AKU LELAKI (2)

582 25 5
                                    

AKU LELAKI (BASE ON TRUE STORIES)
REWRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 2

kakak aku ni asal bosan saja,muka aku dijadikan contoh kalau tidak merajuk kalah2 babi . Aku mau tidak mau ikut saja lah , tapi kaka aku selalu kasih make up macam zombie , jadi hantu lah..habis muka aku jadi experiment dia , bukan makeup yang model punya..kalau tu aku pun tidak mau lah..

ko mau make up boleh jangan kau make up aku jadi perempuan sudah. Masa aku sama kaka aku jalan hari sabtu tu, macam mau tercabut bulu hidung aku.,sebab nampak muka si wati di kk pelaza, jodoh kali , jantung aku berdegup kencang ni..kaka aku bercakap pun macam angin ni, kaka saya terus cubit pingang aku..oi dia bilang, sundal betul ko punya mata ni niky!!

mana lah aku rasa kalau sudah nampak crush depan mata , padahal dulu bukan main meluat tengok muka si kepala cendawan tu..pui!! sekarang bukan lagi puii..tapi pipiiwitt wittt  ..muka aku jadi merah sekali dia tegur kaka aku, terkejut aku dia kenal kaka aku.. hi dia bilang..ko dari mana , aku dengan perasan.. sibuk saja ko ! terus si wati cakap..jangan ko perasan , bukan ko handsome muka pun macam munyit dia bilang..macam panas juga lah, terus aku cakap..muka ko tu muka parit , kalau cantik tidak apa ! bagus ko buang lah muka ko sana sampah.! tidak layak untuk orang pandang , ishh...niky !! kaka saya tegur..ko ni jaga sikit mulut ko! saya kasih tau tu mami sama dadi ah ! begini pula perangai ko , kaka saya bilang..bah kak aku sana lah..benci betul aku tengok ni perempuan .

Tapi sebenarnya bukan tu niat aku, aku gugup kan bila dia tegur ,aku fikir aku yang ditegur tau2 kaka aku pula ..si monika (bukan nama sebenar).  Masa kaka aku bercerita2 tu , aku curi2 tengok sana arah dorang , dalam hati aku ee ! budu ko ni niky!! dasar pukimaknya ! kenapa ko ni ! lain ko mau cakap lain keluar dimulut! sekali tu dorang belambai2 sudah bersalam2 biasa lah muslim kan..tanda respect betul dia sama orang tua siap cium2 tangan.

Aku terus p tempat kaka aku , ko kenal dia??macam mana?? banyak bah aku tanya sampai2 kaka aku tengok aku lain macam . ko ni kenapa macam cacing kepanasan bilang kaka aku. HUh! cacing dia bilang...aku terus kasih tinggal kaka aku biar dia shopping saturang sana! entah kenapa aku masa tu tiba2 bad mood sebab mau tau betul macam mana dorang dua ni kenal, takut2 si wati umpat2 aku apa semua. siap aku oleh mami dadi aku..mana lagi kaki skep ,kuat mengejek disekolah. haish..

lepas tu aku pusing balik cari kaka aku , punyalah dia kasih tinggal aku sana kk plaza , terpaksa aku naik bas balik rumah. sudah lah hujan rintik-rintik , sampai saja aku di rumah kaka aku ketawa2 , apa ko rasa ?? saya jeling2 dia, terus mami bising2 sana...niky kalau ko sakit bukan pandai makan ubat! bagus ko mandi sana dia bilang mami..cepat2 aku lari masuk bilik p mandi sambil kasih tunjuk kakak , ya nanti ko sambil jari ( middle finger ) ..nikyyyyy...bilang mami lagi..terus kakak aku kasih keluar lidah dia.

aku masuk bilik mandi terus,siap mandi ,pakai baju, lepas tu kaka saya masuk . nah dia bilang no hp si wati , blur...??? aik... aku cakap kenapa tiba2 ?? entah kakak aku cakap..ko tanya lah dia sendiri apa dia mau ?? kakak aku keluar bilik ..jadi aku keluar ambil hp mami ...

HAHA ! cuba kamu cakap siapa dulu2 remaja call / sms gf dia sampai habis credit mami dia , aku mengaku ,selalu macam tu , sebab mami aku tidak mau aku guna smart phone . mami bilang bikin rosak minda saja...sebenarnya dari ajaran ibu bapa saja bah tu ,.mendidik anak dia . Jangan salah kan mama mengandung atau bapa yang membuang spermnya kedalam vegina , tapi salahkan anak yang pandai menipu . apa2 pun dari kita saja bah tu ,sabah boleh .

Lepas tu aku sudah ambil hp mami aku , aku sms dia , koE MaU aPa ??? ( ayat dulu) memamg lah .kecil besar kecil besar) . Dia balas aku , Who R U ?? NIKY !!! 

terus dia call ar, laju betul ni sumandak (perempuan yang belum berkawin) , hello niky .... ada bah aku mau tanya dia bilang.., lain sudah rasa dia , terus aku cakap bah tanya lah , aku sibuk ni..tapi suara dia saja bikin gembira..sialll! aku duduk depan meja belajar aku , tangan tiba2 ambil pen sama kertas p tulis2 wati2 ..wati...wati..GILA! IM IN LOVE WITH MY ENEMY !  betul kah dia bilang...ermm...ko ..ishh..malu bah aku mau tanya ni. Bah aku padam lah kalau ko tidak cakap..malas aku mau dengar suara ko., ishh sumbung juga ko ni dia bilang.

adeii..bukan sombong bah ..dalam hati aku..tapi bikin melting , saya tidak boleh tenang bercakap..Bah ko rasa saya sombong jangan lah ko call bah , bukan aku mau juga cakap sama ko budu(bodoh)!! terus aku off phone..

aduhh!! budu (bodoh) nyaa..kenapa lah aku padam , ah biar lah..lepas tu aku kira sampai 10 ..kalau dia tidak call kami tiada jodoh..1..2...3
..4...5...6..7..7 setengah...Hahhaa takut tiada jodoh..dasar budak2 punya perangai ! cinta monyet! she is my first love ! not the last love.

lepas tu dia call..fuhhh..legaaa..bah apa ko mau?? cepat..! aku padam ni! betul kah dia bilang..ko suka aku???? terbeliak mata macam mau tercabut dengar tu ayat.

terus aku jawab lah..budu ko sana..jangan ko perasan cantik , kalau ko cantik nda apa juga ! cakap aku suka ko !

aku tanya , jangan lah marah ..terus aku off hp..aku msg dia , kita  couple ?? jangan balas ni sms sebab ni no mami..terus aku padam sms semua ,aku kasih balik tu hp mami.

bersambung...

AKU LELAKI (BASE ON TRUE STORIES) - completedWhere stories live. Discover now