Idag var det söndag vilket innebar att det var skola imon för Julia. Hon hade helt okej betyg och så men det var så otroligt tråkigt. Hon var inte jättesocial heller och hade det svårt att skaffa nya vänner så hon hade bara två vänner i klassen. Dom var helt okej att umgås med, vissa dagar var dom bättre vissa sämre. Det berodde oftast på vilket humör Julia va i.
Julia satt på sitt rum och läste en bok. Då hennes mobil helt plötsligt vibrerade. Hon tog upp den och kollade på skärmen. Det var i från Oscar.
"Hej, undra bara om du har lust o ses idag? :)" skrev han.
"Hej, visst. Vart?? :)" svarade hon och kände glädjen rusa i henne. Han ville träffa henne!
"Du kan komma hit. Jag bor i det vita huset, lite utanför byn. Om du vet vilket jag menar? :)" svarade han. Men hon var inte helt hundra på vilket han menade så hon svarade:
"Kan vi inte ses vid busshållsplatsen och så kan vi gå därifrån?? :)"
"Haha, okej. Det blir bra. Ska vi ses om fem? ;)" frågade han.
"Aa, ses då :)" svarade hon och öppnade gaderoben för att ta fram något att ha på sig. Hon tog ett par jeans och en svart tröja med halvlånga armar. Sen sprand hon ner och drog på lite mascara och borstade igenom håret. Sen gick hon ner till busshållsplatsen.
Där stod han med mobilen i handen. Han kollade upp och sken upp i ett stort leende när han såg mig. Hon kände kinderna blir varma och hoppades att dom inte var allt för röda, samtidigt som hon log tillbaka.
-Hej! sa han när hon kommit fram till han.
-Hej! svarade hon tillbaka. Hon kände sig lite obekväm om de skulle kramas eller bara stå kvar.
-Ehm, ska vi gå hem till mig då? frågade han.
-Ja, de e lite kyligt ute. svarade hon och hoppades att de skulle få igång en lite konversation och inte hamna i nån awkward silence.
-Ja, men de e ju skönt att snön är borta iallafall. sa han.
-Japp. Svarade hon.
-Gillar du hundar? frågade han mig sedan.
-Ja, dom e söta. svarade hon.
-Så bra, för vi har några hundar. svarade han och log mot henne.
-Jaså, vad roligt. svarade hon.
När de kom fram hörde hon hundarna skälla och springa fram till eom när Oscar öppnade dörren. Hon klappade dom alla och sen sa Oscar åt dom att gå. Dom var väl lärda och gick. Oscar drog med Julia upp på sitt rum. Han satte sig i sängen och klappade med handen jämte sig som ett tecken på att hon skulle sätta sig där. Så hon gjorde det.
-Så, vad ska vi göra? frågade han henne.
-Jag vet inte. svarade hon.
-Ne, vi kan spela fifa? om du vill asså. frågade han.
-Aa, visst fast jag är inte jättebra. Bara så du vet. svarade jag.
-Haha, då får jag väl ta det lite lungt. svarade han och satte på spelet.
Han gav henne ena dosan och så valde dom vilka lag dom skulle va och så började matchen. Det började bra, med 1-0 till Julia efter första halvan. Hon skrattade åt han och hånade han för att ligga under. Men då började han andra halvan och slutade att köra snällt och matchen slutade 4-1 till Oscar.
-Haha, där fick du för att du håna mig. skrattade han åt mig. Men inte på ett elakt sätt utan mer på det vänliga sättet.
Hon bara igonrerade han och låtsades att bli ledsen. Och han gick på det.
-Förlåt, det var inte menningen att vara elak. Förlåt mig. Sa han med oro i rösten.
Då kunde hon inte hålla sig och började asgarva åt han. Då fattade han att hon skämtade och började skratta. Dom låg och skrattade tills dom fick ont i magen, då hamnade dom liggandes jämte varann i sängen. Julia kände hur hjärtat började slå lite extra när han låg där jämte henne. Dom låg där och pratade i säkert 2 timmar, till Oscar vände sig om på sidan och kollade på Julia.
-Du är verkligen jättefin. sa han till henne.
Hon visste inte hur hon skulle svara, men som tur var fortsatte han:
-Jag vet att vi knappt känner varann, men jag.. jag gillar dig. sa han och hon förstod att han måste varit jättenervös över att säga det för han tvekade lite innan han sa det.
-Jag gillar dig med. svarade hon och log mot han.
Han log och hon kände att hans läppar började närma sig hennes. Och så nuddade deras läppar varandra. Hon kysste han tillbaka och hon kände hans leende på sina läppar. Det var nog världens mest perfekta kyss, deras läppar var som gjorda för varann. Men mitt i kyssen vibrerade hennes mobil som hon hade i sin framficka. Oscar backade och frågade med en lite mystisk min:
-Vad var det?
-Haha, jag fick bara ett sms. sa hon.
-Haha, okej. svarade han.
Hon tog upp mobilen och kollade smset. Det var hennes mamma som skrev att de skulle äta om 5 minuter.
-Det var mamma, jag måste hem och käka nu. sa hon.
-Okej, men vi kanske kan ses imon om du har lust? frågade han.
-Absolut! svarade hon glatt.
Hon reste sig upp och gick ner mot dörren med Oscar efter sig. Hon tog på sig sina skor och stannade i dörren och gav Oscar en hejdå-kyss som han besvarade fort. Sen gick hon hem.
ESTÁS LEYENDO
Omtänksam främling
Novela JuvenilJulia är en helt vanlig tjej, som bor tillsammans med sin familj i en liten by. Hon är ganska så osocial, men när hon träffar Oscar på ett väldigt speciellt sätt blir det helt plötsligt annorlunda.