.:3 veckor senare:.
Idag var det skolavslutning och Julias sista dag i grundskolan. Julia och Oscar hade bestämt att dom skulle cykla till en liten sjö, som oftast är tom på folk.
Klockan var 7.00 och Julias väckarklocka ringde. Julia som visste att hon måste hinna göra sig lite extra fin just idag klev upp snabbt och började sminka sig. Därefter tog hon på sig sin vita klänning som hon köpt speciellt för denna dagen. Sen sprang hon ner och hoppade i sina skor och gick mot bussen.
Inne i skolan stod alla och var uppklädda.
-Gud vilken fin klänning! sa Ida till Julia.
-Din är också superfin! sa Julia tillbaka.
Lärarna kom och dom gick till kyrkan för att lyssna på alla småbarns sjungande och rektorns tråkiga avslutningstal. Efter det gick dom tillbaka till skolan, in i klassrummet och hade någon tråkig lek. Därefter fick dom sina slutbetyg.
.:Klockan 17.00:.
"Ska vi mötas vi busshållsplatsen?? :* <3"
Läste Julia på smset hon precis fått från Oscar.
"Japp, om 5? <3 :*"
"Toppen, ses då :* <3"
Julia gick och tog på sig bikinin sen la hon ner handduken i väskan. Därefter tog hon cykeln till busshållsplatsen och mötte Oscar.
-Hej, snygging! sa Oscar.
-Hej på dig, snygging! sa Julia.
-Ska vi dra då? frågade Oscar.
-Japp.
.:Vid sjön:.
-Sisten i! ropade Oscar och sprang ner i vattnet.
Julia sprang efter men kom sist.
-Du hade ju försprång! försökte hon.
-Nej! Du e långsam. sa Oscar och kollade lite busigt mot henne.
Julia satte armarna i kors och försökte se sur ut. Då gick Oscar fram till henne och kramade henne. Hon hade fortfarande armarna i kors mellan dom, men Oscar började kittla henne så hon kunde inte låta bli att släppa taget och försöka skydda sig från Oscar. Då slutade Oscar och så kysste han henne.
-Du är det bästa som hänt mig. sa Julia till Oscar.
-Du är det bästa som hänt mig! sa Oscar och log.
YOU ARE READING
Omtänksam främling
Teen FictionJulia är en helt vanlig tjej, som bor tillsammans med sin familj i en liten by. Hon är ganska så osocial, men när hon träffar Oscar på ett väldigt speciellt sätt blir det helt plötsligt annorlunda.