2

1.5K 212 161
                                    


Namjoon's P.O.V

"Ah selamat datang Encik muda Namjoon , ada apa-apa yang saya boleh bantu?" Soal Mr.Jee kepadaku.

"Tak perlu la panggil saya Encik muda , panggil saya Namjoon je" Kataku kepada Mr.Jee.

"Mana boleh , Encik muda kan anak pengarah sekolah ni. Saya tak nak kurang ajar" Kata Mr.Jee sambil membongkokkan tubuhnya sedikit.

"APA MASALAH KAU?!"

Jeritan seorang pelajar mengejutkan kami berdua.

Mr.Jee segera pergi kearah bunyi jeritan tersebut.

Seseorang pelajar lelaki bertubuh comel sedang cuba memukul seorang pelajar.

What?

"Dia yang mula dulu--" Kata pelajar lelaki tersebut sambil menuding kearah pesalahnya.

"Ah! Saya tak nak dengar! kelas tahanan lepas sekolah!" Tengking Mr.Jee.

Pelajar lelaki itu mengetap giginya lalu berjalan pergi dari situ.

Mr.Jee berlari anak kearahku.

"Maaf Encik muda pasal tadi--"

"Tak apa , biasa la pelajar bergaduh. Mr.Jee boleh pergi , saya nak berjalan jalan sedikit kat sekolah ni" Kataku.

Mr.Jee mengangguk lalu berjalan pergi.

Aku pun mengekori pelajar lelaki yang bertubuh comel itu.

Nampaknya dia menuju ke rooftop.

--

Setibanya di rooftop , aku menyorok di belakang dinding sambil memerhati gerak gerinya.

Dia termenung seketika.

Tiba-tiba dia bangun lalu berjalan menghampiri hujung bangunan.

What? dia nak mati ke berdiri kat situ?

Aku memakai mask ku lalu segera berlari kearah pelajar tersebut lalu memeluk tubuhnya sebelum dia sempat lompat dari bangunan.

"Kalau nak mati , berbakti la pada seseorang dulu" Kataku.

"A-apa maksud kau?" Soalnya.

Wow cute voice.

"Berbakti pada saya" Kataku lalu melepaskan pelukanku dan segera pergi dari situ.

Telefon pintar ku dicapai , nombor didail.

"Appa , joon nak sekolah sini. Esok jugak , please?? okay thanks appa"

Aku mematikan panggilan.

Finally , aku dah jumpa calon yang terbaik.

--

Jin's P.O.V

Aku terkedu. Siapa lelaki tadi tu? Pertama kali ada orang cakap elok elok dengan aku.

Aku membuat keputusan untuk melupakan lelaki itu lalu mengatur langkah ke kelas.

Semasa aku berjalan ke kelas , aku ternampak lelaki tadi sedang membuat panggilan dengan seseorang.

Penculik ke apa sia dia tu , kenapa orang gemuk macam aku dia nak culik?

"Eh awak , nak pergi mana?" Soal lelaki itu sambil berjalan kearahku.

"K-kelas.." Balasku.

"Ala , tak payah pergi kelas tu jom ikut saya" Kata lelaki itu lalu menarik tanganku.

"Yah! awak nak bawak saya pergi mana?!" Soalku.

"Ikut jelah!" Herdik lelaki itu.

Aku mengangguk.

--

Kami sekarang berada di hadapan sebuah kereta BMW. (since ramai suka guna ferrari , porsche , lamborghini dll dekat orang orang kaya , so aku guna la bmw HAHAHAHA)

"Tunggu apa lagi masuk la." Kata lelaki itu.

"Awak nak bawak saya pergi mana ni?! saya tak nak ikut! bukannya kenal pun!" Jeritku.

Tiba-tiba pipiku dicium lembut.

"Kim Namjoon , 17 . Selamat berkenalan" Kata lelaki yang bernama Namjoon itu.

Aku masih tergamam kerana pipiku dicium olehnya.

"Sekarang awak dah kenal kan saya siapa? ha dah masuk kereta" Kata Namjoon.

Aku tidak berganjak.

Namjoon membuka pintu lalu menolak ku masuk kedalam kereta.

Namjoon's P.O.V

"Jinnie-ah , kenapa termenung?" Soalku.

(NAMJOON DAN JIN SEBAYA , REMEMBER THAT OKAY)

Seokjin memandangku.

Aaaa kyeoptaaaa.

"Yah! cutenya kamu!" Kataku lalu mencubit lembut pipinya.

KENYAL ODO HAHAHA

"Aduh! sakit la!" Adu Seokjin.

Aku tergelak kecil.

"A-awak nak bawak saya pergi mana?" Soal Seokjin.

"Jumpa eomma dan appa saya" Balasku.

"Mwo?! kenapa?!" Soalnya lagi.

"Awak akan kahwin dengan saya tapi bukan sekarang , kita tunang dulu. Lepas belajar baru kita kahwin." Balasku sambil tersenyum manis.

"Tapi , saya tak suka awak. Awak pun belum tentu suka saya. Saya kan oversiz--"

"Shhh.. kamu perfect okay bagi saya. Dan jangan risau , cinta selepas kahwin kan lebih bagus" Balasku.

Seokjin terdiam.

--

TBC

♂ovrszd ◈ nmjin [REPUBLISH]Where stories live. Discover now