Semasa Namjoon sedang dirawat di bilik rawatan, tiba² iPhone 7 Mina berbunyi.
Di iPhone skrinnya tertulis nama Naeun lalu Mina menerima panggilan daripada Naeun.
"Mina, kau kat mana ni?" tanya Naeun.
"Sorry Naeun, aku dekat hospital ni. Namjoon masih dalam bilik rawatan." jawab Mina.
"Habistu, macam mana Chen dan Namjoon boleh berhenti gaduh pula?" tanya Naeun lagi.
"Kebetulan abang aku ada lalu dekat kawasan Chen dan Namjoon bergaduh. Lepas tu abang aku leraikan pergaduhan diaorang." ujar Mina.
"Macam mana dengan Chen?" tanya Naeun.
"Abang aku dah uruskan semua." jawab Mina
"Kalau ad apa² berita tentang Namjoon, kau bagitahu tau?" ujar Naeun.
"Okay. Annyeong!" ujar Mina.
"K, Annyeong!" ujar Naeun.
******************
Lepas beberapa minit, Mina menunggu Namjoon di ruang menunggu berhadapan dengan bilik rawatan Namjoon.
Tiba² Namjoon keluar dari bilik rawatan tetsebut. Mina terus berlari mendapatkan Namjoon.
"Oppa okay?. Oppa saya minta maaf. Disebabkan Chen oppa jd macam ni. Mianhae oppa." ujar Mina dengan muka yang agak sedih.
"It's okay. Oppa x marah pun dekat chagi ni." ujar Namjoon.
"Betul ke ni?..oppa tak marah?" ujar Mina dengan agak gembira.
"Betul" jawab Namjoon.
"Oppa nak thu x chagi risau sangt dkat oppa..." ujar Mina.
"Sudah la tu.. perkara dah brlaku pun.. skrang oppa dah sihat kan" ujar Namjoon.
"Saranghae oppa" ujar Mina sambil memeluk Namjoon.
"Nado saranghae Mina." jawab Namjoon sambil mengeratkan pelukan mereka.
*************
"Oppa nak tahu tak, abang saya dah tahu yang oppa ni namja chingu saya." terang Mina.
"Hurmm.. baguslah tak adelah kita kne sorok lagi hubungan ni" ujar Namjoon.
"Yeayy!" jerit Mina.
"Kalau oppa sruh yeoja chingu oppa ni teman oppa balik rumah boleh?. Takkan lah balik sorang² dalam keadaan macam ni." usik Namjoon.
"Oppa ni, jangan nak mengada-ngada boleh tak?" marah Mina.
"Jangan lah marah, oppa gurau je tadi." ujar Namjoon. "Mana ada marah" ujar Mina.
"So, now nk hntr oppa ke tak. klau tak oppa sur-" Belum Namjoon menghabiskan ayatnya tiba² Mina menyampuk.
"Haa.. suruh sapa?" tanya Mina.
"Oppa tak habis cakap dah menyampuk... sruh omma lah" ujar Namjoon.
"Ouhhh, mianhae oppa," ujar Mina.
*******
tbc~
YOU ARE READING
Saranghae Oppa | Kim Namjoon BTS
Fanfiction"Haa.. siapa Namjoon ni, baik bagitahu oppa siapa Namjoon ni."-Kai ********** "Mina! Saranghae~" -Namjoon ****** Jika ingin tahu cerita selanjutnya sila baca and vote skali ye! :) *this ff just for fun* ;)