[01]

1.7K 153 107
                                    


???:"Aku nak kau pergi dari sini!!"

halau seorang wanita yang tak adelah tua sangat. Dan berpakaian seksi.

???:"Tapi omma hyo nak tinggal dekat mana?"

kata anak tiri wanita itu. Yang bernama song Jihyo.

Pn Park:"Aku tak peduli yang penting aku tak nak kau ada kat sini lagi"

Pn park berpeluk tubuh. Wajah anak tirinya itu dipandang sinis.

Jihyo:"Omma sanggup kan halau hyo.... Apa salah hyo sampai omma sanggup buat macam ni"

Pn park:"Kesalahan kau ialah tak ikut apa yang aku suruh"

Jihyo:"Omma tolong jangan halau hyo"

Jihyo memeluk sebelah kaki Pn park sambil menangis teresak-esak.

Pn park:"Kau tak nak kena halau dengan aku kan?"

Kata Pn park dengan senyum sinis.

Jihyo:"Nae...Omma"*Menganguk*

Pn park:"Aku nak kau jadi pelacur kat club kawan aku hari tu.."

Jihyo"Omma!.. Hyo-"

Jerit Jihyo terkejut dengan apa yang Pn park kata itu.

Pn park:"Apa!? Kau tak nak ke? jadi pergi bawa semua barang kau tu dan jangan jejak kaki kau kat sini lagi."

Jihyo:"Omma hyo boleh buat apa yang omma suruh tapi bukan bekerja jadi seorang pe-"

Pn park:"Sebab itu jer satu-satu nya yang boleh bawa duit yang banyak hyo sayang..."

Kata Pn Park, Pipi Jihyo diusap lembut. Jihyo hanya diam, dia tak tahu apa yang harus dilakukannya. Kenapa omma tirinya ini terlalu kejam terhadapnya.

••••••••

Keesokan harinya...

"

Song Jihyo!!..."

Jihyo yang masih terlena itu terbangun apabila Pn park menjerit memanggilnya..

Pn park:"budak ni memang tak reti nak banggun ker apa.."

Rose:"kenapa jerit-jerit ni omma?"

Rose yang baru sahaja turun tangga itu terus menuju kearah omma nya, Pn park.

Pn park:"Ni mana si jihyo tu tak bangun bangun lagi ker?"

Rose:"Unnie mandi kot omma... Jangan lah marah sangat kat unnie tu omma"

Kata Rose walaupun Song Jihyo tu hanya unnie tiri dia tapi dia masih hormat dan sayang Jihyo sebagai unnie dia.

Pn park:"Jangan nak baik sangat kat si jihyo tu rose... Dah lewat dh ni tak pergi kolej ker?"*Pandang Rose*

Rose:"Tak kot omma rose malas lah nak pergi.."*Senyum dkat Pn park*

Jihyo yang baru sahaja turun itu terus mendekati Rose dengan Pn park, dimeja makan.

Jihyo:"Nae.. Omma"

Pn park:"Jangan nak ber omma sangat lah dengan aku 😒 geli pulak aku dengar"

Rose:"Omma sudah lah tu jangan-"

Jihyo:"Takpe rose unnie tak kisah pun"

Kata Jihyo dengan senyum hambar.

Rose:"Tak perlu tipu rose unnie rose tahu yang unnie sedih"*pegang tangan Jihyo*

Pn park terus pergi dari situ benci pulak dia dengan anak tirinya itu.

Jihyo:"Gomawo Rose.."*peluk Rose*

Rose:*Balas pelukan Jihyo*

To be continued....

Vote and comment...

Maafkan syaz kalau first chap dah hambar bosan dan typo di merata tempat 😅.


Isteri Jeon | 전정국Where stories live. Discover now