"Astaga,Danial!bangun lah sudah jam berapa ni?Kamu tak kerja ke harini?" Terdengar suara yang nyaring menjerit jerit dari tingkat atas.Tak payah cakap aku dah tahu siapa.Ni mesti mama.Makin lama makin kuat pula jeritan itu.Sudah lah aku malas mahu dengar mama terjerit jerit,malu kat jiran.Dengan malas aku terus turun ke ruang tamu.
Bersedialah wahai Danial.
"Tak mandi mandi lagi kenapa?Cepat lah pergi kerja" Datin Rina yang sebok didapur menyediakan sarapan hairan dengan anaknya yang tidak pergi ke kerja.
"Hmm mama Danial nak cakap sikit ni" Danial menuju ke dapur tempat dimana mama nya tekun membuat nasi lemak.Bahu Datin Rina dipeluk erat.Macam ada apa apa saja budak ni."Apa dia?"Datin Rina menoleh memandang anaknya yang sudah tertunduk memandang lantai marmar yang di beli dari luar negara itu.Keluarga Danial bukanlah dari keluarga yang biasa biasa,tetapi dari keluarga yang berada.Setiap tahun akan bercuti ke luar negara.Tinggal di vila yang agak besar.Tapi,rumahnya sunyi kerana adik beradik yang lain melanjutkan pelajar ke keluar negara.Abangnya,Adam kini melanjutkan perlajaran di London manakala adiknya,Dania melanjutkan pelajaran di Istanbul.Cuma Danial saja yang tidak mahu melanjutkan pelajaran.
"Danial kena buang kerja" Terkutik Datin Rina dibuatnya.Terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Danial.1.2.3. "Danial!wth why?ohmai anak mama seorang ni kenapa?" Marah Datin Rina kepada Danial tidak boleh dikawal.Bahu Danial dipukul pukul.Ishhh sakitnya hati.Apa nak jadi lah budak ni.Kalau diikutkan hati mau aja Datin Rina pukul dengan lesung batu.Tapi difikirkan balik nasib baik anak,Hmmm
"Danial cuma ajak bos Danial kahwin je,eh tu pon Danial gurau je mama.Dia ambil serious lah ma"
"Kepala hotak kerbau kamu nak ajak kahwin pun agak agak lah bos kamu tu kan isteri orang ya Allah"
"Mama kan Danial cakap,Danial gurau" Kepala yang tak gatal digaru.Salah ke nak gurau?Pelik betul minah tu.Ingat aku nak sangat ke?Anak pun dah 3 ishhh.Apa tahhhhhhh
"Now?how?" Datin Rina yang pening segera memicit micit kepala nya.Aih nasib dapat anak macam ni.Lama lama boleh gila dibuatnya.Nasib anak yang lain diluar negara.Kalau di sekalikan.Ha mau hancur rumah ni.
"Now I'm freee" Tangan nya dibuka seperti mahu terbang di langit biru seperti burunggg.Aku mahu terbang!Tuk!Kepala Danial di kutuk dengan senduk nasi.Ambik kau.
"Mama!" Rengek Danial.Siapa suruh kau merepek?kan dah kena dengan Datin Rina.Orang tengah serious dia pulak main main.Kalau nak main main pergi playground lah!"Okay fine sekarang..Danial rasa nak join syarikat..papa" Perlahan saja Danial berkata.Dia bukan takut akan papa.Cuma dia terpaksa.Kalau dulu penat Dato Faizal memujuk Danial supaya bekerja dia syarikatnya.Tetapi Danial tetap berkeras kepala tak mahu.Mahu berdikari lah,nak cari pengalaman baru lah,itu lah,ini lah sudah malas mahu fikir.Tapi sekarang?baru terhegeh hegeh mahu mencari papa.Apa kata papa kalau dia dapat tahu aku dibuang kerja?Mahu dikurungnya aku dalam bilik selama seminggu.Ah tak sanggup aku!Aku masih mahu clubbing bersama yang lain!
"Suka hati kamu lah Danial.Mama tak nak masuk campur,kamu cakap sendiri dengan papa" Datin Rina lantas meninggalkan Danial didapur keseorangan.Setiap ibu mesti nakkan yang terbaik untuk anaknya.Biarlah anak yang buat keputusan sendiri.Untuk masa depan mereka juga.Kita sebagai parents kena berikan sokongan kepada mereka.Apa lah nasib kau Danial!Batu belah batu bertangkup,makan lah aku telan lah aku.Aku tak sanggup dengar papa berleter nanti~
*****
"Hoi perempuan sundal kau dengar sini eh!Kalau aku dapat tahu kau cuba untuk larikan diri lagi.Aku tak teragak agak suruh orang suruhan aku rogol kau bergilir gilir.Mahu?" Gadis itu hanya terdaya menggelengkan kepala sahaja.Takut jika lelaki itu aku berbuat demikian kepadanya.Ya Allah kau bantu lah aku.Aku berdoa kepadaMu supaya lindungi lah aku daripada segala siksaan yang akan dilakukan oleh lelaki ini.
