Part 10

327 2 0
                                    

*Sayang sayang sayang kamu dah berpu--*

"Helo,siapa ni?"

"Emm Bella,ni I Kamal"

"U nak apa lagi?Stop ganggu hidup I.Stop call I.Stop stalk I. Please!"

"Ada benda I nak cakap dengan U. I tahu I salah.Jadi I nak perbetulkan kesilapan I. Sayang please bagi I peluang. I nak jumpa U sangat sangat" Kamal merayu kepada Bella. Iya dia tahu dia salah kerana pernah melukakan hati Bella.Jadi dia perlu pulihkan semula hati Bella.

Hati Bella mula kesian akan Kamal.

'setiap manusia melakukan kesilapan dan  layak untuk diberi peluang kedua'

Kata kata ini bermain main difikirnya. Betul juga tu.Aku juga sering melakukan kesilapan.Apa salahnya kalau aku bagi Kamal peluang kedua.

"Baiklah,I bagi U last chance.Lepas ni kalau U masih ulang perkara yang sama,I takkan percayakan U sampai bila bila"

"Believe me sayang. Never again. I swear. I akan jaga,sayang,cinta U sampai I mati" Suara Kamal mula bergetar.Dia tak sanggup lagi hidup didalam keadaan sebegini.

Bella mula tersentuh dengan kata kata Kamal.Baiklah Bella kau boleh lakukan ini.Dia layak untuk peluang kedua.

"Bila U nak jumpa I?"

"Now,U siap siap.Nanti I ambik U dekat rumah. 8 p.m. Love u , sorry again sayang "

------

Ting

'I dah sampai❤️' - Kamal

Bella terus mencapai beg dan telefon bimbitnya.Kelihatan kereta BMW m3 berwarna putih sudah terpacak dihadapan rumah.

Bella masuk ke dalam kereta dengan jantung yang berdegup kencang.Ahh kenapa pulak ni? Bella kelihatan agak nervous.

"U okay Bella?" Soal Kamal

"Ye--yeah I'm okay. U nak bawak I pergi mana?"

"Somewhere"

-----

"Encik Danial tak nak bawa saya jalan-jalan ke? Saya bosan asyik duduk dekat rumah je" Kata Alysha sambil menyiram pokok di halaman rumah.

"Emm nanti lah" Balas Danial. Muka Alysha mula berubah serta merta.

"Alysha,aku nak cakap sikit boleh" Kini Danial menarik kedua dua bahu milik Alysha untuk pusing menghadapnya .

"Cakap apa?"

"Aku rasa aku dah bersedia untuk jaga kau dengan sepenuh hati aku.Beri kau kasih sayang.Mencintai kau.Menyayangi kau.Aku tahu mungkin kau tak selesa dengan keadaan kita sekarang ni,jadi aku nak kita jadi halal.Aku tak nak orang sekeliling ingat kita buat zina. Alysha Sofia, sudi tak kalau kau kahwin dengan aku?" Kata Danial sambil memegang erat tangan Alysha.

Alysha mula gelisah.Dia bukannya tidak mahu berkahwin dengan Danial,malahan dia sangat terhutang budi dengan Danial.Hatinya seperti menjerit mengatakan 'TIDAK' tetapi jiwanya ingin hidup bersama Danial.

Lama Alysha termenung dan mendiamkan diri.Danial masih menatap mata Alysha sedalam dalamnya.Danial sangat berharap agar Alysha bersetuju dengan ajakan nya.

1
2
3
saat.

Masih sepi

"Baiklah, saya setuju"

"Alhamdulillah,terima kasih.Kau akan jadi yang pertama dan yang terakhir dalam hidup aku"

TBC

Aku ada kamuWhere stories live. Discover now