4.Thor

34 5 0
                                    


  ● Thor este urmașul lui Odin în mitologia nordică. Zeu al naturii, dar și al fulgerelor și al războiului, el deține niște obiecte magice: o centură (Megingiord) care îi conferă puterea divină cât timp o poartă, niște mănuși de fier indispensabile pentru a ține și a folosi un ciocan magic numit Mjolnir ("măcinătorul"). Acest ciocan revine în mâinile sale după fiecare aruncare și simbolizează fulgerele. Se spune că acest ciocan nu și-a greșit ținta niciodată. Thor este fiul lui Odin și al lui Frigg, având-o ca soție pe Sif (cea cu părul de aur), o zeiță a fertilității. Are doi copii (Modi și Thrud) cu giganta Jarnaxa, iar cu Sif are un fiu, pe Magni. Thor se deplasează într-un car tras de doi țapi numiți Tanngrisnir și Tanngnjostr, el este conducătorul oamenilor și a lumii, protector al tărâmurilor Asgard și Midgard. Numele lui înseamnă "tunet".

  ● Conform unui mit din Edda în proză, Loki zbura ca un uliu într-o zi și a fost capturat de gigantul Geirrod. Acesta urându-l pe Thor, (zeul fiind un mare dușman al giganților) i-a cerut lui Loki să îl aducă pe inamicul său la palatul lui. Loki a fost de acord să îl aducă pe Thor în cursă și a pornit cu el, folosindu-se de diferite pretexte, în drum spre castelul lui Geirrod. Cei doi s-au oprit la un moment dat la casa gigantei Grid, care i-a spus în taină zeului Thor, de planul lui Loki, și i-a oferit mănușile de fier, ciocanul și centura pe care el le are acum. Folosindu-se de noile obiecte, Thor l-a ucis pe Geirrod și pe fiicele lui Gjalp și Greip.

  ● În ziua Ragnarök-ului, el și Jormungand (urmaș al zeului Loki) se ucid reciproc.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 15, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mitologie generală pentru începători Where stories live. Discover now