Ini terjadi everytime saya balik kg sebelah mummy saya di setiap kali mau balik, saya paling nda suka la mau ikut. Banyak benda gia saya nda suka tengok.
Jadi setiap kali otw balik , saya mesti tidur di dalam kereta. Malas saya mau tengok itu benda di luar.
Jadi ada satu hari ni, saya tidak tidur dalam perjalanan balik tu. Malas saya mau tidur. Jadi saya tengok ja la di luar, time ni pagi lagi, so enjoy enjoy saya tengok-tengok di luar, terbulat mata saya tengok sebab banyak roh yang tidak tenang di sana..
Banyak yang berdarah, kuyak rabak. Saya diam ja la, saya focus ja la tengok depan, sekali saya nampak ada tu benda jahat mau ikut, saya baca2 ayat supaya dia pergi, nasib nda mengikut sebab ni benda bikin accident kalau dia ikut lagi2 kami ni semua perempuan.
Daddy saya nda ikut time tu.. dalam hati saya, memang patut pun banyak orang accident di sini.
Ada satu jalan ni, keras betul orang bilang. Selalu ada orang accident sana. Saya lupa suda apa nama tempat dia tapi kalau orang KB dia tau tu mana.
Bila saya sampai rumah anty saya di K** hmm bukan anty saya yang menyambut, tapi nenek kebayan yang menyambut depan pagar.
Nasib saya ja nampak, tengok-tengok ja dia sama saya, saya buat ndatau ja. Asal dia nda kacau sudah la, kalau dia kacau habis la dia saya fire. 😂
Kami stay di rumah anty saya ja, di bawah kena kasi sewa sama orang lain, jadi kami stay di atas rumah ja. Banyak benda yang saya nda suka kalau kena suruh bermalam di sana. Banyak momok sana.
Yang baik mahupun yang jahat. Saya ni bukan berani betul juga. Kalau mau stay di bilik, mesti saya ada kawan, sebab banyak ba benda nda berapa bengam sama saya, bukan saya la saya rasa, penjaga saya kali sombong betul, tu la kali saya nda kena suka.
Jadi malam tu saya mau mandi, terpaksa la ba kan sturang di tandas, sudah la bikin takut. Tandas rumah anty saya ni ada dua, satu dekat ruang tamu, satu dekat sebelah bilik. Saya suka di ruang tamu punya, sebab benda sana nda mengacau. Cuma hari tu malang bagi saya, tandas tu rosak. jadi terpaksa guna tandas sebelah bilik.
Time saya ksiukan mandi, tiba-tiba saya nmpak ada lembaga hitam melekat di cermin. Maki2 la saya ni, dia pergi cubuk saya mandi pula. bukan orang minyak ah, tu lembaga lain jenis, saya pun ndatau apa tu tapi asal saya balik mesti dia jahat sama saya.
Jadi sy cepat2 la saya mandi, tiba2 paip kena pusing , sial ada pula budak di bawah singki. Kamu bayang ja la hantu budak dalam cerita ju on tu. Mesti kamu rasa apa saya rasa dii. nasib saya sudah siap mandi, laju2 saya keluar tandas. Saya tau dia nda dapat kacau saya lebih2 sebab penjaga saya selalu ready kan..
Tapi sampai sekarang saya ndatau siapa penjaga saya. Sama saya nda tau dia ni saka ka atau lain lagi. Kamurang rasa apa? Ok back to our story, saya masuk bilik , nasib ada mummy saya. Dia period lagi time tu.
Bila sudah saya bersiap semu, laju-laju saya poke tempat tidur di tengah2. Ndamau saya tidur di siring2 dinding.
Jadi bertutup la kami lampu, tiba2 ada bunyi 'sreettttt srettt ' di pintu, diam ja kami, adik saya tidur sudah tinggal saya sama mummy saya lagi belum tidur. Mummy saya terus on lampu, sebab dia period kan time tu. Takut apa2 jadi. Masih lagi tu pintu ada bunyi cakar, terus ada bunyi orang ketawa yang halus betul. Saya biasa sudah dengar, tapi saya risau mummy saya.
Jadi saya suruh dia dengar lagu (supaya dia nda takut ) sama baca doa sebelum dia tidur. Saya tidur la lepas saya nampak mummy saya tidur.. lagipun bunyi pintu ndapandai diam lagi kan . Saya terbangun lagi jam 2 pagi, masih lagi bunyi tu pintu kena cakar. terus ngam2 muka saya facing cermin. Ada tu bals2 tengok2.
Saya halau dia, adalah saya baca2 supaya nda kacau. Terus laju2 dia pergi. Ndalama saya tidur. Besok pagi, saya check la pintu tu, teda bekas kena cakar. Hmm patah kali kuku antu tu sebab mencakar ja kerja dia satu malam.
Jadi kami balik la time mau maghrib sudah, saya nda dapat tidur lagi. Limpas jalan yang sama, saya nampak ada perempuan lawa lambai2 sma saya (banyak kali saya kena macam ni, tapi lain benda) saya tengok ja la, saya tau sudah bukan manusia yang lambai saya sebab dia berdiri dekat siring jalan raya, free2 k mau mati sana kalau berdiri sana.
Bila balik rumah, saya kasi cerita daddy saya. Terus daddy saya kasi minum mummy saya air, yg sudah kena baca..takut itu benda ikut kan. Tapi syukur la ba teda. Jadi asal saya balik k*, saya mesti bawa air yang sudah kena baca. incase la anything happen, alhamdulilah tiada yang mau dekat saya sepanjang saya di sana & sekarang. Main2 sama saya, saya biasa sudah.
Tapi kadang saya gerigitan juga, bikin takut ba juga. Tapi kadang-kadang pandai pula saya tidak takut 😅😅
YOU ARE READING
Hijab Terbuka
HorrorI've wrote this before somewhere in some group. Let it be secret. This is based on real story. How she's got her sixth sense eyes open. Short story and horror. Cc; Nana. Language : SABAHAN DIALECT