0.1

86 2 3
                                    

Jag borstar igenom mitt mörkbruna hår. Mina ögon tittar på mig genom spegeln. Ett leende är på mina läppar. (Alexandra är på bilden ^).

Efter jag borstat igenom mitt hår, sminkar jag mig neutralt. Lite maskarna. Nude läppstift, och fyller i mina ögonbryn.

Min telefon plingar till, det var ett SMS från Olivia

iMessage

Hej. Taggad till gymnasiet?

Ja. Du vet. "Taggad" att börja :)

Men herregud. Alex. Det är en ny start.
A new life, ya know.

Du är säkert skittaggad, bara för att du
är så bra i skolan :(

Nej. Jag är inte bra i skolan. Jag
är sämst.

Och, vem vet. Du kanske kommer få raka A:n i år :)

Haha. Säkert XD

Måste gå. Ska käka lite frukost :)

Bye :))

Jag stänger av mobilen, och börjar att gå ner till nedervåningen. Mormor och morfar sitter vid bordet i köket. Mormor sitter med en kopp te, och morfar med en kopp kaffe. Usch. Kaffe smakar inte så gott. Jag har alltid varit ett te-fan.

"God morgon, lilla hjärtat." Jag hör min mormors gamla, skakiga röst säga. Jag säger 'god morgon' glatt tillbaka, och går in till köket. Jag lämnar en liten puss på morfars huvud, och sätter mig på kortsidan.

"Ska det bli kul att börja i skolan igen." Morfars röst fyller det tysta rummet. Jag vill säga 'Nope. Jag kommer att dö idag', men hindrar mig själv och säger;

"Ja. Väldigt." Om man inte var gammal som dem, skulle man kunna höra sarkasmen i min ljusa röst. Men nu är de inte unga, och deras hörsel är sämst.

Mormor börjar prata om nyheterna som gick på tv:n idag, och morfar babblar om sporten. Jag bara sitter där och lyssnar noga, och säger små saker ibland. Roligt :).

-

"Lycka till idag. Prata inte med några killar, ok?" Morfar är lite överbeskyddande, som en pappa. Men det älskar jag med honom. Jag nickar, ger båda dem en kram innan jag beger mig iväg till skolan. Eller helvetet.

Med min vita väska på ena axeln, går jag den hyfsat långa vägen till den nya byggnaden jag kommer att tillbringa resten av året i.

Jag är inte så taggad. Jag är inte en sån som gillar skolan, och har aldrig varit det.

-

Jag ser den stora skolbyggnaden. Det är många fönster på väggarna, och många personer som går runt och pratar med kompisar. Eller kanske deras speciella någon ;).

Det är en massa nya ansikten jag aldrig sett förut. Kanske några jag sett på stan, men inget mer.

"Alex!" Hör jag en bekant röst ropa, och jag vänder mig om snabbt. Jag ser Olivia med hennes blonda hår flygandes bakåt. Hon har ett stort leende som visar hennes, nästan helt, vita tänder. Jag vill ha sådana tänder :(.

"Hej! Vad fin du är!" Säger jag, och granskar hennes utstyrsel. Hon har en vit crop top, ett par svarta jeans och svarta converse. Hennes hår är en aning lockat, och hon har de örhängena jag gav henne i julas. En glass med ett leende och ögon.

"Tack! Du med!" Jag ler ännu större, och kramar henne ordentligt. Jag kan känna att hon har på sig sin favoritparfym. Det luktar som rosor, blandat med vanilj. Mm.

Vi släpper kramen, och går i armkrok med den stora byggnadens portar. Skolan, här kommer jag.

A/N: Hello där alla fina personer. Detta är HotnessAtTheDisco och jag har skrivit hela detta kapitlet. Jag skrev det för hon hade fått idétorka, och bad mig att skriva. Så bam. Bästa kapitlet i historien! Ta och följ med, och läs mina böcker vett ja :))

Förbjuden Kärlek || M.GDonde viven las historias. Descúbrelo ahora