DJANGO
IMDB: 8,5 En iyi 250 film arasında 51. sıradadır
YAPIM: 2013 ABD
BAŞROLLER: Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio
TÜR: aksiyon, drama , macera , savaş
YAPIMCI: Quentin Tarantino
TANITIM:
Amerikan İç Savaşı'dan 2 sene öncesinde, Güney bölgesinde geçen film Köle Django'nun Alman asıllı ödül avcısı Dr. King Schultz ile yolunun kesişmesiyle başlıyor. Django, eski efendisini ölü ya da diri ele geçirmek isteyen Schultz ile anlaşmaya varır ve özgürlüğü karşısında Brittle kardeşleri kendisine getirme sözü verir. Görev başarıyla tamamlanır ama ikilinin yolları ayrılmaz Schultz ve Django beraber Güney'in en çok aranan suçlularının peşine düşerler... 'Avlanma' hünerini her geçen gün geliştiren Django'nun artık tek bir hedefi vardır: köle ticareti yüzünden kaybettiği eşi Broomhilda'yı bulmak ve onu kurtarmak... Bu hedef onları kötü şöhretli "Candyland" çiftliğine ve çiftliğin sahibi olan Calvin Candie'ye götürecektir...
REPLİKLER:
-Genç ölmek için fazla yaşlıyım.
İster yerin altında olsun ister üstünde, evet genç ölmek için fazla yaşlıyım.
-Bu zenci kafayı yedi, imdat!
..
Bu zenciye kim silah verdi lan?
- Patronun zenci dövüşü gibi kanlı bir spor için fazla acemi görünüyor.
+ Hayır. Bir adamın köpekler tarafından parçalara ayrılmasını görmeye pek alışkın değil ondan.
- Sen alışkın mısın?
+ Ben Amerikalılara ondan daha alışkınım sadece.
- Zenci at biniyor!
+ Herkes neden bize bakıyor?
- Ata binen bir zenci hiç görmediler de ondan.
- Bundan sonraki planın ne?
+ Karımı bulup özgürlüğünü satın alacağım.
- Django. Evli olduğunu bilmiyordum. Çoğu köle evliliğe inanır mı ki?
+ Ben ve karım inanırız.
- Django'nun özgür bir adam olduğunu hatırlatayım, bir köle muamelesi göremez.
İmkanlar dahilinde, benim kadar iyi bir muamele görmeli.
- Anlaşıldı, Schultz. Betina, tatlım?
+ Evet, efendim?
- Django bir köle değil. Django özgür bir adam. Anladın mı? Ona buradaki diğer zenciler
gibi davranamazsın. Çünkü o onlar gibi değil. Anladın mı?
+ Ona beyaz insanlara davrandığım gibi mi davranmamı istiyorsunuz?
- Hayır. Ben öyle demedim.
+ O zaman ne istediğinizi anlamadım, Babacığım.
- Evet, anlamadığın belli oluyor. Şu kasabalı cam işinde çalışan beyaz mahkum çocuğun adı neydi?
+Annesi kereste şantiyesinde çalışıyor hani.
+ Jerry'i diyorsunuz siz.
- Evet adı buydu, Jerry! Jerry'i tanıyorsun değil mi tatlım?
+ Evet tanıyorum, Babacığım.
- Tamam o zaman. Jerry'e davrandığın gibi davran ona.
-Çok şanslı bir zencisin
+Patronunu dinle beyaz çocuk
-Seninle ay ışığında yürümeye hazırım
+Elimi de tutmak ister misin?
-Django seni siyah pislik
+"D" si okunmaz köylü...
-Normalde "aufwiedersehen" derdim ama 'bir daha görüşene kadar ' anlamına geldiği için , ve sizi bir daha görmeyi hiç istemediğim için , size bayım "elveda" diyorum ...
(süper bir film kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim)