Verliefd?! Ik?!

422 6 1
                                    

We drijven met z'n drieën in het water. Het is lekker warm geworden en de zon schijnt op onze huid. Na een poosje gaat Paige zonnen en Tyler en ik blijven nog even liggen. De tijd is zo om en voordat we het weten begint het alweer te schemeren. 'Chloe en Tyler? Komen jullie het water uit?' Paige staat aan de kant van het meertje te roepen. 'Ja! We komen eraan!' Tyler en ik staan op en we lopen het meertje uit. Dan raakt zijn hand mijn rug. Ik krijg een raar gevoel in mijn buik. Ik ben verliefd op Tyler....

'Chloe? Waar zit je met je gedachten?' Paige zwaait met haar hand voor mijn ogen. Ik word rood en ik stamel wat. Paige knipoogt naar mij en kijkt dan naar Tyler. 'Komen jullie meiden?' Tyler loopt nu een paar meter voor ons. We rennen naar Tyler toe en dan lopen we weer verder. Ik moet niet meer zoveel afdwalen met mijn gedachten... O gosh, nu doe ik het weer! 'Tyler? Wil je nog even wat bij ons komen drinken?' Hij kijkt meteen blij en knikt ja. Als we bij ons huisje zijn aangekomen voel ik weer zijn hand op mijn rug. Ik krijg weer een tinteling in mijn buik. 'Wat willen jullie drinken?' Paige staat vrolijk voor ons en wacht geduldig af. 'Uhm, doe mij maar een cola.' Tyler besteld wat bij Paige. 'Doe mij ook maar een cola, zal ik anders even helpen?' Ik wil mee naar de keuken lopen maar Paige zegt dat het niet hoeft. Ik ga met Tyler op de bank zitten en ik vraag of hij een film wil zien. 'Ja, is goed.' 'Wat wil je zien?' Hij denkt even en vraagt dan of we The day after tomorow hebben. Ik knik, die hebben Paige en ik allebei nog niet gezien. Maar we hebben hem geleend bij de videotheek op de hoek. Ik pak de dvd uit mijn koffer en stop hem in de dvd speler. Natuurlijk wil dat ding weer niet mee werken. Tyler komt me helpen en zijn hand raakt de mijne. Weer krijg ik een tinteling door mijn hele lichaam. Ik word rood en kijk snel de andere kant op. Waarschijnlijk heeft hij het niet gezien want hij is druk bezig met de dvd. Dan lukt het en wachten we op Paige. Die blijft wel heel erg lang weg. Maar als ze binnen komt zien we het al. Paige houd een groot dienblad vast met daarop 3 glazen cola en een bak met chips. We gaan allemaal gezellig naast elkaar op de bank zitten. In het midden zit ik. Aan mijn rechter kant zit Tyler en aan de linker kant zit Paige. De film vind ik doodeng en ik probeer het niet te laten merken maar algauw knijp ik Tylers hand helemaal fijn. Pas na een paar minuten heb ik het in de gaten en ik zeg zachtjes sorry. Hij lacht naar mij en ik krijg weer dat fijne gevoel. Als de film is afgelopen gaat Tyler naar huis. Ik ga mijn pyjama aandoen en kruip in mijn bed.

'Pssst, Chloe, slaap je al?' Ik hoor Paige aan de andere kant van de deur fluisteren maar net hard genoeg dat ik het kan horen. 'Ik ben nog wakker hoor Paige!' Dan komt ze binnen. 'Mag ik even bij je komen liggen?' Ik knik en til het dekbed een stukje open. 'Je vind Tyler leuk he?' Ik schrik even van haar vraag. 'Ja, Paige ik vind hem heel erg leuk.' Ik kan het maar beter meteen zeggen, Paige kent me toch goed genoeg om te weten dat ik de waarheid spreek ja of nee. Ze slaakt een gilletje en geeft me een knuffel. 'Ik wist het!!' Ik lach om haar reactie en we praten nog even verder. We zijn benieuwd wie er morgen komen. Zijn vrienden zijn vast ook zo leuk! 'Chloe, ik ga in mijn eigen bed liggen.' Ze staat op en ik heb weer het rijk alleen. Ik val al snel in slaap. Ik ben moe na deze dag, maar het was ook een hele leuke dag.

