"Suga hyung bangunlah!"
"Lay hyung bangunlah!"
"Suga hyung!!"
"Lay hyung!!"
Tak henti-henti Jungkook dan Sehun menjerit untuk membangunkan Suga dan Lay.
"ish, diorang ni tido ke mati?" Sehun yang sudah penat menjerit menampar nampar pula muka Lay supaya bangun.
" Kookie rasa diorang dah mati agaknya." Kata Jungkook tanpa rasa bersalah.
"Kan bagus kalau diorang mati je.." Sehun dan Jungkook tanpa rasa bersalah mengutuk hyung mereka sendiri.
"Kan Kumamon kan.. baik pergi mati jelah Suga hyung ni.." Kata jungkook sambil bermain Kumamon Suga.
(ewah jungkook beraninya ambik kumamon kesayangan Suga.)
"Tulah.. jom lawan jom." Sehun sudah mengambil patung unicorn.
"Ok jom.. Pusingan 1 perlawanan di antara Kumamon dan Unicorn siapakah yang akan menang!" Jungkook berkata dengan teruja sebelum...
"SIAPA BAGI KEBENARAN UNTUK KAU SENTUH KUMAMON AKU!!"
"SUHO!! SEHUN AMBIK MY CORN-CORN!!"
"Eh hyung, bi- bila masa hyung bangun."
"Tulah, ta-tadi bu- bukan ke hyung tido lagi?"
"Hyung tak boleh tido tanpa Kumamon!!"
"Hyung pulak tak boleh tido tanpa Unicorn!!"
Kemudian Sehun kena memujuk Lay sebab Lay tetiba sahaja menangis selepas berkata 'Hyung tak boleh tido tanpa Unicorn'. Manakala situasi Jungkook pula..Dikejar oleh Suga sebab mengambil Kumamon kesayangannya dengan SENGAJA . Tiba-tiba sesi pujuk memujuk dan kejar mengejar tamat apabila...
"Haa.. kau dah bangun rupanya Suga.Pergi bersiap cepat tunggu apa lagi tu..Lay pun sama cepat sikit bersiap." Xiumin berkata tidak menyedari bahawa ada pertarungan sebentar tadi.
"Bersiap nak pergi mana pulak."Suga berkata sambil berkerut dahi,Lay disebelah juga turut mengerutkan dahinya.
Xiumin bercekak pinggang sebelum berkata ."Woi Encik Gula, kau tahu tak yang kau sekarang ni kat SM bukannya Big Hit. Lagi satu, Rap Mon cakap korang ada show nanti jadi baik siap cepat sebab minggu ni kita semua atau lagi senang lagi EXO dan BTS akan sibuk gila. Dan untuk pengetahuan kau, kita semua atau nama panjang dia EXO dan BTS akan bercuti bersama-sama di Malaysia selama tiga bulan bermula minggu hadapan. Kalau kau dah faham sila bersiap sebab lagi lima belas minit manager korang datang sini."
"Xiumin hyung, kenapa Lay kene bersiap jugak."
"Lay, kan hyung dah cakap tadi minggu ni EXO dan BTS akan sibuk gila." Jadi baik siap cepat sebab nanti kita ada show jugak."
"Hmm.. yelah hyung." Lay masuk ke biliknya untk bersiap.
"Dah kenapa kau ni??" Xiumin bertanya kepada Jungkook yang seperti baru habis marathon.
"tak ada apa-apalah hyung."
"Hmm.. macam macam." Xiumin menggelengkan kepalanya sambil berjalan ke arah dapur untuk minum air. Penat pulak rasanya apabila bercakap tanpa henti sebentar tadi.(Kesian.. tapi takde sape sape pun yang suruh kau membebel Xiumin.)
____________________________________________________________________
Yunnie:Rasa macam nak skip sampai diorang sesat laa..kalau tak sampai bab 5 pun belum tentu diorang akan sesat.____________________________________________________________________
5 jam sebelum penerbangan Exo dan Bts ke Malaysia. Situasi dorm EXO.
"SUHO HYUNG!! MANA EYELINER BAEK YANG BARU!!
"MANA GITAR CHAN...TAKPELAH DAH JUMPA!!"
"MANA PENGUIN AKU!?"
"UNICORN AKU MANA!?"
"PIKACHU!! WHERE ARE YOU!?"
"SUHO! NAMPAK TAK BAOZI YANG HYUNG BARU BELI!?"
"SUHO HYUNG MANA BUBBLETEA HUN!?"
"SUHO HYUNG! KAI LAPAR BELANJA LA AYAM GORENG!"
Manakala Suho duduk di sofa dan tidak mempedulikan ahli nya yang lain. Buat seketika dia mengeluh dan menyesal kerana dipilih menjadi ketua.
"Rap Mon kau tengah buat apa sekarang ni.." Kata Suho sambil menutup matanya.
Situasi Bangtan
"RAP MON HYUNG MANA BISKUT KOOKIE NI!?"
"RAP MON HYUNG MANA EYELINER YANG V CURI DARI BAEK HYUNG MINGGU LEPAS!?"
"RAP MON HYUNG! MANA BAJU YANG EXO SUNBAE BAGI MINGGU LEPAS!?"
"RAP MON HYUNG !! PATUNG J-HORSE MANA!?"
"RAP MON-SSHI!! MANA KUALI- TAKPELAH DAH JUMPA!"
"YO RAP MON NAMPAK TAK KUMAMON AKU? SAPE BERANI AMBIK KUMAMON AKU... MEH SINI AKU TERAJANG DIA."
Manakala situasi Rap Mon juga sama seperti Suho. Dia duduk di kerusi tanpa memedulikan ahlinya yang lain.
"Suho hyung.. I need your help." Maaflah Rap Mon... Suho pun dalam dilema sekarang ni.
____________________________________________________________________
Di lapangan terbang."Hyung!!"
EXO dan BTS memulakan perbuatan seperti kanak-kanak mereka semula apabila berjumpa semula di lapangan terbang. Chen,Baekhyun,Jimin,V dan Jungkook sudah bergerak bersama sama satu kumpulan, tak tahulah apa yang mereka bincangkan tuu..Suga dan Lay tidur di kerusi sambil memeluk patung mereka iaitu Unicorn dan Kumamon sementara menunggu untuk masuk kedalam kapal terbang manakala Suho dan Rap Mon pula berjalan beriringan sambil berkongsi masalah mereka (masalah di dorm tadi).
Selepas menunggu untuk beberapa minit akhirnya mereka sudah memasuki kapal terbang.
____________________________________________________________________
Tempat duduk diorang...B1 Suho/Rap Mon(geng leader)
B2 Jungkook/Sehun(geng maknae)
B3 Lay/ Suga (geng tidur )
B4. D.O/Jin (geng masak)
B5. V/Jimin (Vmin)
B6 J-hope/Kai (geng pandai menari)
B7. Chen/baekhyun/xiumin (CBX)
B8. Chanyeol (paling tinggi)
B=Baris
____________________________________________________________________
YOU ARE READING
SESAT (EXO x BTS HIATUS)
FanfictionKisah di antara dua kumpulan iaitu EXO dan BTS. Peminat EXO ialah EXO-L manakala BTS pula ialah ARMY.EXO-L dan ARMY adalah musuh. Tak tahulah kenapa tetapi, EXO-L selalu cuba untuk memburukkan nama BTS manakala ARMY mencuba untuk memburukkan nama EX...