Hyi!
Dit is een simpele tutorial om jullie bij te leren hoe je een (bijvoorbeeld) oogkleur kunt veranderen, hoe je een vrije selectie moet gebruiken en hoe je iets een andere kleur geeft in GIMP.
Dit zijn een paar gereedschappen die je nodig/handig zult hebben in GIMP. Dit is een serie op dit account in het tutorialboek. =)
Dit is een van de manieren om een kleur te veranderen, deze vind ik persoonlijk vrij makkelijk. Als je nog meer wilt zien om kleuren te veranderen (in GIMP), vertel het even en ik, Aniles of Skareh, ga kijken wie er tijd heeft om er een tutorial voor te maken! =D
Deze tutorial is medemogelijk gemaakt door Skareh.
We beginnen zo met de tutorial, pak gimp erbij (of lees het eerst even door) en volg deze tutorial!
Ga naar bestand in het menu en klik op openen. Open je afbeelding (ogen zijn het meest makkelijk, probeer daarmee te beginnen) die je wilt gebruiken.
Klik op het icoontje "vrije selectie" (hou je muis een paar seconden op elk icoontje om erachter te komen waar het voor is en hoe het heet) en zoom in op 800.
Ga met de schuifpijltjes naar het ene oog toe en selecteer het door op verschillende stukken bij het oog te klikken als een omheining. Niet vergeten te laatste aan de eerste te verbinden! (Tip: met een tekentablet gaat het wat sneller dan met een muis en wat meer precies.)
Klik op kleuren in het menu en klik op "verkleuren". Kies je kleur en klik op Ok.
Ga naar selecteren in het menu en klik op niets.
Doe precies hetzelfde met het andere oog vanaf de vrije slectie!
Dat is alles! Goed zo je hebt geleerd hoe je iets selecteert met de vrije selectie tool, hoe je een oog kleur veranderd en hoe je iets een andere kleur geeft!
Als je vragen hebt klop dan gerust aan in de reacties of pm, AnilesGraphs en Skareh willen je altijd graag helpen!
Groetjes,
Het team van GraphelpAngels
JE LEEST
Graphic Tutorials (NL)
RandomHoooiii!! Wij (Skareh en AnilesGraphs) heten jullie welkom in dit Graphic Tutotial boek! Hier kun je allerlei tutorials vinden voor de progamma's: GIMP, Pixlr en Photoshop. Ook kunnen jullie tutorials vinden vanaf de basic stuff tot de echte profess...