10

1.1K 180 42
                                    

Someone's P.O.V

"Dah lama kau sembunyikan diri. Kau tak nak jumpa dia ke?" Soal rakan baikku.

"Aku dah banyak kali nampak dia , dia okay je. Dia macam dah ada calon isteri." Balasku.

"Kau tak rindu dia ke?" Soal rakan baikku lagi.

"Kalau dia jumpa aku , mesti dia akan terkejut beruk. Aku tak nak terkejutkan dia." Balasku.

Hyung , rindu nak jumpa hyung.

--

Suga's P.O.V

Aku menghampiri Jin hyung yang sedang berjalan sendirian itu. Aku harap usaha aku berjaya.

Aku menarik lengannya.

"Namj-- Y-yoongi?" Soalnya.

Pfft perlu ke sebut nama Namjoon tu.

"Hyung , Yoongi nak cakap sesuatu" Kataku. Jin hyung kaku. Mesti dia terkejut.

"Hyung , maafkan Yoongi atas apa yang Yoongi buat kat hyung sebelum ni. Yoongi suka hyung. Terima Yoongi please?" Soalku sambil memeluk Jin.

Jin menolak tubuhku dengan lembut.

Aku segera melumat bibirnya dengan ganas. Dia menolak tubuhku dengan kuat.

(bayangkan Jin rendah macam Jimin)

Tiba-tiba satu tumbukan hinggap diperutku.

"Jangan kau berani nak cium bakal isteri aku. Dasar tak guna!" Jerit Namjoon lalu melayangkan penumbuknya ke wajahku.

Tetapi tidak ada apa-apa kesan.

Aku membuka mataku.

Jin menahan tangan Namjoon.

"Tolong jangan bergaduh. Jebal , aku taknak kita terlibat dalam masalah. Dan Yoongi. Jangan harap aku nak maafkan kau. Tolong berambus!" Jerit Jin lalu menarik tangan Namjoon berlalu pergi.

Namjoon's P.O.V

Kami kini berada di dalam kelas. Aku memandang wajah Jin. Air matanya mengalir. Aku mengelap air matanya dengan ibu jariku.

"Jinnie-yah , kenapa menangis?" Soalku risau.

"Aku tak siap kerja geo , aku ingat nak buat cepat cepat lepas rehat. tapi sebab adik tiri tak guna aku tu aku tak dapat siapkan! bodola!" Kata Jin sambil menangis. What the--

"Lah.." Kataku. Aku facepalm.

Tiba-tiba Puan Natalie a.k.a cikgu geografi iblis masuk kelas. Jin mulai panik. Nafasnya tidak terkawal. Aku menepuk bahunya.

"Jinnie? kamu okay tak ni?" Soalku. Jin tidak menjawab. Dia segera duduk ditempatnya.

"Ok so pendekkan cerita, siapa tak siap sila berdiri. Kalau kamu menipu hukumannya dua kali ganda." Kata Puan Natalie.

Tiada sesiapa pun bangun. Maksudnya semua orang siap kerja kecuali Jin? Omg itu memalukan. Aku kena buat sesuatu.

"Cepat siapa tak siap tolong bangun, sebelum saya check buku sorang-sorang" Kata Puan Natalie dengan nada dingin.

Jin mengesat air matanya lalu dia berdiri. Aku pun turut berdiri. Semua berbisik bisik kerana terkejut.

"Puan Natalie, sebenarnya Seokjin siap kerja tapi saya terambil buku dia." Kataku kepada Puan Natalie. Aku menghulurkan buku latihanku kepada Jin dari bawah meja. Jin mengambil buku tersebut tetapi ekspresi wajahnya menunjukkan yang dia sedang berkata 'Namjoon! apa yang kau fikirkan ni!' Aku tersenyum kecil.

"Oh ye ke? Baiklah Kim Seokjin kamu boleh duduk" Kata Puan Natalie. Jin teragak-agak ketika dia hendak duduk. Aku hanya tersenyum kecil.

"Dan kamu Kim Namjoon , masuk kelas tahanan sampai pukul 6 petang dan jangan balik selagi lantai semua bangunan sekolah tak bersih faham?" Kata Puan Natalie. Aku menelan air liurku.

'Tak apa lah demi Kim SeokJin, aku sanggup buat apa pun'

--

TBC

♂ovrszd ◈ nmjin [REPUBLISH]Where stories live. Discover now