Pov Blair
We zijn nu een maand verder en ik stop de laatste spullen in een verhuisdoos.
Ik schrijf er mijn naam op en breng hem naar de hal beneden waar alle verhuisdozen staan. Om ingeladen te worden in de verhuiswagen.
Als alle verhuisdozen zijn verzameld help ik mijn ouders met het inladen samen met mijn 2 broers. Want met 5 gaat het veel sneller dan met 2 zeg ik altijd.
Wanneer alles in de verhuiswagen zit vertrekt die alvast naar ons nieuwe huis in Frankrijk. Want met een vrachtwagen doe je er altijd langer over dan met de auto want op zondag mag je niet rijden in Frankrijk met een vrachtwagen.
O en het is trouwens zaterdag om precies te zijn 11:44 in de ochtend. Wij vertrekken pas morgen ergens in de voormiddag zodat we er in de avond zijn.
We moeten dan wel een nachtje zonder alle spullen doen maar we hebben wel een koffer mee met het nodige erin om de avond en nacht door te komen.
Ik ga naar mijn kamer waar er alleen maar een bed meer staat voor de rest is mijn kamer leeg. Ik neem mijn laptop en start Netflix op. Ik download alvast wat films voor morgen in de auto. Net als ik een aflevering wil kijken van Riverdale komen mijn broers mijn kamer in.
'Wat is er?' vraag ik aan Rick.
'Wij vroegen ons af of we samen een film zouden kunnen kijken' zegt Jasper ( A/N je spreekt het uit zoals in het Engels net zoals dat je Rick uitspreekt in het Engels voor zover dat kan😊).
'Ja dat kan maar geen horror' zeg ik en wijs met mijn vinger naar hun twee.
'Geen horror' lacht Rick bevestigend.
Ik klop op mijn bed als teken dat ze kunnen zitten en dat doen ze.
Het is de volgende morgen en ik open mijn ogen doordat de zon in mijn gezicht schijnt want ik heb geen gordijnen meer.
Het was gisteren gezellig met Ricky en Jasper maar ja we blijven broer en zus. Dus was er ook een discussie over welke film we zouden kijken.
Vandaag is de dag dat we naar Frankrijk gaan. Opzich verheug ik me er wel op een nieuwe taal, nieuwe vrienden en een nieuwe buurt maar aan de andere kant zal ik al mijn vrienden missen.
Nee ik heb geen vriendje ik doe daar niet aan ze doen alleen maar klef en zeggen dat er van elkaar houden maar na een tijdje ga je toch ui elkaar. Weggooien tijd noem ik dat dus doe ik er simpelweg niet aan.
Mijn broers doen wel aan relaties. Die van Rick duren maximaal een maand en die van Jasper wel iets langer 2 maanden denk ik. Dus ook niet zo heel lang.
Maar ik dwaal af ik doe niet aan liefde die regel heb ik al van groep 8 met mezelf afgesproken.
Ik stap uit bed en trek mijn setje kleren aan die ik gisteren heb klaar gelegd.
Ik poets mijn tanden en borstel mijn haren. Ik stop de laatste dingetjes in mijn koffer en doe hem dicht.
Ik neem mijn kussen en dekens van mijn bed af en neem die mee samen émet mijn koffer en rugzak (met laptop, gsm en laders en wat lekker erin) en loop naar beneden.
Ik eet een broodje en doe mijn koffer in de auto en mijn rugzak zet ik aan mijn voeten, mijn deken op me en mijn kussen erboven op.
Helemaal klaar voor Frankrijk.
Dit was hoofdstuk 1.
Ik weet het ging pas starten in oktober maar ik kon niet meer wachten dus hier alvast hoofdstuk 1 voor de rest moet je wachten tot oktober.
Bijna 600 woorden.
Ik weet niet echt wat ik van dit hoofdstuk vind ik zelf vind het een beetje saai.
Laat me weten wat jullie er van vonden. Volgend hoofdstuk is de reis naar Frankrijk.
X bffandlovestories aka raspberryqueen
JE LEEST
My stupid life ~ Tijdelijke pauze ~
Подростковая литератураACHTERFLAP Laten we beginnen met een cliché intro. Een meisje dat moet verhuizen. Naw dat meisje ben ik. Hoi ik ben Blair, 16 jaar oud en ik woon samen met mijn 2 broers in het gezellige Nederland. Mijn ouders vonden het o zo gezellig om werk te zoe...