☁️ UBER 1 ☁️

221 32 19
                                    

" Haii ni uber , awak ke yg order Uber tdi ? "



Suara di corong telefon Soo Geun mula kedengaran.



" Ya itu saya .. Awk dkt mn eh ? "



" Simpang tiga Taman Bunny. "



Soo Geun terus meneruskan jalannya apabila dia dapat tahu dimn uber berada. Apabila sudah dikenal pasti nombor plat dan kereta jenis apa , dia mematikan nombor telefon.

" Hellooo " sapa pemandu itu.



Aku sekadar senyum.



" Go to COEX Mall ? "


" Yeah .. "


" Okey let's go ! "

Inilah mingguanku. Kemana sahaja yg aku ingin pergi , mesti UBER . Kakak aku sudah lali dengan perangai aku yg tidak mahu mnyusahkannya.



Apabila sudh smpi di COEX Mall , aku membayar dan terus menuju ke Starbuck.

" One latte please ? "



Sambil menunggu pesanan aku siap , seseorang menepuk bahu aku.



" Sorry lambat .. Mak aku suruh singgah klinik belikan ubat .. " kata kawan baikku bernama Solar.


" Gwenchana .. Harini kau nak gi mana ? " tanyaku.


Solar membuat muka seakan tengah berfikir. Pelayan tadi meletakkan air latte di hadapan aku.

" Kita gi satu kedai ni nak ? Aku dh lama ngidam nak gi tapi tk kesampaian " 


Solar memuncungkan bibirnya . Aku hanya memandangnya sambil menyisip sedikit minuman latte. Aku memandang jam di pergelangan tanganku dan segera menepuk lengan Solar.


" Khaja .. nanti lambat pula aku balik rumah .. " 


Aku terus keluar dari kedai Starbuck . Solar terkedek-kedek mengerja aku dari belakang. 


" Kenapa nak cepat ? Bukan biasanya kau tak kesah ke balik kul brp ? " 


" Masalahnya hari ni aku tk thu angin apa yg menyerang lelaki tua tu suruh kitorang kumpul kat rumah dia. " aku menjeling Solar.


" Yah! " marah Solar. 


Aku hentikan langkahku dan berpusing menghadap Solar. Tanganku disilang ke dada.

UBER | M.Y.GWhere stories live. Discover now