PARITYÖ

431 22 3
                                    

   Hermionen nk:

        Heräsin kun aurinko paistoi silmiini ensin yritin jatkaa uniani mutta se oli mahdotonta, nousin istumaan ja katsoin kelloa. Silmäni rävähtivä lautasen kokoisiksi ja hyppäsin ylös sängystäni, puin äkkiä koulupuvun päälle ja heiti koululaukun olalleni. Olisin niin myöhässä juomatunniltani!!! Ja vielä ENSIMMÄISENÄ PÄIVÄNÄ!!!!!! En ehtisi mennä aamiaiselle koska minulla oli kolme minuuttia aikaa päästä tunnille. Juoksin niin kovaa kuin pystyin ulos muotokuva-aukosta ja hypin portaat kolme kerrallaan alas. Pian minä ryntäsin juoma luokan ovelle pysähdyin kuin seinään ja koputin käsi täristen. Odoti hetken ja ovi avautui.

- Menkää istumaan neiti Granger ja ottakaa tavaranne esiin. Kalkaros töksäytti ja viittasi minut sisään.

- Ja tietenkin viisitoista pisttettä pois rohkelikolta. hän lisäsi vielä hiljaa. Luihuiset tirskuivat ja KAIKKI tuijottivat minua kun kävelin naama pulaisena Harryn ja Ronin luo. Minä jopa  tunsin Kalkaroksen kylmän katseen selässäni. Viimein tuo liian pitkä kävely luokan läpi takariviin loppui ja Kalkaros jatkoi opetusta.

- Eli kuten olin sanomassa meillä on nyt paritöitä. Kalkaros aloitti.

- MINÄ jaan parit, samoissa pareissa työskennellään koko lukuvuosi. hän selitti.

- Nyt jaan parit. Brown ja Goyle, Potter ja Parkkinsson, Weasley ja Grappe, Longbottom ja Zabini, Granger ja Malfoy.... Kalkaros luetteli pareja. Hätkähdin kun kuulin oman parini. "Ei ole totta minun parini on Malfoy! mietin itsekseni."

- Siirtykää parienne viereen. Kalkaros käski. Kuului mutinaa ja jotkut rohkelikot alkoivat pikkuhiljaa siirtyä koska luihuiset eivät hievahtaneetkaan.  Aloin itsekkin kerätä kamojani ja siirtyä Malfoyn viereen. Poika istui jalat pöydällä ja kädet ristissä. Rysähdin tämän viereen ja tuijotin Kalkarosta.

        Dracon nk:
     
         "Ei ole totta. Parini on kuraveri Granger." mietin.

- Siirtykää parienne luo. Kalkaros komensi.  En ollut aikeissakaan liikkua, joten Granger saisi tulla itse minun luekseni eikä toisinpäin.
Näin kuinka rohkelikot siirtyivät pariensa luo ja huomasin Grangerin keräilevän kamojaan. Ei kestänyt kauaa kun hän jo rysähti viereeni katse tiukasti Kalkaroksessa.

- Tänään tehtävänne on valmistaa monijuomalientä. Aikaa teillä on kaksi tuntia. Aloittakaa. Kalkaros sanoi. Granger selaili kirjaansa ja etsi aineksia. En tehnyt elettäkään auttaakseni tuota hikkeä kuraveristä.
Pian hän alkoi pilkkoa aineksia ja laittaa niitä pataan.

- Teet sen väärin. sanoin, otin kirjan ja tarvikkeet tytöltä joka katsoi minua hyvin hyvin vihaisesti. En piitannut hänestä sen enempää ja tunnin loputtua liememme oli valmis.

        Hermionen nk:

         Aloin valmistaa monijuomalienä kirjan ohjeiden mukaan ja kaikki sujuikin hyvin viisi minuuttia kunnes Malfoy keskeytti minut.

- Teet sen väärin. Malfoy sanoi, otti kirjan ja tarvikkeet minulta. Katsoin häntä niin vihaisesti kuin osasin mutta hän ei välittänyt siitä yhtään ja jatkoi lientämme. Hän oli oikeasti todella taitava, ehkä jopa taitavampi kuin minä. Tunnin päättyessä juomamme oli valmis ja saimme loppupäivän vapaaksi.

                        Moro!
Eli tässä on nyt tää uus luku jonka lupasin. Ei mikään paras mut toivottavasti tykkäsitte silti.😊

Miksi juuri me? (Dramione) TAUOLLAWhere stories live. Discover now