Hoofdstuk 5

14 0 0
                                    


Mijn wekker gaat en ik zet hem uit. Het is vandaag de eerste schooldag en man wat ben ik toch wel benieuwd.

Ik stap uit bed en loop naar mijn inloopkast en zoek een leuk setje kleding.

Ik neem het setje mee en ga naar de badkamer waar ik me douche en mijn haren was

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Ik neem het setje mee en ga naar de badkamer waar ik me douche en mijn haren was.

Ik stap uit de douche en kleed me aan, ik trek mijn kleren aan en begin mijn haren te borstelen en te föhnen. Ik besluit om verder niks meer mijn haar te doen dus laat ik het gewoon los hangen.

Ik ga terug naar mijn kamer als ik volledig klaar ben met de dingen in de badkamer en neem mijn schooltas en stop er een notitieblok, pennenzak en mijn portomonnee in.

Ik neem een aparte tas nog met mijn sportgerei zodat ik die in mijn kluisje kan laten zitten.

Ik stop er ook nog wat elastiekjes in

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik stop er ook nog wat elastiekjes in. Als die ook is ingepakt neem ik mijn rugzak en mijn sporttas en ga ik naar beneden.

Ik pleur alles neer in de gang en loop naar de keuken waar ik mezelf een ontbijtje maak.

Als ik mijn ontbijt op heb komen mijn broers binnen. Maar jamer voor hun want zij kunnen niet meer ontbijten want we moeten naar school.

Zoals ik al zei volg ik sportwetenschappen en mijn broers doen iets van een andere richting met economie denk ik.

Ik ga hier trouwens ook danslessen volgen dat deed ik ook al in Nederland. Ik zal hier in een groep zitten met 5 anderen en we zullen ook meedoen aan wedstrijden. So I'm excited voor vanavond want ik heb dan mijn eerste training. Ik zal 4 keer in de week trainen op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag.

Ik neem mijn schooltas en sporttas en stap in de auto en claim de plek voortaan. Als mijn broers en mam is ingestapt rijdt mam naar de school en zet ons af.

'Veel plezier' zegt mam.

Ik mompel wat terug en stap uit. Mijn broers zitten op een andere school en dat vind ik wel fijn. Ik loop naar binnen en zoek het secretariaat maar vind hem natuurlijk niet dus moet ik het vragen.

Ik word wandel naar een meisje wat me wel aardig uitziet.

'Sorry maar zou ik iets mogen vragen' vraag ik ongemakkelijk.

'Ja hoor' antwoord het meisje met een glimlach.

'Ik zoek het secretariaat want ik ben nieuw hier en moet mijn sleutel en lesserooster ophalen.'

'Wacht ik loop wel met je mee' zegt het meisje.

'Ik ben trouwens Lena' stelt het meisje haar voor terwijl we wandelen naar het secretariaat.

'Ik ben Blair' zeg ik.

'Je bent denk ik niet van Frankrijk. Je hebt een ander accent.'zegt het meisje.

' Ja klopt ik kom van Nederland' zeg ik met een glimlach.

'Nederland het land van de tulpen. Ik heb daar altijd al eens naartoe willen gaan. Het is daar vast mooi.' ratelt het meisje.

'Ja het is er heel mooi en zeker Amsterdam.' zeg ik.

We zijn ondertussen bij het secretariaat aangekomen.

'Hallo met wat kan ik je helpen?' vraag de vrouw van achter de balie.

'Ik ben nieuw en kom mijn sleutel enzo ophalen' zeg ik.

'Wat is je naam?' vraagt ze.

'Blair Vansteenkiste' antwoord ik.

'Kun je het even spellen' vraag de dame en Lena schiet in de lach.

'natuurlijk. Mijn voornaam is Blair B-L-A-I-R. En mijn achternaam Vansteenkiste V-A-N-S-T-E-E-N-K-I-S-T-E.' spel ik.

'Oke je zit in klas 503-SS dezelfde klas als Lena en hier is je lessenlooster en kluissleutel' zegt de dame en geeft me mijn spullen en glimlacht nog een keer.

'Bddankt' zeg ik en ga dan sans met Lena weg en gan we opzoek naar mijn kluisje.

'Hier is ie naast de mijne' zegt Lena.

Ik open mijn kluisje en stop er mijn sporttas in.

'Ik ben blij dat ik jou al ken en dat we samen in de klas zitten anders zat ik hier echt alleen' zeg ik met een lach.

'ik ben blij dat ik jou ook ken. In de pauze leer ik je wel kennismaken met mijn vrienden maar die zitten in andere klassen dit jaar' zeg ze met een glimlach en ik knik.

'Wat is onze eertse les eigenlijk' vraagt ze.

'Even kijken' zeg ik en kijk op mijn blaadje.

'Eerst hebben een mentor uur dan biologie en daarna pauze.' zeg ik.

Lena knikt.

'Kom de bel gaat zo gaan we gaan al naar onze eerste les' zegt Lena en sleurt me mee naar het lokaal.

Eerste schooldag here I come.

My stupid life ~ Tijdelijke pauze ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu