Dangerous Guys

46 1 0
                                    

Wow. Det var den snyggaste killen jag sett. Hans ögon lyser av mysterier.
Okej, för att ta det kort. Jag och min bästa bitch Eve är på bio. Okej klockan är 2 på natten men vad gör det? Vi är ensamma i biosalongen innan det kommer en kille och sätter sig en stol bortom oss. Eve kastar några popcorn på killen. - Varför gjorde du så? Säger jag surt. - Lea ta de chiiiiill! Vem bryr sig. Jag kollar osäkert på killen.
Killen kollar surt på oss. Försöker att slita mig från dem där ögonen , men ser bara tomheten i de blåa ( just nu ) sura ögonen. Filmen tar slut. Vi ställer oss upp och vi bestämmer oss för och ta med popcornen. Eller ska jag säga skulle ta med popcornen. Ända tills Eve snubblar och häller ut popcornen på golvet.. Fan också! Killen kollar med en rätt-åt-er-blick mot oss. Jag känner hur ilskan bubblar upp. - Vad var det bra för?! Säger jag med min kaxigaste röst. Eve fram går mot honom. - Nej Eve vänta. Försent säger min hjärna när hennes hand kraschar mot hans kind. Han ser rent utsagt jävligt arg ut. Jag greppar Eves handled och börjar springa mot busstationen. Vi ser sista bussen köra iväg precis. - F*ck! Säger vi båda. Då får vi gå hem. Som tur var det bara 15 minuter hem. Vi gick och pratade så högljutt som möjligt vi kände oss iakttagna flera gånger men ingen var där. Det stod två personer och diskuterade i en gränd. Troligtvis var det langare. Så vi skyndade oss förbi. Vi bestämde oss för att sova över hos Evelina den natten. Vi smög in i hennes rum så att ingen skulle vakna. Vi kröp ner i hennes säng. - Eve är du vaken? Viskade jag några minuter senare. Inget svar. Nästa morgon efter nästan en helt sömnlös natt. Vi kände inte för att göra något så vi tittade på Gossip Girl halva dagen. När klockan var tre hade vi ännu inte ätit lunch. Vi värmde varsin pizza i micron. En sån där fryspizza eller vad dem nu heter. Helt plötsligt blev Eve jättesprallig.
- Kan vi inte festa ikväll? Säger Eve.
- Eveeee.. vi är minderåriga! - Ett år gör inget! Ålder är bara en siffra! - Okej men legitimation? - Got it! Säger Eve och lägger ett kort i min hand. Det ser precis ut som mitt riktiga, fast det står att jag är 18 år. - Okej.. Säger jag lite tveksamt. - Det blir kul Lea jag lovar! Vi börjar sminka oss och sätter på oss klänningar. Ganska korta enligt mig men tydligen inte för korta för Eve. Min klänning var svart och har svarta klackskor. Eve har röd klänning och röda klackskor. ( Vi skulle önskat att vi tog springskor senare.) Vi gick in i Eve's bil , hon satte i bilnycklarna och vred om. Bilen startade inte. - Men ååh! Säger Eve och suckar. Hon provade en gång till. Den startade med en rivstart och vi körde iväg. Det tog 20 minuter att köra dit. Jag var nära på att somna flera gånger. Festen var i ett stort vitt hus. Vi parkerade bilen och gick ut. Det stod en vakt där , han såg riktigt sur ut. Vi gick dit och visade våra förfalskade leg. - Förfalskade? Sa vakten. Vi tittade på varandra och försökte se självsäkra ut. Han gav tillbaka dem och lät oss gå in. Wow vi blev riktigt rädda där. Vi gick och satte oss vid baren. Vi tog drink efter drink och dansade till Katy Perry mm. - Vill du ta en cigg? Frågade en kille. Kollade på Eve, hon blinkade. - Yup med Lea följer med. - Va? Okej visst. Med alkoholen i blodet kunde vi inte tänka klart. Kände igen honom, med vet inte vartifrån. Tänkte att jag säkert hade sett honom från gymnasiet nån gång och skakade av känslan. Vi följde med ut, han tände på och vi drog några bloss. Vi försökte att inte hosta. Varken jag eller Eve kunde tänka klart med alkoholen i blodet. Men vi började snart frysa och gick in igen. - Vad är klockan? Frågade jag Eve. - Uuuhm en uppfinning? - Neeej hur mycket är klockan?! Kände hur jag började bli sur. - jahaaa klockan är tre. Vi hade ingen lust att gå hem. Människor började lämna. Vi dansade enda till klockan fyra. Då det endast var vi, tre tjejer och ett killgäng kvar. En kille vinkade till oss. Det var han vi rökte med. Eve började gå dit. - Eve vänta!!! Det är killen från bion!! Eve bara skrattade. Jag tog tag i hennes handled och försökte få henne att stanna , men hon ryckte till sig armen. Jag tog tag i hennes båda armar och försökte sätta in faktat. - Det är läskiga killen från bion! Sa jag och gav henne en liten bitchslap. Det blev fart på oss , vi sprang ut till bilen. Jag hoppade snabbt in i passagerar sätet medans Evelina vred om nyckeln. Inget hände.. Hon försökte igen men inget hände. - Vi springer till nåt annat hus! Och ber mamma och pappa att skjutsa hem oss! - Nej dem får inte veta att vi har festat! Vi ringer min bror och ber honom hämta oss! Säger jag. Vi hoppar ut ur bilen och börjar springa i våra klackskor. Jag trampar snett ganska snabbt  och känner en blixt av smärta när benet viker sig under mig. Jag känner tårarna bränna bakom ögonlocken när jag sitter där på trottoaren. - Gick det bra? Frågade Eve.  - Ja men kan inte gå.. Eve släpar mig en bit bakom ett träd. - Vi kan gömma oss här ett tag tills killarna har gått. - Okej säger jag. Vi båda börjar må illa och känner oss trötta. Det svartnar till. Vi sover kanske tjugo minuter. - Vakna Lea! Kusten är klar! Jag börjar hoppa på ett ben så tyst jag kan mot bilen. Medans Eve går stöttande bredvid mig. - Nemen vad har vi här? Säger en mörk röst bakom oss. Vi kollar bak och skriker till. Det sista jag minns är Evelinas oroliga blick och våra skrik. Och den skumpande bilen. Och jag minns särskilt smärtan när bilen kastade oss fram och tillbaka i mörkret.

1000 ord! Tack du som läst detta! Detta är första kapitlet i min första bok ❤️ Förresten jag uppmanar INTE minderåriga att dricka.

Dangerous GuysWhere stories live. Discover now