____________________________________________________________

Ik open mijn ogen en kijk in het vroege ochtendlicht. Ik sta op en rek me uit. Ik besluit om maar eens te gaan douchen. Als ik klaar ben maak ik een ontbijtje voor Paige en mij en ik breng het naar haar toe. 'Goodmorning sunshine!' Ik loop de kamer binnen en zie dat Paige nog ligt te slapen. Ik loop naar haar toe en stoot haar aan, daardoor word ze wakker en ziet ze dat ik een bord met een broodje bij me heb. Ik geef het aan haar en ze eet het dankbaar op. Ik zeg dat ze op moet schieten en dat we jongens gaan spotten! Ik geef haar een knipoog, ze snapt me meteen. Ze springt enthousiast uit bed en valt meteen weer terug. 'Wat is er?' Ik kijk haar bezorgt aan. 'Ik kan mijn lekkere warme bed niet missen!' Ik moet lachen en stuur haar de douche in. Ondertussen ga ik op de bank t.v kijken. Als Paige eindelijk klaar is gaat de bel. Ik doe open en daar staan 3 schattige jongens. Een daarvan ken ik ervan, dat in namelijk Tyler. 'Kom binnen jongens!' Ik gooi de deur open en zo kunnen ze alledrie naar binnnen. 'Chloe, dit zijn Jason en Mike.' Hij wijst naar de jongens naast hem. Wow, zij mogen er ook wel wezen! 'Paige! Kom eens, we hebben bezoek.' Paige staat meteen naast me en ook zij kijkt met zo'n wow lekkere jongens blik. 'Oja, ik had verteld dat een iemand maar een dag bleef, dat is Mike.' Hij wijst naar de jongens met de schattige krulletjes. Hij lacht vriendelijk en wij lachen terug. 'En Jason blijft de hele vakantie.' Ik zie aan Paige dat ze hem wel ziet zitten. Ik lach naar Tyler. Hij lacht terug, wat een leuke jongens is het toch...

'Zullen we naar de stad gaan en daarna naar het meertje?' Ik kijk de jongens en Paige aan. 'Jaaaa!' Paige springt meteen op en neer. Ja, Paige ziet het wel zitten maar ik weet niet of de jongens het leuk vinden. Maar de jongens vinden het ook allemaal heel leuk en dan gaan we op weg naar de stad. We stappen met z'n allen in de eerst volgende bus naar de stad. Ik zit naast Tyler en Jason naast Paige. Mike zit te flirten met een meisje die hij net bij de bushalte heeft ontmoet. We hebben het allemaal naar ons zin. Dan zijn we er en stappen we uit. Meteen stoot Paige mij aan. 'Chloe! Daar verkopen ze Chanel!' Ik begin net zoals Paiige vrolijk op en neer te springen. Chanel is echt ons lievelingsmerk. Onze ouders zijn best rijk dus Paige en ik kunnen het ook goed betalen. Maar we kopen echt niet alles, we willen niet te arrogant worden en we weten ook allebei dat geld niet uit een boom groeit.

