Pov Lena
'Ugh, mam!?! Waar is mijn zwarte short??' Ik riep zo hard ik kon. 'Ik sta gewoon hier, met schone was. Je hoeft niet zo te roepen, hoor lieverd.' Mama stond in de deuropening. Ze had de wasmand vast en ik zag mijn short liggen. 'Mam, je bent mijn heldin!'
Ik zal mezelf eventjes voorstellen. Ik ben Lena, Lena Janssens. Ik ben 17 jaar, woon in België en ben enigkind. Mijn moeder is arts en mijn vader is gestorven. 2 jaar geleden, aan kanker. Ik mis hem wel... Maar goed, ik volg talen. Ik heb nu Spaans, Duits, Frans, Engels en Nederlands. Ik heb een vriendje, maar ben wel verliefd op en ander... Mijn vriendje heet Jack maar ik ben verliefd op Johnnie. Die zal later ook wel komen. Op zich ben ik niet zo populair, maar heb wel vrienden die populairder zijn dan ik. De knapste jongen van school, Brody, probeert al maanden mij te krijgen. Je zult wel denken, waarom jij hem niet? Nou, ik val niet op popu's, op de knapste. Ik ben zelf meer nerdy, en ik val dus ook op nerdies. Maar niet die nerds die lelijk zijn, maar gewoon, de knappere nerds. Genoeg over mij, ik moet namelijk naar school.
'Mam, schiet op!' Ik had me al helemaal aangekleed, ontbeten, tanden gepoetst, piercing verzorgd... Etc, etc... Ik stond aan de deur, te wachten op mam. 'Ik kom! Ga maar vast in de auto zitten!' Dat deed ik. We hadden het niet zo heel breed, maar genoeg om een fatsoenlijke auto te kunnen kopen. Een BMW. Een joekel van een auto. Volgend jaar mag ik zelf mijn rijbewijs halen. Mam kwam naar buiten, deed de deur op slot en kwam naar de auto. 'Stap in, mam. We komen te laat.' Ik zette mijn zonnebril op. Toen we alle twee zaten, startte ze de auto. 'Rustig of snel?' vroeg ze. 'Wat denk je zelf?'
'Niet te bijdehand, hé, dametje.' Ze ging ervoor. Beide handen aan het stuur. Dat betekende dat we snel gingen. Ik sloot mijn gsm aan en zette een liedje op. Allebei zongen we luidkeels mee. Naast ons aan het verkeerslicht stond een man, (Johnnie) ik denk rond de 20. Hij was knap. En reed in de richting van mijn school. Om idioot te doen, zwaaide ik naar hem. Hij zwaaide terug, met een grote glimlach op zijn gezicht. Hij opende zijn raampje, schreef iets op een papiertje en gaf het aan mij. Hij zei: 'Just give me a call. Or text me. I'm Johnnie. Johnnie Mikel.'
'I'll text you then.' Ik pakte het aan en hij reed weg. De richting van mijn school. Hij had een mooie, zwarte Volkswagen golf TDI met een paar stickertjes op de achterkant. Eenmaal bij mijn school, vroeg mams: 'Wie was dat eigenlijk? Johnnie...'
'Mikel', zei ik. 'Ik ken hem niet, maar hij gaf me zijn nummer en ja... Ja mam, ik zal voorzichtig zijn!' Ik zei het nog voor zij haar mond open kon doen. 'Tot straks mam! Love you!'
'Love you too, lieverd. Have fun!'
~~~Het laatste lesuur~~~
Finally, M.O. Mijn favoriete vak. Vooral omdat ik de meest knappe leraar ooit heb! Maar toen ik het lokaal in liep, zag hem. Johnnie. Hij zag mij blijkbaar ook, want hij lachte naar me. 'Hi, I still don't know your name', zei hij. 'I'm Lena abd I already daved your number.' Hij had nu een grote glimlach om zijn lippen en zei: 'I never thought I'd see you here today, so how 'bout a ride to the Mc Donalds after school? Then we get to know each other.' Ik knikte. 'Seems like a good idea. But I'll have to call my mom then.'
'Do it now. Lesson didn't start yet.' Ik haalde mijn telefoon boven en stuurde mijn moeder. Bijna meteen kreeg ik toestemming van haar. De volgende lessen vlogen voorbij.
JE LEEST
Famous?!?!
FanfictionDit gaat over een meisje, Lena, die een "beroemdheid" ontmoet. Hij is niet echt beroemdheid, maar heeft wel veel fans en zingt. Ze ontmoetten elkaar voor het eerst aan het verkeerslicht en zien elkaar nog eens op school. Na een aantal dates, vinden...