eerste schooldag

17 0 0
                                    

De schoolvakantie is gedaan, het is vandaag de eerste schooldag op haar nieuwe school. Ze gaat nu naar dezelfde school als Thomas. Melissa kijkt er best naar uit, na 2 maanden thuis begin je je wel wat te vervelen. Ze is al een half uur op voorhand op school, er is bijna nog niemand. "Goed, kan ik nog even rustig op de lijsten kijken", denkt ze. Ze wandelt richting het secretariaat, want daarvoor hangen de lijsten waarop staat met wie je in de klas zit. 'Yes, ik zit met Thomas In de klas!' De paar leerlingen die er al zijn kijken haar raar aan. 'Tegen wie zit die griet nou te praten' lacht een jongen iets verderop, waarop zijn vriend zegt: 'Laten we hopen dat dat gestoord wijf niet bij ons in de klas zit'. "Geweldig, van die gasten dat denken dat ze cool zijn.", denkt Melissa.

Opeens ziet ze Thomas de school binnen wandelen. Ze loopt direct naar hem toe, maar ziet dat hij stopt bij dat coole groepje dat haar daarjuist uitlachte. 'Hey bro, hoe gaat het tussen jou en dat lekker wijf van gisteren?' Vraagt hij. 'Goh, one night standje gehad, je weet wel hoe dat gaat hé tegenwoordig. Hoe zit het met die lekkere chic? Die ging toch ook naar deze school komen hé?'.  'Ja daar is ze, heeft ze geen mooie...' De coole jongen, genaamd Jasper, onderbreekt hem: 'Gast, meen je dit nou serieus? Een kind dat tegen zichzelf loopt te praten, ze leek net 2 met haar roze haarlintje!' Thomas reageert snel: 'ey  rustig, it's Just aan prank bro'. 'Gelukkig seg,  ik dacht echt ff dat je het meende'. Melissa kijkt Thomas verbaast aan en wandelt maar voorzichtig de andere kant op. 'Zie ze gaan, dat wijf heeft niet eens tieten!' Hoort ze nog achter zich. Ze gaat op een bankje zitten en ziet Thomas lachen met zijn groepje, hij gunt haar geen blik.

Het is eindelijk 12 uur, omdat het de eerste schooldag was en nog niet echt les hadden, mogen ze al naar huis. Thomas heeft de hele dag niets meer tegen haar gezegd.

Melissa komt thuis. 'Hoe was je eerste dag lieverd? Zit je met Thomas in de klas?' Vraagt haar moeder. 'Top en ja' antwoord ze snel. 'Is er iets gebeurt? Je klinkt niet zo blij.' 'Neenee alles is goed' , en ze loopt vlug naar haar kamer. Ze belt Thomas, maar hij neemt  niet op. 'Ach laat ook maar' zegt ze stil tegen zichzelf.

I thought I knew youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu