Kapitel 3

662 15 5
                                    

Hogwarts

********************

Tåget började rulla igen och alla lampor i vagnarna tändes Rose Albus Lorcan och Lysander satt i den ner blodade hytten och pratade med varandra tills en större elev kom in och frågade om alla mådde bra, när han såg hur blodig hytten var och alla såren på de fyra barnen sa han åt dom att dom skulle gå upp till sjukhus flygeln så fort dom kom fram till Hogwarts.

När dom började se det stora höga slottet blev alla glada och det hördes hurra rop från andra delar av tåget.

Dom åkte med trä båtar till slottet, Lorcan,Lysander, albus och rosé åkte i samma båt. Lysander stoppade ner handen i vattnet, det svalkade skönt när båten gled framåt. När dom stod framför Hogwarts var det tusen gånger större än vad det såg ut från tåget.

"Wow!"flämtade rosé,alla fyra gick upp mot slottet dom följde dom andra barnen som gick mot stora salen.

Dom ställde sig vid dom andra förstaårs eleverna. Rektor Minerva mcgonall håller ett långt tal det hörs många gäspningar av dom andra eleverna men Rosé lyssnar uppmärksamt hon vill inte missa någonting,hon berättar att man kommer att hamla i ett elevhem som ska bli som deras hem och att man ska samla poäng till det genom att vara duktig i på lektionerna och så men om man bryter mot någon av skolans regler dras poäng bort. Rose ser att albus står och pratar med Lorcan så hon Petar till honom i ryggen.

" Aj! Vad gjorde du så för?" väste han till henne

" men lyssna då?!"svarade hon en gnutta irriterat

Han lyssnar försöker iallafall det är inte så lätt när man har stridit med Voldemort för någon timme sen, hon borde faktiskt förstå hur trött han är, det borde hon också vara men det syns inte på henne det syns inte att hon har varit i strid alls, hon använde någon förtrollning som tog bort allt blod och alla sår. På tal om det hur såg han själv ut egentligen han hade inte ens försökt få bort det med vatten.

Han avbröt sina tankar med att någon ropade hans namn, han tittade förvirrat omkring sen hörde han det igen det var rektorn.

" hallå! Sover du eller gå fram och ta på dig hatten" viskade rosé.

Han gick förvirrat fram och tog på sig den slitna svarta hatten, den gled ner över ögonen han såg ingenting, vad skulle han göra skulle han bara vänta på att hatten... Hatten började prata någonting om slytherin, inte slytherin! Tänkte albus. Hatten ändrade sig och sa sedan att han hamlade i gryffindor. Dom vid gryffindor bordet klappade händerna och busvisslade högt när albus gick fram och satte sig bredvid James som satt och flinade.

''du hade väll tur som kom i gryffindor, men det var nära att du hamlade i slytherin, retades James"

" adron abbot!! Hufflepuff!!!!" En kort ljushårig kille gick leende mot hufflepuff bordet.

" Britney Beverly!! Slytherin!!!" En lång mager blondin gick med ett belåtet flin mot det högt applåderande slytherin bordet. Hon hade en hög hästsvans med ett rosa hårband. Ett halsband med en hjärt berlock och överdrivet med smink.

" Lyra violence!!! Gryffindor!!" Hon var den ända som faktiskt såg ganska missnöjd ut. Hon hade långt blont hår uppsatt i en slarvig fläta med ett inbakat lila band och örhängen av Läskkorkar. hon rörde inte en min när hon försiktigt gick och satte sig vid bordet som i vanliga fall brukar applådera men nu var det knäpptyst. Det hördes bara att en klapp som hastigt dog ut igen.

"Rosé Weasley!! Gryffindor"

Rose kom gående mot bordet, hon log brett när hon tittade på Albus sen tittade hon upp mot scenen när dom ropade Lorcan scamander, Ravenclaw. Han tittade besviket på Albus och Rose Lysander hamlade också i ravenclaw. När alla förstaårs elever hade fått sina elevhem började dom äta från maten som poffade upp på bordet, det var en riktig fest måltid alla pratade med varandra och skrattade.

Harry potter voldermorts återkomstWhere stories live. Discover now