Incheon International Airport
Ay Ree yang baru tiba di lapangan tebang tersebut dan segera keluar dari perut pesawat yang dnaikinya. Perjalanan yang mengambil masa selama 8 jam dri London ke Korea itu sungguh memenatkan .. Apabila Ay Ree sudah keluar dari ruang ketibaan bersama bagasinya, dia ternampak seseorang memegang sepanduk yang terpampang namanya yang besar.
Tanpa membuang masa, Ay Ree ke arah orang itu.
Ay Ree : Annyeonghasaeyo, Ay Ree imnida
Ms : Ay Ree-sshi?
Ay Ree : Nae
Junyl : Welcome to Korea, my name is Junyl and Im student of Seoul University. Im here as your guidetour in here and let me take you home first.
Ay Ree : Nae Kamsahamnida miss Junyl , but if you want to unformal with me, im okay and you can just speak korea and just call me Ay Ree..
Junyl : Nae, khaja
Junyl membawa bagasi Ay Ree ke kereta dan memandu pulang ke rumah sewa nya..
30 minit kemudian
Junyl dan Ay Ree tiba di kediaman mereka. Apartment yang diduduki mereka tidak lah begitu jauh dri universiti. Hanya mengambil masa 15 minit saja dan sampai..
Junyl menolong Ay Ree dgn membawa bagasinya ke rumah mereka. Tiba di hadapan pintu, Ay Ree melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat keadaan rumah yang sangat bersih, indah dan selesa. Ay Ree menyukainya..
Junyl : Ay Ree mari sini, saya tunjukkan bilik awak.
Ay Ree : Nae.
Ay Ree mengikuti Junyl dri belakang dan Junyl menguak pintu bilik Ay Ree. Kemudian Ay Ree masuk ke dalam.
Ay Ree : It's beautiful. wahhhhh
Junyl : You like it?
Ay Ree : I like it so much.. Thnkyou for the good accomodation..
Junyl : Glad if you like it. Okat Ay Ree rest lah and kalau nak mandi, bilik air ad di sebelah tau. Saya nak siapkan makanan tengah hari untuk kita berdua.
Ay Ree : Okay..
Junyl menutup pintu bilik Ay Ree yang berada di dalam. Ay Ree pula membuka bagasinya dan mengeluarkan semua barang2 nya. Kemudian dia mengemas ruang tidornya.. Baju yang dibawa di susun, disangkut dan dilipat dengan kemas. Barang2 keperluan hariannya di letakkan di atas meja solek dan barang mandiannya dalam satu beg hanya perlu di bawa untuk diletakkan di dalam bilik air. Selepas itu, Ay Ree baring di atas katil selepas penat mengemas dan penat dalam perjalanan yang jauh.. Tidak lama kemudian, Ay Ree terlena.
SKIP
Petang
Ay Ree terbangun dri tidornya kerana penggera telefonnya yang berbunyi menandakan mesej yang masuk bertalu2 tanpa henti.
Ay Ree melihat jam di telefonnya dan terkejut kerana hari sudah lewat petang. Ay Ree terus mengemaskan dirinya. Mengikat rambutnya yang kusut dan keluar dri biliknya.
Ay Ree ke ruang tamu dan terdapat Junyl yang sedang menonton Drama korea yang popular iaitu Goblin. Ay Ree menyertai Junyl menonton drama tersebut
Junyl yang tadi fokus menonton, pandangannya beralih ke arah Ay Ree yang baru bangun dri tidor itu.
Junyl : Hye, good evening
Ay Ree : Hehe, evening.. Lama sangat ke saya tidor tadi?
Junyl : Not bad.. But yah sokkay saya faham awak penat. Saya ad masak tengah hari tdi stu kimchi dan nasi goreng, kalau awak nak makan saya boleh panaskan untuk awk. Nak makan x?
Ay Ree : X kesahlah.
Junyl : Okay kejap.
Junyl bangun dri duduknya dan ke dapur. Kemudian dia memanaskan stu kimchi dan nasi goreng yang dimasaknya tadi untuk Ay Ree..
15 minit kemudian
Junyl menghidangkan Ay Ree semangkuk Stu Kimchi dan sepinggan nasi goreng.
Junyl : Ay Ree, makanan dh siap
Ay Ree : Nae
Ay Ree bangun dri sofa dna menuju ke ruang makan di dapur.
Ay Ree : urrrrrmmmm, sedapnya bau. Mesti sedap ni
Junyl : Hehe x de lah, biasa2 je Junyl masak. Rasalah.
Ay Ree pon mengambil tempat duduk di bahagian hujung dan merasa makanan korea buat kali yang pertama daripada air tangan orang lain selain ommanya. Ay Ree mengambil sesuap makanan.
Ay Ree : Mashisseoyo.. Daebakk
Junyl : Hahahah, gumawo..
Ay Ree : Nak mkn x?
Junyl : X pelah.. Junyl dah makan tengah hari tadi, so yg ni memang untuk Ay Re..
Ay Ree : Nae.. X nak duduk ke
Junyl : Heheh, aah yeah.. Macam pertandingan memasak pulak berdiri sebelah..
Ay Ree : Itulah.. Malam ni ad buat ap2 tak?
Junyl : Rsanya x de. Waeyo?
Ay Ree : Ay Ree nak ajak keluar jenjalan malam ni x? Sementara nak menunggu esok jadi transfer student..
Junyl : Hmm, im not sure yet, tpi kalau hujung minggu ni kalau Ay Ree nak Junyl bawak Ay Ree jalan2 Seoul, Junyl boleh. Mianhae
Ay Ree : Ah gwaenchanayo.. Nanti, Ay Ree pergi dengan Junyl eh?
Junyl : Okkay.. Esok class start pkl 9 tpi Ay Ree mesti kena datang awl kan esok
Ay Ree : yahh.. Huhu
Junyl : Alright, takpe esok Junyl teman Ay Ree..BTW, Junyl nak pesan, kalau2 ad mamat ni mengacau Ay Ree jgn dilayan tau sebabkan dorang tu ramai rebutan yeoja dkt situ. So hope Ay Ree x de lah jadi mangsa dorang..
Ay Ree : Jinjja? HAHAHA okay i will tapi kenapa? boleh saya tahu sebab nya?
Junyl : ahhh tu nanti awk akn tahu sendiri.. Okaylah, saya nak pergi mandi
Ay Ree : Ah nae. *Ay Ree terpinga-pinga memikirkan jawapan tersebut*
Junyl mempercepatkan langkahnya ke bilik air dan meninggalkan Ay Ree dengan penuh tanda tanya.
TBC
Apa maksud disebalik soalan Junyl kepada Ay Ree? Nak tahu stay tuned. Please aupport and voted ff author..
YOU ARE READING
Temporary Love [J.J.K FANFIC]
FanficTemporary Love Ay Ree seorang pertukaran pelajar dari Amerika. Kedatangannya di Seoul University hanyalah untuk beberapa bulan. Tetapi, dalam tempoh masanya di situ, dua orang lelaki berebut kan hatinya yang satu. Jungkook seorang siswa yang terhand...