Herkese merhaba,tekrardan..Bu bölümde neredeyse herkesin sorunu olan dersleri konuşacağız.Ders çalışmaktan nefret edenler,düzenli çalışamayanlar ve liseyi eğlenerek geçirmek isteyenler için hazırladım bu bölümü.Hangi grupta olduğunuzu yorumlara bırakabilirsiniz.Şahsen ben hepsindenim.:)
Hazırsanız başlayalım!
İlk olarak sınıflara ayıralım.
9.SINIF: Genellikle -bu birazda orta okul öğretmenlerinden kaynaklı bir durum- liseye başlandığında rahatlayacağımız konusunda teog'a girecek olanlara cesaret verilir.
"Şimdi çalış,iyi bir liseye geçtiğinde zaten çok rahatlayacaksın." Vb. Cümleler...
Bunlar kesinlikle yanlış.Arkadaşlar liseye geçince sizi rahatlık değil zorluk bekliyor.Siz ne kadar umursamasanızda,görmezden gelsenizde önünüzde bir üniversite sınavı var.Önününüzde sizi bekleyen bir gelecek var.Geleceğiniz için daha 9. Sınıftan işinizi sıkı tutmalısınız.Bunları sen yaptın mı deseniz hayır yapmadım.Ama gelecek nesilleri uyarmalı bu konu hakkında.Bu işe biri DUR demeli!(Bazen böyle saçmalıyorum,kusuruma bakmayın.Ama böyle bir şarkı vardı sanki.)
10.SINIF: Bu sınıf lisenin en basit sınıfı gibi bir şey.Yani zorlanmayacaksınız,merak etmeyin.Hem okulunuza alışmış olacaksınız hem de konular ağır olmadığından kendinize vakit ayırabileceksiniz.Burada birazcık daha gevşek davranmanızda bir sakınca yok.
11.SINIF: 10. Sınıfın tam tersine zor bir sınıf derecesi.Konular ağır ve yavaş yavaş üniversite sınavına hazırlığa giriyor.Önemli bir sene.Bu yıl biraz daha artırın temponuzu.Atıyorum,2 saat çalışıyorsanız 4 saat çalışmaya başlayın.(3'te olur.Tam karar veremedim:))
12.SINIF: Bu sınıfı yazmaya gerek yok aslında.Elinizi biraz taşın altına koyacaksınız.Çok çalışmaktan sıkılsanız bile az saatte çok şey yapın,verimli çalışın.Tüm dikkatinizi derse verin.Hedeflerinizi belirleyin.Rotası belli olan bir gemi yol alır sadece,unutmayın.
(Bu söz birine ait mi bilmiyorum,kafamdan uydurdum.;))
Dersle alakalı birkaç bölüm daha yüklemeyi düşünüyorum.Hepsi burada bitmedi.Bu bölüm,dersler başladığında -benim gibi- afallamamanız içindi.
Bu arada kitap,300 okunmayı geçmiş.Hepinize ilginiz için çok teşekkür ederim.Sizleri seviyorum,minik kuşlarımm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LİSE TAVSİYELERİ
No FicciónYeni bir okula başlıyor ve ne yapacağını bilmiyorsan bu kitap tam sana göre.Bu bahsettiğimiz okul 'lise' ise çok daha değişiyor her şey. Önünde halletmen gereken bir üniversite sınavı,zorlu arkadaşlıklar,korkutucu öğretmenler var.Eğer bunlar ve çok...