka aku jugak... yang aku tak call Arifah tu awal-awal apasal! Kan dah kene pulas telinga. Harap-harap tak jadi capang cam chanyeol hyung.'
"OH SEHUN!!"
"OH TELINGA CHANYEOL HYUNG CAPANG!!" 'Ish Xiumin hyung ni buat orang terkejut je...Eh aku melatah apa tadi... alamak.'
"YAHH! OH SEHUN!! NAK MATI AWAL KE!!" 'Alamak baik aku lari...tapi aku kan dalam kereta...jap kereta ni berhenti maksudnya...'
"Yeah! Kita dah sampai!" 'Semua memandang aku pelik...tapi kesah apa ... DAH LAMA AKU TAK JUMPA A4!'
**************************
AIMAN POV"Yeah! Kita dah sampai!"
'Eh apasal macam pernah dengar je suara ni..'
'Eh jap... ni bukan ke suara...'
'SEHUN HYUNG!'
"Tu suara Sehun kan?" 'Ceh Mirul ni... ingat tak kenal EXO sape... dalam otak dia tu ingatkan ada BTS je... rupa-rupanya...INGAT JUGAK DIA KAT EXO!END OF THE CHAPTER
*****************************************************
YUN : Kenapa rasa macam lama sangat nak buat bab ni... 720 je pun!!
YOU ARE READING
SESAT (EXO x BTS HIATUS)
FanfictionKisah di antara dua kumpulan iaitu EXO dan BTS. Peminat EXO ialah EXO-L manakala BTS pula ialah ARMY.EXO-L dan ARMY adalah musuh. Tak tahulah kenapa tetapi, EXO-L selalu cuba untuk memburukkan nama BTS manakala ARMY mencuba untuk memburukkan nama EX...