'Kom Chloe!' Paige trekt me mee naar het winkeltje. De jongens volgen ons trouw achterna en en minuut later zie ik het allermooiste jurkje wat ik ooit heb gezien. Het is lichtroze met een strik in het midden. Hij is gewoon prachtig. Ik pak mijn maat en begin meteen met passen. Paige heeft ook al een jurkje aan de haak geslagen. Als wiij gaan passen wachten de jongens voor onze pashokjes. Dan ben ik klaar en ik stap het hokje uit. De monden van de jongens vallen open en Paige, die net naar buiten komt staat ook met open mond naar mij te kijken. Paige ziet er ook niet verkeerd uit! Tyler is de eerste die iets zegt. 'Chloe, die moet je kopen! Het staat je echt prachtig!' Ik word rood. Ik bekijk het prijskaartje en ik schrik. Zo duur! Maar dat is ook wel te verwachten, doei doei jurkje.... 'Jongens, ik doe het jurkje niet. Het is te duur.' Ik knik naar het prijskaartje en ik stap mijn pashokje weer in. Paige doet het jurkje wel, dat was ook heel wat goedkoper. Dan stap ik het pashokje uit en wil het jurkje aan het rek terug hangen als Paige het jurkje pakt en op de toonbank legt en het afrekent. Ik wil naar haar toe rennen maar Tyler en Jason pakken me vast. 'Paige! Niet doehoen!' Maar het is al te laat. Dan laten Tyler en Jason me los en kan ik naar Paige toe rennen. 'Gek! Waarom deed je dat? Hij is super duuur! Maar ik betaal je wel terug hoor!' Paige moet lachen om mijn reactie en geeft mij mijn tasje. Ik geef haar een knuffel. Als we buiten staan wil ik haar het geld geven maar ze fuistert; 'je moet mij niet bedanken. Tyler heeft mij geld gegeven om het te betalen. Het is een cadeautje van Tyler.' Ik kijk hem aan. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Dankje!' Ondertussen druk ik het geld in zijn handen. Hij wil het terug geven maar ik ben sneller. Ik ga weer bij Paige en Jason lopen. Dan is het de beurt van de jongens om hysterisch een winkel binnen te rennen. Alleen is het geen kledingzaak, een viedeitheek shop.... Het zijn net kleine kinderen, ze pakken het ene na het andere uit de rekken en uiteindelijk word het een of andere komedie. Als we buiten staan heeft Paige een heel goed idee. 'Jongens, wij hebben nu we geshopt, maar nu moeten jullie ook kleren kopen!' Ze knipoogt naar mij en samen trekken we de jongens de dichtsbijzijnde modewinkel in. Natuurlijk wel voor jongens! 'Chloe! Kom eens!' Paige wenkt me en ik loop naar haar toe. 'Kijk, voor Jason!' Ze heeft een setje kleren vast. Wow, die meid kan echt heel erg goed stylen! 'Paige, dat is echt heel erg mooi!' Ze bloost en geeft het setje kleren aan Jason die erg enthousiast reageert. Dan ga ik op zoek naar iets voor Tyler. Paige zoekt wat voor Mike. Dan heb ik het perfecte setje kleren gevonden! Een lichtbruine chino broek met daarboven een wit shirt met een blazer. Ik geef het aan hem. 'Mooi uitgezocht Chloe!' Hij geeft me een knuffel. Ik word helemaal warm vanbinnen. Paige ziet het en komt naar me toe lopen en fluistert 'Chloe hartje Tyler...' Ik word rood. 'Paigie, we zijn toch geen kleine kinderen meer?' 'Haha, inderdaad meis!' We gaan op het bankje zitten en wachten geduldig af. Als eerste komt Jason naar buiten. Hij ziet er ook heel erg leuk uit. Dan komt Mike, Paige kan echt heel erg goed stylen! En dan... Tyler stapt naar buiten, wow, hij is echt knap! 'Wow..' Oeps, zei ik dat nou echt hardop? Ja dus, iedereen moet lachen om mijn reactie. Ik word rood. Waarom rood? Kan mijn lichaam niet eens een ander kleurtje uitkiezen? Iets wat niet opvalt ofzo. Gewoon huidkleur ofzo? Maar goed,, dat kan niet. Terug in de realiteit.

De jongens betalen hun kleren en dan lopen we weer naar buiten. We stoppen als we bij een terrasje aankomen. 'Zullen we hier gaan zitten?' Ik kijk de groep vragend rond. Iedereen knikt en we zoeken een plaatsje op het terras. We bestellen allemaal ee cola. 'Wat gingen we hierna ookal wer doen?' Jason kijkt wachtend op antwoord de groep rond. Zijn blik stopt bij Paige. Even lijken de twee helemaal van de wereld maar Mike roept erdoorheen. Tja, hij kan ook niet zien dat Jason en Paige net even hun momentje hadden. Hun blikken wenden weer af en ik zie dat Paige het jammer vind. Ze laat het niet merken maar ik voel het als er iets met haar is. Dan krijgen we onze cola en drinken we hem op. Daarna willen we weer met de bus naar het park maar de bus komt pas over een halfuur weer. We gaan maar zitten bij het bushokje en kletsen over onszelf en waar we vandaan komen. Tyler, Jason en Mike wonen jammer genoeg aan de andere kant van het land..

Zou ik Tyler na de vakantie nog wel eens kunnen zien?

Vakantie liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu