☁ UBER 2 ☁

163 22 1
                                    

" Nah " 

Yoongi menyerahkan air kpd aku kemudian dia mengambil tmpt di sebelah aku. 

" Feel better ? " soalnya.

Aku sekadar menganggukkan kepala. Aku memerhatikan telefon aku yg dri tdi bunyi dan itu panggilan dripd Ji Young. Izinkan aku untk menenangkan diri ini sementara. 

" Apa yg kau buat smpi begini ? " soalnya lagi.

" Rumah tadi tu rumah ayah aku ... " 

" Jadi knp ? " 

" Dia bukan ayah yg aku kenal. Dia sanggup khianati omma aku semata-mata nkkn harta omma aku. Dia sudah rancang ini sebelum dia khawin dgn omma lagi. Aku fikir dia ikhlas khawin dgn omma , tapi sangkaan aku meleset. Kemudian tidak smpi seminggu , aku dpt thu dia khawin lain. Apa yg paling menyakitkan hati, dia halau kitorang dn  berlagak seakan rumah itu dia punya walhal itu rumah omma. " aku mengesat air mata aku. Hati aku sakit. 

Walaupun sudah 3 tahun benda itu berlaku , tapi aku rasa seperti baru semalam benda ini terjadi. Yoongi menarik aku supaya mendekatinya. Tangannya mengusap rambut aku.

" Mcm mn kau boleh kerja UBER ? " 

" Mcm tulah .. Aku nak berdikari. Lagipun best jadi UBER , boleh jalan-jalan. Dpt duit tu yg aku paling suka " 

Aku ingin melepaskan diri dari pelukan Yoongi tapi Yoongi makin mengetatkan pelukannya. 

" Ingat tak mcm mana kita kenal ? Semua org ingt aku ni sombong tapi hakikatnya aku tkut nk kwn dgn korang .. " aku mengimbau masa silam kami berdua. 

" Woi ! " 

aku menoleh ke belakang.

" Nama kau Hong See Geun kn ? " tanya seorang pelajar lelaki.

Aku hanya diam sambil bersilang tangan.

" Nama aku Yoongi. Min Yoongi. Tapi kau boleh panggil aku , sayang " kata pelajar itu bernama Yoongi kemudian dia mengenyitkan mata kirinya kpd aku.

" Pergi kambung nmpk biri-biri , pernah kena teranjang dgn kaki kiri ? " aku main pantun dgnnya.

Yoongi tersengih . Jari telunjuk kiri dan kanannya bersentuh.

" Aku cuma nak kawan dgn kau je. Salah ke ? " soalnya.

Aku memerhatikan sekeliling. Ramai pelajar memerhatikan kami. Ada yg mengambil video.

" knp kau nk berkawan dgn aku ? Lihat sekeliling kau , ramai lagi nak kawan dgn kau . dah chaw lu pape roger " aku teruskan perjalanan aku ke kantin.

" TAPI AKU SUKA KAU ! " jeritan Min Yoongi mmbuatkan langkah aku terhenti.

" AKU SUKA KAU DARI FORM 1 SAMPAI SEKARANG ! TAKKAN KAU NAK SIA-SIAKAN CINTA HATI AKU YG MULUS DN TULUS NI ! " jeritnya lagi.

Aku meraup muka bila dah rasa malu. Tapi aku tetap teruskan langkah aku ke kantin.

---

" Hai Soo Geun! " sapa Yoongi riang.

Aku hnya menggulingkn mata ke atas. Nk apa lagi si gigi ni !

" Nk apa ? "

" Nak hati Soo Geun lah ! " jwbny dia dgn riang.

" Ambillah .. "

" Jinja ?! "

Aku anggukkan kepala.

" Tapi hati tu dh hitam so ambillah aku tk perlukn ." kata aku kemudian blah dri situ. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 31, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

UBER | M.Y.GWhere stories live. Discover now