Chapter 1 (Re-written)

1.6K 37 2
                                    

(A/n: I am terribly sorry for changing the names guys I really am, here's the replacements, Mia instead of Nadda, Charlotte instead of Samaa, Grace instead of Reem, Audrey instead of Shahd, Ava instead of Laura and Grayson instead of Lio. Aannnnnnd, this whole story is going to be in the Author's p.o.v. I think that's better than the dialogue thing yeah?)

Chapter's status; edited.

"ميا، كلمتي زين؟" آودري زعقت لميآ وهي نازلة من علي السلالم. آودري لبست احسن هدوم عندها لأن اليوم ده كان يوم مهم بالنسبه ليها. مش ليها لوحدها بس ليهم كلهم، فا كلهم لبسوا كويس وبيحضروآ نفسهم عشان لو البويز جم يبقوآ ميطلعلهومش بالبيجامه.

"لا مكامتهوش يا آودري، ليه بتسألي؟" ميآ سألت. ميآ كانت هي المرحة بتاعت ال'سكواد' زي ما بيسموه الآيام دي. ميآ كانت دايمآ بتحاول تبسط كل الناس حتي لو ده جيه علي سعادتها هي شخصيآ.

"اصل نايل قالي انه هيجي يشوف ابنه انهرده وانه جايب الباقي معاه" آودري ردت علي سؤال ميآ الي اصلآ مخدتش بالها انها سألتوا لأنها كانت بتضور علي نمرة زين في موبيلها.

"اه هتصل به اهوه" ميآ ردت علي آودري بعد ما آودري حركت آديها اودامها عشان ميآ تحس بوجودها.

Dialling Zayn..

"الو ؟ ميآ" ميآ ابتسمت علطول اول ما سمعت صوت زين، الي ردت عليه ب'وحشتني' معنها لسه شايفين بعض من يومين. آودري حركت عنيها باستهزاء من الاتنين بعدين ضحكت لأنها هي نفسها بتعمل كده مع نايل.

"ميآ!!!!! فين الشامبو!!!!" طبعآ شارلوت هي الي زعقت، شارلوت هي تعتبر الصديقة الحنونه في ال'سكواد' هي دايمآ الي متاخده علي قفاها زي ما بيقولوا. كل ده عشان هي طيبة بزياده.

ميآ تجاهلت زعيق شارلوت وتجاهلت آودري الي واقفة قودمها عماله تقولها خلصي وقعدت تحب في زين، فآودري جريت علي الحمام -مش عشان تشوف شارلوت طبعا، لا عشان تجيب فرشة ميآ- آودري مسكت فرشة ميآ قدمها و قالتلها "هكسرها" بصوت واطي عشان تشوف رد فعل ميآ الي نطت من مكانها و مسكت فرشتها وهي بترفع صباعها الي في النص لآودري:

"زين معلش هقفل معاك"ميآ قالت وقفلت التليفون، بعدين قالت تاني، "هم جايين اساسآ عايزة مني ايه؟" الكلام كان موجه لآودري الي شاورت علي السلالم فوق، عشان ميآ تطلع تشوف شارلوت.

"شارلوت الشامبوا عندك فالضرفه، اجهزي عشان ليام جي"ميآ زعقت وهي طالعه علي السلالم بعدين وقفت عشان تقول لآودري "مبسوطة؟" ميآ سألت وهي مربعة آديها عشان تبين لآودري انها متضايقة منها، "جدآ." آودري ردت وضحكت، شوية و ميآ ضحكت معاها وكملت طريقها فوق السلالم.

ميآ نسيت الي حصل تحت من شوية ودخلت الآوضة تظبت شكلها اودام المرايه عشان كان بظبط اودمها عشر دقائق قبل ما الولاد يجو، ميآ مخدتش بالها أن آڤا كانت في الآوضة وأول ما شافتها في المرايه لفت و أبتسمت لها. ميآ و آڤا كانو اعز اصحاب، صحاب من زمان اوي لدرجة انهم نسيوا متصاحبين بقالهم قد ايه.

 ون دايركشن (بالمصري) *rewriting/hiatus*حيث تعيش القصص. اكتشف الآن