"Dah,kau pergi siap kemas semua barang kau dan ikut aku"
"Kita mahu kemana?" Pantas kaki lelaki tersebut dipeluk oleh gadis itu.Tolong lah aku tidak mahu.Air mata sudah mengalir seperti waterfall.Aku menunjukkan muka simpati tetapi..."Tepi lah bodoh aku kata siap tu siap je lah!Tepi!" Lelaki itu sempat menyepak perut gadis tersebut.Terasa senak dibahagian perut akibat sepakan yang kuat.Kenapa lelaki ni culik aku?Kenapa dia begitu kejam dengan aku?Kepada tiada sesiapa yang mahu menyelamatkan aku?Apa salah aku?
Gadis itu terus mengemaskan bajunya masuk ke dalam beg yang telah diberikan oleh lelaki itu.Mahu tak mahu aku terpaksa ikut saja kehendak lelaki itu.Kalau tak habis lah aku di 'ratah' oleh orang suruhan nya.Muka saja handsome tapi!kejam,tak berhati perut,zalim,firaun tak guna!Ishh geram nya.Siapa lah girlfriend dia..mesti selalu kena marah haha.
Tukk!
Tiba tiba bunyi pintu dibuka dengan kasar kedengaran.Terus mata gadis itu mengalih pandangan ke arah pintu.Terlihat wajah lelaki handsome tersebut sambil tangannya memegang pistol berkata "Dah cepat aku tiada masa nak tunggu kau lama lama.Kau ingat kau siapa?Permaisuri?Mak aku?Hah?Cepat!" Herdik lelaki itu membuat kan gadis tersebut terus keluar dan menuju ke kereta Vellfire 2.5 berwarna hitam.Aku tak banyak bunyi terus masuk dan duduk.Sepanjang perjalan aku hanya memandang ke arah luar tingkap.Sudahlah aku malas mahu pandang muka lelaki yang kejam ini!
Tidak lama kemudian,kereta Vellfire 2.5 itu berhenti betul betul dia hadapan sebuah club.Apa yang aku kena buat disini?Jangan kata dia mahu menjual aku!No!!Terus aku ditarik masuk kedalam club tersebut dengan kasar.Sampai dia sebuah bilik lelaki itu menolak aku aku kedalam."Selamat tinggal sayang,kau duduk lah sini sampai bila bila.Sebab aku dah jual kau,stt jangan menangis sayang,aku jamin kamu mesti selesa disini.Bye" Lelaki tersebut mengelap air mata aku dengan sentuhan yang lembut.Selepas dia mengucapkan ucapan selamat tinggal,dahi aku dikucup lama dan syahdu.Kantung air mata aku sudah tidak dapat menampung lagi!Segera air mata aku mengalir keluar.Kenapa dia buat aku sebegini??Lelaki itu terus keluar dari bilik tersebuat tanpa menoleh kearah nya.
Welcome to your new world,Alysha.
*****
Malam ni tempat biasa geng.Aku malas mahu mendengar mama dan papa aku berleter tentang kejadian buang kerja itu.
Send!
Danial segera menyimpan semula iphone 7+ nya.Malas mahu fikir!Aku datang ke sini hanya mahu bersuka ria bukan nya mahu memanbahkan lagi stress tu.Dia tahu dia tidak patut lakukan begitu kepada mama dan papanya.Tetapi dia tiada pilihan.Lambat laun papa mesti jadikannya CEO dia syarikatnya.Al maklum lah papa tu asyik sebut Papa mahu kamu jadi CEO disyarikat papa.Ambil alih tempat papa.Papa nak anak cucu yang akan mewarisi syarikat ni,bukan orang lain.Jika difikirkan kembali,ada betulnya apa yang papa katakan.Aku juga mahu syarikat papa diambil alih oleh ahli keluarga aku sendiri bukannya oleh lain!Ahh lantak lah!
"Hoi Danial!mengelamun apa?Masih fikirkan tentang kejadian tu?"
"Hahaha sudah lah Danial kau ajak kami ke sini untuk bersuka ria.Sudah lah jangan fikir kan lagi dah jom" Rafiq mengambil air milik Danial dan memasukkan sesuatu."Nah kau minum ni aku jamin kau mesti gembira hahahaha" Tanpa melengahkan masa Danial terus minum dengan satu teguk sahaja.Mari bergembira!!
*****
"Bos ini hari u banyak bertuah ma.Kami sudah dapat perempuan baru.Banyak lawa,cantik,badan dia banyak mantap fuh,yang penting dia masih dara woo.I jamin u mesti suka punya" Kata seorang lelaki yang berbangsa cina sambil tangannya memegang rokok dan menyedut nya.
"Ok I want that girl" Dengan keadaan mabok Danial terus menuju ke bilik 451
Tbc
YOU ARE READING
Aku ada kamu
RomanceAyah?tak,aku tiada ayah yang sanggup menjual anaknya hanya semata mata mahukan duit untuk berjudi.Setiap hari apa yang dia tahu hanyalah berjudi,mabok,berjudi,mabok!Aku?cukup tersiksa dengan apa yang dia lakukan.Ibu?sudah lama meninggal gara gara or...