GIMP ➺ basis ➺ tekst

52 7 0
                                    

Hyi!

Dit is een simpele tutorial om jullie bij te leren hoe je tekst opgemaakt maakt, hoe je iets van het ene document naar een ander document zet en dat er opties zijn als je op het document met de rechtermuisknop klikt in GIMP.

Dit zijn een paar gereedschappen die je nodig/handig zult hebben in GIMP. Dit is een serie op dit account in het tutorialboek. =)

Deze tutorial is medemogelijk gemaakt door Skareh.

We beginnen zo met de tutorial, pak gimp erbij (of lees het eerst even door) en volg deze tutorial!

Ga naar bestand in het menu, dan naar aanmaken en dan naar logo's.

Klik op "Chrome".

Type als tekst HALLO in.

Laat de font size op 100 staan en klik op font.

Kies een font (ik koos voor Cinzel Decoratieve, je kan die gratis downloaden op dafont.com).

Laat de background color op die kleur staan die het al is (bij mij d3d3d3).

Klik nu op OK.

Klik op lagen en kijk wat voor lagen het zijn, klik op alle een keer op het oog ervoor. (Zo zie je wat elke laag doet)

Je kunt nu het zo laten en opslaan of je kunt het naar een graphic halen. Wat ik nu uitleg is voor als je het wilt halen naar een andere graphic.

Open je document met de graphic. Ga dan terug naar het "HALLO" logo.

Klik op het oog bij background, zodat die uit gaat.

Zet je laag weer op de hallo laag. (Bovenste laag, de laag is geselecteerd als hij blauw is)

Gebruik je rechtermuisknop en klik dan op zichtbare lagen samenvoegen (uiteraard kun je iets eraan veranderen voor je deze stap doet)

Vergroot waar nodig is aanvinken en klik op OK.

Klik op het document waar hallo staat. Gebruik de rechtermuisknop, klik dan op bewerken en dan op knippen. De laag moet nu weg zijn.

Ga terug naar het document waar je graphic staat en klik op je rechtermuisknop, klik weer op bewerken en schuif je muis dan op plakken als, klik op nieuwe laag.

Verplaats het naar je zin en maak alles zoals je wilt en klaar is kees!

Als je vragen hebt klop dan gerust aan in de reacties of pm, AnilesGraphs en Skareh willen je altijd graag helpen!

Groetjes,

Het team van GraphelpAngels

Graphic Tutorials (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu